Advertenties


Storing: Lekke band, verwissel

Gestart door Danillio, 12 mei 2011, 18:09:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Danillio

Ik krijg een storing op mijn boordcomp. Lekker band verwissel maar de band is helemaal niet lek?  l-

Hoe krijg ik deze storing van mijn display af.

Bedankt.

Rens

Misschien even de bandenspanning controleren.. Bij mijn Meg2 verdwijnt de melding dan.
Of geeft hij normaal wel een andere melding bij te lage spanning?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

A110

Bandenspanning controleren en anders is je ventiel/zender kapot
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Danillio

Ik heb geen bandenspanningsmeter maar heb hem opgepompt bij de pomp met het juiste aantal bars, de melding is er nog steeds..

Danillio

#4
Wat kan ik eraan doen om de melding weg te halen mocht de zender/ventiel kapot zijn? Zonder dit te vervangen uiteraard.

Stefan

Bij de dealer aan de computer hangen en laten resetten denk ik dan.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rens

Ja of die ene sensor die stuk is laten uitschakelen, maar dan ziet je auto dat wiel helemaal niet meer..
Gewoon vervangen lijkt me het beste...
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Den

Citaat van: Rens op 12 mei 2011, 22:27:35
Ja of die ene sensor die stuk is laten uitschakelen, maar dan ziet je auto dat wiel helemaal niet meer..
Gewoon vervangen lijkt me het beste...

Krijg je dan geen melding: stoppen, auto mist wiel, zoek in berm  :D

Sorry grapje,

Als die sensor uitgeschakeld is kun je dan geen andere storingen krijgen.
Weet wel dat er auto's zijn die een soort van noodloop ging gebruiken met zoiets.
Meer omdat er dan iets niet klopt zeg maar
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

is het wel dat wiel op die positie?
stel dat je wielen in de winter of na de winter gewisseld zijn of bij je garage b.v. van voor na achter dan geeft hij op display b.v. aan van links voor maar dan kan het in werkelijkheid maarzo rechts achter zijn.

matthew

En ik denk dat je sensor gewoon kapot is.
Deze zou je dan moeten laten vervangen.

Een dealer bezoekje verplicht in ieder geval,is niet zelf uit te schakelen.

Danillio

Wat kost zon sensortje nou weer dan? :P

Res

ik heb de bandsensoren uit laten zetten bij de dealer kost 35 euro. En ze kunnen het zo uitzetten dat het auto'tje in het display gewoon zijn wielen behoud :)


Danillio

Oh ok dan weet ik dat ook weer. Ik heb hem net laten inlezen bij de dealer en de sensoren laten checken. Was niks mis mee. Dus de storing is nu weg.

Marc

ik heb vd week nieuwe banden laten leggen met stikstof nu heb ik ook een band die zegt controleer bande spanning ;-) maar hij is nog goed. even wat stikstof uit het ventiel laten lopen en weg lekker band. Nieuw ventiel kost ongeveer 45 dan nog er op laten zetten in laten lezen en je bent 100 euries kwijt en wat voor nut heeft het ? Juist niks
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Danillio

@ Res, mag ik vragen waar je dat hebt laten doen? Ik denk nl dat commercieel gezien de dealer dat niet zomaar doet of wel?

Its all about the money, money, money  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev