Advertenties


Een Megane kopen

Gestart door Dipsausz, 23 april 2011, 11:07:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dipsausz

Hallo,

Sinds kort zoek ik een Megane Coupe. Vanmiddag ga ik er een bekijken, een 1.6 uit 1998.
Wat zijn de aandachtspunten voor deze auto? Ik hoef geen scheurijzer maar een beetje power is altijd meegenomen.
Kan ik dan uit de voeten met een 1600?

Gr. Robin


Dennis Postma

Tja, kijk anders eens in het Megane 1 gedeelte, daar staan genoeg (technische) dingen waar je op kunt letten.

Ik heb zelf ook een 1.6e gehad uit 96. Het is een auto waar je redelijk goed mee uit de voeten kunt. Wat ik zelf altijd wel gehad heb (en een kennis die ook een 1.6e gehad heeft) is dat je altijd met de wetenschap rijd dat er ook nog een 2.0 16V klepper is.  ;)

Dipsausz

Het is 'm ook niet geworden kan ik vertellen. Roest op de neus, scheef afgesleten banden en kapotte koplampen. Ook van binnen geen frisse auto.

Hou m'n ogen dus nog even open.

Edwin Postma

ik rij zelf nu in een megane cabrio 1.6 16V. Een phas 2 dus.
maar ik kan je zeggen dat die snel genoeg is.
maar wel goed van je dat je een megane kiest !-! !-!
Truckertje

Dropsleutel (Björn)

Moet wel bij vermeld worden dat de 1.6 phase I een 8-klepper is, en maar 90 pk heeft.

De phase II 1.4 16v heeft 95 pony's aan boord, en de phase II 1.6 16v heeft er als ik me niet vergis 106 paardjes in liggen.

Het verschil tussen een 1.6 phase I en II in pk's is dus een kleine 20%, best aanzienlijk.

En zoals Dennis al zei, dan weet je ook nog dat er een 2.0 16v is met 150 pk.


Ikzelf rijd een phase II 1.4 16v, zolang je er alleen in zit en hem flink de toeren in jaagt is het een leuk wagentje, maar om het vermogen hoef je dat niet te doen. Ikzelf vind de phase II wel veel mooier dan de I, zowel de voor- als achterkant vind ik veel strakker ogen.
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Roy16v

bij een coupe kijk ik altijd direckt na de koplampen,als er H1 lampen in zitten met een soort scheidings streepje in het midden,dan zit het goed,maar als er een auto staat met H45 lampen van een hatchback,dan krijg ik al mijn bedenkingen.

ook luisteren na de motor en plofferij in de uitlaat,zeker als het een ex gas auto is ivm verbrande klep(pen).

verder wielager,stuurkogels,afgesletgen stuur,stoel en pook icm km stand,past dit bij elkaar?

roest bij drempels,zijn de megane ook gek op,veren voorkant en veerschotels,heb ik ook al gezien dat de veer daar doorheen gaat.

vooraam is ook een belangrijk punt,als er een scheur in zit ben je al snel weer 250 opstap.

zo zijn er natuurlijk nog heeeel erg veel dingen,
aan de banden kun je meestal het meeste aan ontdekken.

RobScénic

Citaat van: Dropsleutel op 24 april 2011, 11:07:12
Ikzelf vind de phase II wel veel mooier dan de I, zowel de voor- als achterkant vind ik veel strakker ogen.

Grappig, ik vind dat dus juist niet! Persoonlijk vind ik de neus van de Phase II maar gekunsteld ogen, zo van: Ja we moeten een face-lift doen, maar we weten niet hoe we die neus mooier kunnen maken. Laten we dit eens proberen?

Ik vind het er niet mooier op geworden. De achterkant vond ik ook mooier op de Phase I, met die aparte mistlampen en die zwarte achterlichten.

Maar ja, smaken verschillen he!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roy16v

hmm ik houd wel een beetje van de combinatie hiervan,

vind de neus en de kleuren van een phase 1 mooier alleen de kofferklep en de achterlichten van de phase 2 vind ik mooier.
dashboard van een phase 2 met die vreemde teller en 3spaaks stuur vind ik b.v.  weer niets.

op een cabrio vind ik een phase 2 neusje weer mooier staan maar bij een cabrio is door renault bezuinigd op de facelift delen
want een cabrio phase 2 heeft alleen de achterlichten ge-ass lift.
de bumper en kofferklep look zijn phase 1 gebleven.

snappen jullie het nog?

Dropsleutel (Björn)

Citaat van: Roy16V op 25 april 2011, 23:57:28
op een cabrio vind ik een phase 2 neusje weer mooier staan maar bij een cabrio is door renault bezuinigd op de facelift delen
want een cabrio phase 2 heeft alleen de achterlichten ge-ass lift.
de bumper en kofferklep look zijn phase 1 gebleven.

snappen jullie het nog?

Ik snap je zeker, alleen is het niet helemaal waar wat je zegt. De achterbumper van een phase I en phase II zijn namelijk ook bij de coupé hetzelfde ;) Het enige verschil is dat de achterbumper van een cabrio iets langer is :)

En inderdaad, wat Rob zegt, het zou niet leuk zijn als iedereen dezelfde smaak had  :P
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Denman

Even nog een aandachtspuntje, mocht je voor een 2.0 16v gaan, koop dan GEEN IDE. Renault heeft niet voor niets deze motoren niet meer gemaakt, vanwege de vele problemen die ermee ontstaan.

Ik heb zelf een 1.6e 8v gehad, een 1.9 DTI en een 2.0 16v en de eerste 2 reden heerlijk, helaas had ik wel voor een IDE gekozen en heb er veel problemen mee gehad.
mzzls Dennis.

Den

Ide is geen probleem als je technisch bent.
Je moet wat aanpassen en zorgen dat de motor goed schoon blijft.

Ben je niet technisch en heb je geen trek ik hoge kosten dan zou ik wat 'denman' zegt niet voor een ide gaan.
Opties zijn dan de 1.6 16v phase 2 of phase 1 2.0 16v
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Dennis Postma

Intussen is er ook gewerkt aan de aankoop tips op dit forum. Deze waren er al een poosje maar zijn weer terug van weg geweest. Wellicht heb je er wat aan  !-!:

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13593.msg238238;boardseen#new

DONRozeboom (Mike)

Had Nicole niet die groene 2.0 16v te koop staan staat me vaag iets van bij??
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

RobScénic

Er zit wel degelijk verschil in de achterbumper van een phase I of phase II. De phase I heeft helemaal onderaan nog een soort ribbeltje, terwijl de phase II helemaal glad is onderaan..
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

ericmd

Als je handig bent koop je een IDE maar als je slim bent doe je het niet. het geld vliegt je portomonnee uit. de enige manier om daar fatsoenlijk mee te kunnen blijven rijden is met een toevoeging in de brandstof als je 95 tankt of met de speciale smaakjes van de diverse brandstofboeren te gaan rijden en dan nog moet je regelmatig het gas goed intrappen om de kleppen schoon te branden zeg maar.
2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev