Advertenties


Grote barst in vooruit tijdens poetsen

Gestart door Danillio, 24 april 2011, 14:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Danillio

Wat heb ik toch een problemen met mijn nieuwe Megane, startproblemen va dag twee en vandaag dacht ik eens ff niet langs de wasstraat te rijden en het voor de deur te poetsen.

Ik gooi wat (waarschijnlijk) te koud water aan de bovenkant van mijn vooruit en plots is daar een hele grote barst die tot het midden door loopt.

Dit is niet meer te maken vrees ik, wat zijn de kosten van een nieuwe vooruit?

Den

Als je ervoor verzekerd bent kost het je eigen risico van 70 euro vaak, op internet staan er veel bedrijven die het eigen risico als korting geven.

Heb je dat niet kun je een ruit bij een sloper halen, pdvf diesel heeft ook de ruit zelf vervangen. Ruit kostte 35€ dacht ik.
Als je het laat doen zonder verzekering bij de grotere glashandels kost het tussen de 300 en 600€

Je hebt wel bedrijven die het goedkoper kunnen doen maar dat is zoeken op internet. De zzp-ers onder de glaszetters zeg maar ;)

Die verzekeraars houden die prijs hoog zodat mensen het via de verzekering gaan doen met enkel eigen risico. Omdat de premie iets omhoog gaat verdienen ze er meer aan. Overigens betalen de verzekeraars nietnhet volle pond, politiek spelletje maar dat wist je mss al
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Ik ben WA + Beperkt casco verzekerd.

Ik heb net met garclass gebelt maar die konden mij dinsdag pas vertellen hoeveel het eigen risico zou kunnen bedragen.. Hoeveel gaat de premie hierdoor omhoog? Ik heb vorig jaar eens een sterretje laten harsen, dit was gewoon gratis, maar na een jaar ging mijn premie wel omhoog met zon 8 euro geloof ik? Ik zit er niet op te wachten dat het nu dan zou gaan stijgen met 10 of 20 euro.

Dan kan ik volgens mij ook beter bij een sloop langs om te kijken of ik daar een vooruit op de kop kan tikken? Dan zal ik ws goedkoper uit zijn?

Roadkill (Michiel)

elf ruit vervangen is te doen,enkel vaak daarna of lekkage of sneller kans op scheuren/barsten door niet kundige montage (als je auto bijv niet vlak geparkeerd staat) Beter gewoon lekker naar Carglas ofzo,dan hebbie ook nog garantie.Eigen risico is 9/10 rond de 70 euri. Of je premie stijgt durf ik je niet te vertellen,hangt ook van je verzekeraar af.Btw nieuw ruit voor mijn Gsi was toendertijd (inclusief groene zonneband) 140 euri bij de automatrialen handel (Brezan zeg maar)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Danillio

Naja denk dat carglass maar moet langs komen.

Alhoewel ik wil wel hetzelfde raam derin, iemand hier ervaring mee?

Karin

Balen joh dat dit nu gebeurd is.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou zeggen bel carglass en informeer naar de mogelijkheden c.q. kosten.
Dan weet je gelijk wat meer en kan je alsnog beslissen wat de beste oplossing is.

Danillio

Ik heb inmiddels gebelt maar konden mij disndag as pas vertellen wat het zou gaan kosten aan eigen risico.

Kreeg de vraag of er een regensensor in het raam zat? En of de lampen auto. aangingen bij duister. De lampen gaan vanzelf aan maar of er een regensensor in zit? Het betreft een Megane II Aut. Comfort

Roadkill (Michiel)

dan heb je dus licht en regensensor,regensensor zit volgens mij in het raam licht weet ik niet zeker
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roy16v

als je een megane 1 hebt is het een makkie.
oude raam snij je er zo uit,alle kit resten verwijderen,ook van de  de in te zetten raam ,primeren,in 1 keer een dikke kit rand er in leggen,2 wiggetjes op de watergoot en nu de ontvette raam er zo recht mogelijk op leggen b.v. als het kan met 2 man.
beetje heen en weer proberen te schuiven en VOORZICHTIG! aandrukken in de randen.

paar stukken rapetape over de ruit en dak plakken zodat ie niet na beneden glijd en als laatste de rubber er weer in monteren.

met goed materiaal is het een uurtje werk en het scheelt je snel 500 als je er niet voor verzekerd bent.
succes

Roy16v

hahaha bijna,

ooit,was er eens een medewerker van een heel bekend ruiten vervanger die vrouwen verkr... en deze vastbond met zwarte ducktape van da tbedrijf,dus werd ducktape dooor een aantal van hun,mensen die op mijn vorige werk kwamen,rapetape genoemd.

voor die vent zal het wel iets ans een drug zijn geweest denk ik ja :P

doordat die figuuren geredeld ruiten kwamen zetten heb ik vaak gespiuekt en weet ik dus ook hoe het moet. :D

Res

ik zou ook Autotaal glas eens bellen die zijn vaak stukken goedkoper

matthew

Of je in je verzekring hiermee meer premie moet betalen,ligt aan je autoverzekering.
Je zou ook je autoverzekering morgen kunnen bellen ,want die kunnen jou her alle info over geven.
Of je meer premie moet betalen,wat je eigen risico is.

Een sterretje reaparen is niet gratis,diegene die hem maakt claimd dit bij jou verzekeringsmaatschappij.
Een ster reparatie vragen ze zo'n beetje 75 euro voor.

Ruit vervangen met regen licht sensor(die moet mee vervangen worden),zal rond de 500 euro ongeveer zitten.

parkcentral

#12
Wat betreft de verzekering: Ruitschade door alle van buiten komend onheil (zo noemen ze dat) valt in principe onder beperkt casco dekking en een kenmerk daarvan is dat je niet terugvalt in bonus/malus trede.
Er zijn enkele verzekeraars die hier (bij bepaalde polissen) uitzonderingen op maken, maar meestal weet je het wel als je zo'n polis hebt omdat het doorgaans een specifieke keuze van de klant is (scheelt een paar euro per maand).
Een eigen risico heb je wel bijna altijd.

Of jouw verzekeraar de koud water was-actie ook als van buiten komend onheil ziet ligt er aan. Mochten ze dit afwijzen en er een schuldschade van maken, zou ik toch proberen te onderhandelen (als je een tussenpersoon hebt, mag hij hiermee best aan het werk). Je zou eventueel ook kunnen claimen dat het regenwater was.

Als je na ondehandeling echt terugvalt in bonus/malus is een reparatie van €500,- bijna altijd interessant om voor eigen rekening te nemen (kan achteraf nog, dus geen dilema of je het aan de verzekering doorgeeft of niet).

Succes!

Danillio

Ik kan gewoon langs carglass of totaalglas om mijn ruit te laten vervangen! Rest word door hun geregeld. Alleen kosten eigen risico.

Karin

Dat valt dan nog wel mee, gelukkig

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev