Advertenties

Gloeistiften? (inspuiting controleren)

Gestart door jeroentje, 22 april 2011, 13:16:18

Vorige topic - Volgende topic

jeroentje

Beste forumleden,

Ik startte laatst mijn auto, waarna ik de melding "inspuiting controleren" kreeg. Ik ben er direct mee naar de garage gegaan waar ze me vertelden dat er een "gloeistift" niet naar behoren functioneerde. Nu zou me dit meer dan 300 euro gaan kosten. Ik kon er wel mee verder rijden, dus dat doe ik ook maar even nog, maar ik was dus benieuwd, is dat ZOVEEL werk dan? Een gloeistift is toch hetzelfde als een gloeibougie (á 20 euro per stuk ongeveer?)... Is dit ook zelf te doen, of haal ik dan heel veel problemen op mijn nek?

Groetjes!

matthew

Een gloeistift is een gloeibougie inderdaad,alleen zijn ze wel wat duurder dan 20 euro per stuk.

Alleen bij de nieuwere auto's is het meer voor de milieu eisen en niet meer voor een goede koude start,daarom kun je ook gewooon nog even doorrijden omdat je er niet iets van merkt.

A110

Bij een auto met roetfilter kan een slecht funcionerende gloeistift al een hoop problemen geven. Omdat waarschijnlijk het roetfilter zich niet meer zal schoonbranden.

Gloeibougie's zijn bij de tegenwoordige diesel heel belangrijk geworden voor het juiste mengsel en ontbranding van de diesel/lucht mengsel.

Ik persoonlijk zou er niet te lang mee blijven rijden om grotere problemen te voorkomen.

Voor mijn Megane 1.5 DCi kosten ze nog steeds tussen de €20,00 - €25,00 (niet bij de dealer) En vervang ze gelijk alle 4 tegelijk.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jeroentje

Is al geregeld, gewoon een bezoekje dealer  8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev