Advertenties

Velgen

Gestart door Roelk, 4 mei 2011, 21:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Roelk

oke.
maar je hebt in de maat die ik moet hebben (20540r17
alleen maar zomer of winterbanden..
ik kan geen allseason banden vinden..of kijk ik verkeerd :P

nd-photo.nl

Dat heb ik ook opgemerkt, ik zag echter 1 van de leden die Falken allseason banden had in die maat, al zie ik die niet terug op de website van Falken (falken.nl). Daar zie ik alleen zomer en winter banden.

Roelk

Ja stom is dat ik heb van geen een merk nog allseason banden gezien..

Roelk

Ik heb de velgen van Peter er onder gehad.
Maar die waren eigelijk te Breed aan de achterkant :?
Hij raakte net z'n plastic soort spat scherm.
Maar de velgen zijn 7.0j dus zou ik hier ook banden van 2004017 onder kunnen doen of bestaan die niet :p
Wat voor een banden zouden hier onder moeten dan ?
Want 16 inh is nog duurder als 17 inch  :q

Heatzone (Mark)

Ik zou voor de maat 2054017 gaan. Om nog terug te komen op de Federal SS banden,
Niet iedereen is hier tevreden over, schijnt dat het een harde samenstelling van rubber is waardoor hij het goed doet in droog weer maar bij nat weer je totaal geen grip heb.
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, dus kan ik er eigenlijk weinig over zeggen met zekerheid. Maar de meerderheid op internet raad deze banden af.

Verder heb ik wel goede verhalen gehoord over de Pirelli P Zero Nero banden.  Is 16 inch duurder als 17 inch?
Welke bandenmaat heb je dan gezocht? Ik zou hier eens kijken :) http://www.autobandenmarkt.nl/
Ik zou snel verder scrollen bij merken als  Nankang en Sunny :P

nd-photo.nl

16 inch is een wat meer afwijkende maat en daardoor volgens mij duurder. Ik heb nu 7.5j velgen als het goed is waar ook 205/40/17 onder zitten.

Ik had ook al een vraag gesteld m.b.t. welke banden, zie: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14221.msg254521#msg254521

Hoogstwaarschijnlijk ga ik voor Falken ZIEX ZE-912

Roelk

Oke ja ik vader 7j onder en dat werd al krap (moet een stuk spat scherm weg halen..
Maar dan wacht ik af of die band goed is want dan à ik daar ook voor  o-)

Maar dan zal ik wel even kijken wat ik doe ik zal wel 205 breed moeten ben ik bang..

paikey

toch niet erg dat er een stuk spatscherm weg moet........ik heb achter helemaal geen spat scherme meer....nergens voor nodig ;)

Roelk

Das ook weer zo ja :p

Benjamin Renon

Als ie je spatscherm raakt heb je niet een goede ET, dan kun je overwegen om spoorverbreders te gebruiken van een paar mm. Zonder spoorverbreders kom ik ook aan het spatscherm, maar met 5mm verbreding niet meer. (Heb 7,5j 17" met 205/40 banden.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Stefan

Citaat van: Roelk op 21 augustus 2011, 15:44:49
Oke ja ik vader 7j onder en dat werd al krap (moet een stuk spat scherm weg halen..

Maar dan zal ik wel even kijken wat ik doe ik zal wel 205 breed moeten ben ik bang..

200-40-17 bestaat niet :neen:
Da's word dan 205-40-17 idd
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

nd-photo.nl

Citaat van: Roelk op 21 augustus 2011, 15:44:49

Ik twijfel nog steeds of ik niet wat extra moet neerleggen voor de Uniroyal Rainsport 2, dat zou een aardige koning voor natte wegen (die we hier in NL toch wel erg vaak hebben) moeten zijn.

Hier vind je veel reviews: http://www.tyrereviews.co.uk/

Roelk

Ja zou het gewoon doen.
1 keer slippen met een beetje pech en dan heb je minimaal een deuk :p

Ik ga denk ik tog voor 16 inch want daar kan ik wel allseason banden op krijgen.
Die je op 17inch niet hebt.
Voor 16 inch heb je 19545r16 banden nodig als ik het goed heb  o-)

Tedo

Mijn motto is: nooit bezuinigen op autobanden. Een paar tientjes extra per band kunnen je meters remweg schelen (en je voorkomt daarmee schade aan je auto, of nog erger: letsel aan de inzittenden).
Je wil mooie velgen onder je wagen (en geeft daar ook (veel) geld aan uit), zorg dan ook voor goed rubber daaromheen.  Y !-!

Roelk

Inderdaad het is het enige dat tussen jou e
De weg zit dus koop wel goeie  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev