Advertenties


dagrijlampen monteren

Gestart door Res, 4 mei 2011, 12:09:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DONRozeboom (Mike)

Op de site hadden ze alleen voor de Meg1 Ph1 en de Meg 2.
Moet je idd anders ff in de winkel in de catalogus kijken.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Res

Citaat van: theedooz op  9 mei 2011, 20:55:49
Volgens mij is het een complete set ter vervanging van de standaard mistlampen, dus met glas.
Als mijn Duits goed genoeg is, lees ik dat de switch al ingebouwd is. De Duitse regelgeving is strenger dan bij ons, dus dat lijkt me bij de APK geen probleem (of het zou moeten zijn dat de bediening voor de mistlampen voor nog aanwezig is achter je stuur en je het icoon moet wegpoetsen).

Dit is er nog een:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200460944531&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_7657wt_1002

Ik overweeg zelf ook een of twee sets te kopen, want die langwerpige ledlampjes of devil eyes vind ik toch "net niet".

ok ik ben 1 stap verwijderd om ze te bestellen, nog 1 vraag zijn ze makkelijk zelf te monteren zonder eerst de motor eruit te hoeven takelen of zoiets?  :)

Marc

Citaat van: theedooz op  9 mei 2011, 20:55:49
Volgens mij is het een complete set ter vervanging van de standaard mistlampen, dus met glas.
Als mijn Duits goed genoeg is, lees ik dat de switch al ingebouwd is. De Duitse regelgeving is strenger dan bij ons, dus dat lijkt me bij de APK geen probleem (of het zou moeten zijn dat de bediening voor de mistlampen voor nog aanwezig is achter je stuur en je het icoon moet wegpoetsen).

Dit is er nog een:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200460944531&ssPageName=STRK:MEWAX:IT#ht_7657wt_1002

Ik overweeg zelf ook een of twee sets te kopen, want die langwerpige ledlampjes of devil eyes vind ik toch "net niet".

Ziet er goed uit dit set.
Kopen zou ik zeggen en ons op de hoogte houden of alles goed werkt.
Maar vooral foto leveren (heb zelf nl ook intressen)

Marc
Renault Megane  2005 1.5 DCI

Res

Citaat van: Marc op 10 mei 2011, 21:53:22
Ziet er goed uit dit set.
Kopen zou ik zeggen en ons op de hoogte houden of alles goed werkt.
Maar vooral foto leveren (heb zelf nl ook intressen)

Marc

ik heb ze besteld, ik houd jullie op de hoogte :)

Tedo

Ik ben zeer benieuwd, en blij dat ik je heb kunnen tippen! Voor de montage moet je bumper(onderplaat) er denk ik even vanaf.
Wat zijn de verzendkosten naar Nederland? Als er meerderen interesse hebben zijn de kosten misschien deelbaar.

Ik heb overigens zwarte angel eyes; de ringen en ledstrips daarin branden zowel bij stads- als dimlicht.
De auto is er al drie keer mee goedgekeurd.

Tedo

#50

Res

Citaat van: theedooz op 10 mei 2011, 22:06:05
Ik ben zeer benieuwd, en blij dat ik je heb kunnen tippen! Voor de montage moet je bumper(onderplaat) er denk ik even vanaf.
Wat zijn de verzendkosten naar Nederland? Als er meerderen interesse hebben zijn de kosten misschien deelbaar.

Ik heb overigens zwarte angel eyes; de ringen en ledstrips daarin branden zowel bij stads- als dimlicht.
De auto is er al drie keer mee goedgekeurd.

Ik ben er ook blij mee dank je wel!

de verzendkosten zijn 15 euro, ik was 87 euro kwijt. Ik hoop dat het installeren meevalt, je hoort het zsm.

Res

#52
zo even een update, vrijdagmiddag binnengekregen en omdat ik niet kon wachten heb ik ze die avond erin gezet  :9~

het was eerst even uitvogelen hoe ik bij de mistlampen kon komen maar eenmaal onder de bumper zag ik al snel dat je het kleine schutbord direct onder de voorbumper weg moest halen. Eerst mij druk gemaakt waar ik mijn tork sleutelset had liggen totdat ik zag dat je deze ook met een ringsleutel kon verwijderen. Paar boutjes en de schutbord was los. Daarna was het losmaken van de huidige mistlampen eenvoudig, 2 torkschroeven per lamp. Direct de nieuwe ledlampen erin gezet en deze paste als een handschoen  Y. Overigens heb ik dezelfde torkschroeven gebruikt van de orginele ipv de meegeleverde kruiskop schroeven. Ze zaten erin nu kon het aansluiten beginnen met de 3 draden een gele die op de plus van je koplampen moet een witte die op de geschakelde plus moet en zwart op massa. Gewapend met een multimeter en het kapje van de zekeringenunit (naast de accu) eraf begon ik te meten. De plus van de koplampen had ik snel gevonden en heb deze zo aangesloten dat ik hem in de stekker erbij heb geprikt, ik heb hiervoor een kabelschoentje met twee uitstekende pennetjes gebruikt en de een wat verbogen anders paste het niet. De geschakelde plus had ik ook zo gevonden en op dezelfde manier aangesloten. Het geheel zat al stevig maar heb daarna wat isolatietape om het geheel bij elkaar te houden.De kabels zelf heb ik zo ongeveer tussen de koplamp en de accu naar beneden weten te manouvreren. Weer onder de auto heb ik de draden aangesloten en moest nog de derde draad de massa aansluiten. Ik kon niet direct een punt vinden waar ik hem direct op kon aansluiten in de vorm van een boutje losmaken en dan draad ertussen en aandraaien. Ik heb uiteindelijk een bevestigingspunt van het schutbord gebruikt daar waar hij op de bodemplaat vastgeschroefd wordt.  Zo nu even testen....... motor starten en hup kijken..... ZE DOEN HET!!!!  

Wat een cool gezicht het resultaat is super! :grin:

nu even checken of ze uitgaan als de koplampen aan worden gezet..... JA dat werkt ook en bij het uitzetten van de koplampen gaan ze weer aan.

Na minutenlang verliefd te hebben gestaard heb ik de draden netjes weggewerkt, shutbord er weer onder geschroefd en klaar.

Al met al een eenvoudig klusje en een mooi resultaat en een echte aanrader, ik zal straks even wat foto's plaatsen --



Res

zoals beloofd wat foto's








Rens

Ziet er  goed uit zeg! Vind de afstand op de foto alleen wat groot om echt een goed beeld te krijgen.
Maar wat is nu precies het echte nut.. Op deze manier kun je toch ook je mistlampen aanzetten en er een andere kleur of kleurtemperatuur in zetten... (No Offence he verder) ;-)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Roadkill (Michiel)

kan jij je mistlampen dan aanzetten zonder de rest van je verlichting te voeren?????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rens

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Res

Citaat van: Rens op 15 mei 2011, 15:10:08
Ziet er  goed uit zeg! Vind de afstand op de foto alleen wat groot om echt een goed beeld te krijgen.
Maar wat is nu precies het echte nut.. Op deze manier kun je toch ook je mistlampen aanzetten en er een andere kleur of kleurtemperatuur in zetten... (No Offence he verder) ;-)

op de foto is het inderdaad niet goed te zien maar je ziet ten eerste de 18 ledjes goed zitten en de helderheid heeft weg van xenonkleur. Verder is het natuurlijk blits en het spaart in mijn geval mijn xenonlampen :)

Ik zie trouwens dat we bijna in dezelfde auto rijden, ik heb een 6 bak, jij een automaat (dacht ik), velgen 17", achterspoiler met 3e remlicht, zwarte achterkoplampen en verlagingsetje, booskijkers, alles van Elia mooie 5 deaursbakkies zijn het :)

DONRozeboom (Mike)

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Tedo

Mooi zeg! Ik geloof dat ik ook maar twee setjes ga bestellen! !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev