Advertenties


zemex, usb aux etc.

Gestart door Gerben Companjen, 10 mei 2011, 21:18:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerben Companjen

Ik zit al een tijdje te kijken naar een mogelijkheid om een usb stick aant te kunnen sluiten op mijn radio.
Op diverse renault forum's staat genoeg over de ACB,maar nu vondt ik op ebay de volgende advertentie:
http://cgi.ebay.nl/ZEMEX-V2-USB-SD-AUX-MP3-Adapter-RENAULT-Megane-Scenic-/280640674399?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item41577cda5f

Het gaat hier om het merk ZEMEX
Het zou moeten werken op mijn radio n.l een CABASSE AUDITORIUM.
Heeft iemand hier kennis/ervaring mee
dit is mijn radio:

groeten Gerben

Drekepeteke

Als je een aansluiting hebt voor een cd wisselaar werkt het.
Ik heb hem zelf ook.

Gerben Companjen

Citaat van: Drekepeteke op 11 mei 2011, 20:02:56
Als je een aansluiting hebt voor een cd wisselaar werkt het.
Ik heb hem zelf ook.
dank voor je reactie.
heb je zelf ook een zemex?
zal binnenkort de radio er eens uithalen om te kijken welke aansluitingen er aan de achterkant zit.

Drekepeteke

Ja hoor.
Ik heb die zemex een paar maanden geleden gekocht op ebay.
Het werkt perfekt !-!

Gerben Companjen

Mooi nieuws....
dan zal ik ebay ook eens in de gaten houden,of hier vlak over de grens in duitsland eens een audioboer op zoeken.
Maar eerst eens kijken welke aansluitingen erop de radio zitten
dank voor je reactie!!!!

Rataplan

Hoi,
ik heb dezelfde unit in mijn auto.
de foto laat het bedieningspaneel en de 6 cd wisselaar zien. De echte radio unit ligt achter in de bak tegen de zijkant.
Voordeel: 6 cd wisselaar in je dashboard
aux in mogelijk
nadeel : je kan niet simpel een andere radio monteren omdat bijv. je antenne aansluiting achterin ligt.

De heb dmv een audioplug van een cdrom speler een aux in gemaakt en die naar voren gelegd.
Hier kan ik mijn mp3 speler op aansluiten of mijn telefoon
Ik heb zelfs een tijdje een tweede radio met bluetooth,usb/mmc onder mijn renault radio ingebouwd en doorgelusd naar mijn radio via de aux in stekker.
Er ligt zelfs een tweede iso stroom plug in je dashboard voor bijv een navigatieunit, dus mogelijkheden zat en het hoeft niet duur te zijn.
Ik was voor 3 euro klaar.

Rataplan

inmiddels via pm een vraag gehad voor meer duidelijkheid.

ik heb even in mijn bookmarks gekeken en ik heb de site waar ik het idee vandaan haalde gevonden. Het is een franstalige site, maar de foto's zeggen een hoop
http://www.planeterenault.com/forum/laguna-ii-tutoriel-entree-aux-du-cabasse-40w-t4019.html
Je neemt een interne cdrom kabel en maakt daar drie draden aan vast die je aan een 3.5 mm jack soldeert.
Daar kan je vervolgens een mp3 speler of iets dergelijks op aansluiten tot aan een tomtom toe

Gerben Companjen

#7
 !-!

Gerben Companjen

#8
Het is gelukt om een extra audio ingang voor b.v een mp3 speler te maken! !-!
Heb eerst nog gekeken voor een ACB,of usb connector,maar ik vindt de prijzen te hoog.
Nu heb ik via rataplan een beschrijving gekregen hoe het moet om een audio ingang te maken,en wat je nodig hebt.
Ik heb het vandaag getest en jawel we hebben geluid vanaf de mp3 speler.
Morgen de hele handel netjes inbouwen en klaar.
Zal er een verslag van maken voor op het forum,kan iedereen er zijn voordeel mee doen!!!!

p.s ik heb trouwens nog een CD-ROM interne audio kabel over die je ervoor nodig hebt,dus wie interesse heeft stuurt maar een P.B


Drekepeteke


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev