Advertenties


nieuw blok geplaatst, lpg werkt niet

Gestart door vandirt, 27 april 2011, 20:35:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vandirt

Na het vern**ken van het originele motorblok heb ik me ertoe gezet een nieuw blok te monteren.
Met een, naar later bleek, losgetrild oliefilter (hoe dan) heb ik heel eigenwijs  l- geprobeerd thuis te komen en is het hele blok de soep in gelopen.

Uiteraard met hulp van een monteur want zoiets pak ik niet in me eentje aan.
Uiteindelijk bleek het allemaal niet extreem moeilijk en is het toch wel mooi om te zien dat je met een paar steeksleutels een auto bijna compleet
in en uit elkaar kan halen.

Alles lijkt vooralsnog oke
Echter!!

Zo'n fijne gasinstallatie hadden we beiden nog niet eerder in de hand gehad en nu, hoe kan het ook anders, loopt de auto niet meer op gas. Trots dicteert echter dat ik dit zelf oplos i.p.v. naar de garage toe te rennen.

* Moet de injectorrail ook overgezet worden
* Is er iemand die mij stap voor stap door een soort van checklist kan lopen om alles af te vinken

Sander

Nicole

Wil je perse weer op LPG dan (ivm vele km's ofzo?)
Anders zou ik het LPG er gewoon af halen, LPG maakt het ook niet bepaald veel fijner voor je blok.

Verder kan ik je er niet mee helpen, ben niet thuis in de gas wereld (behalve het gas waar ik op kook  o-) ).
Succes !-!

En heb je nog info over je meg? Motortype, bouwjaar etc.?
Maakt het antwoorden voor de rest makkelijker :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

vandirt

Ik rij inderdaad dagelijks genoeg km's om niet meer elke dag op de motor te willen dus dan is gas wel een uitkomst.

Het gaat om een Megane 2.0 8 klepper van 1998.

Bij het inbouwen heeft een of andere goochem de voedingsdraad voor de LPG achter de motor 'weg'gehangen. Deze kwam op het uitlaatspruitstuk en is uitgebrand. Uiteraard heb ik deze vervangen, de grote zekering in de motorruimte gecheckt en ook alle kleine in het normale zekeringenkastje.

Even de symptomen:
* Motor slaat uit zodra over wordt geschakeld naar LPG
* Hoor relais (meervoud) in computer omslaan op het moment dat ik de zekering erin doe
* Ook wat gemorrel in de verdamper bij zekering in
* Benzinemeter geeft niveau gas niet meer aan (wel vol getankt :P)
* Reset mocht niet baten
* Opnieuw inleren is niet mogelijk

Verder heb ik nog een aansluiting op de luchtfilterslang 'over'. Deze zit vlak bij de gasklep, steekt omhoog en in een 90 graden knik. Wellicht dat we hier iets gemist hebben

Roy16v

heb je wel massa?
daar hij ook geen hoeveelheid aangeeft.

gas slangen correct aangesloten?

als hij geen kick geeft op gas dan denk ik dat ie ook niets krijgt aan gas en zou je dit terug moeten zoeken.

losgetrild olie filter?
zat er nog een rubbertje van een oude filter achter?

vandirt

Dat losgelopen oliefilter is een erfenis van de vorige eigenaar geweest. Ik heb de auto net 2 maanden waarvan hij al 1 maand stil staat.

Alle slangen hebben inmiddels hun plekje gekregen net als de stekkertjes. Alles zou dus goed moeten zijn. Heb nu alleen een stap voor stap lijstje nodig met dingen die ik kan gaan uitsluiten voor dat ik nieuwe onderdelen ga bestellen (nog meer).

bavaria

probeer is de relay van lpg verdamper is te voeden rechtstreeks van de accu deze kunnen vast gaan zitten ooit meegemaakt met een opel er zit er een  bij lpg tank een bij de verdamper.

testit

zitten de doorlus stekkers er wel tussen op de injectors

bavaria

ik had ook klik maar niet lopen op gas ik heb kleppen gesteld en was opgelost dit weekend gedaan :afro:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev