Advertenties

Velgen

Gestart door Roelk, 4 mei 2011, 21:38:43

Vorige topic - Volgende topic

nd-photo.nl

Klopt, dat is inderdaad zo. Als ik nu voor 4Seasons banden zou gaan, dan zou het de Goodyear Vector 4Seasons worden. De Vredestein Quatrac 3 banden die ik nu heb zijn ok, maar het kan nog beter.

Zie ook: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Vector-4Seasons.htm

en ook: http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,/winterbanden/Test-winterbanden-2010.html

Tedo

Je hebt toch een winterset? Dan zou ik hier lekker zomerbanden om leggen, bijvoorbeeld deze Conti's

In ieder geval met velgbeschermingsrand, voorkomt lichte stoeprandschade.

nd-photo.nl

Klopt dat is voor Roel wat ik postte :)

Roelk

Dankjewel  !-!
Ik ga zoizo voor allseason want in de winter op zomerbanden is niet goed  :neen::p
Dus dan maar 16 in plaats van 17 inch.

nd-photo.nl

Klopt, dat heb ik ook een keer moeten ondervinden in de Aygo van mn moeder met een botsing als gevolg. Heb veel baat gehad bij Allseason banden in de afgelopen winter, waar andere auto's niet over een simpele heuvel konden komen, lukte het mij wel etc etc :)

Heatzone (Mark)

Ik heb eigenlijk vrijwel geen problemen gehad met mijn zomer banden afgelopen 2 winters. Natuurlijk moet je wat voorzichtiger rijden maar ik kwam elk heuveltje op, gleed nergens door :O

Benjamin Renon

BTW voor wintervelgen/banden kun je het beste de minimale combinatie pakken die de fabrikant opgeeft. Dan snijd je door de eventuele sneeuw heen. Met de 17" heb je dan een "groot oppervlak waardoor je makkelijker kan gaan glijden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Dat heeft dan met de wanghoogte te maken, want of ik nu 16 of 17 inch neem op een Megane II, de breedte blijft 205.

Oeps, dat wordt dan 14 of zelfs 13 inch voor een Megane 1  8)7

Roelk

De Velgenboer belde net.
Met de mededeling dat 17niet ging lukken bij mijn auto.
15 zou de max zijn...

Tedo

Dat klopt niet, want standaard zit er al 16" onder de coupe 2.0 IDE (tenzij een 1.4e zulke grote wielen niet aankan, wat ik me bij 17" wel kan voorstellen).

paikey

waar ben je geweest roel?
want het klopt idd niet,er rijden meer megane's rond met 17" dan met 15"
Zelfs 18" past onder een megane......!

Roelk

Bij die zaak in die bocht achter de agisneltank of hoe dat ook heet :p
Tja ik weet het niet.
Sinds die verlaagt is hoor i ook allemaal rare bonken enzo dus ben benieuwd wat er gebeurt als ik er 16 inch onder zet :p
Lijkt me niet veel.
Maar zou die gast dat gewoon voor de lol zeggen dan ofzo

paikey

die gaste hebben iig geen gelijk.
Daarbij komt dat je omtrek van je wielen NIET veranderd naarmaten je velg groter word!
Dat is hier nu al zo vaak op het forum gezegt........

Roelk

ja dat snap ik.
maar hij had het erover dat mijn schokbrekers dat niet aankonden.
en dat het in iedergeval niet egt goed was voor de auto

paikey

ben wel eens benieuwd wat de schokbrekers hier mee te maken hebben?
want dat snap ik ook niet echt..........

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev