Advertenties


slecht remmen met nieuwe remblokken ???

Gestart door silentdaddy, 21 april 2011, 18:13:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

silentdaddy

ik heb m'n remblokken vervangen door nieuwe maar ik begon te pompen met de rempedaal zodat ik uiteraard remkracht kreeg .

maar als ik rem dan is de remkracht gematigd ,ik rem wel maar ik moet zo blijven hard duwen .

ik heb getest bij stilstaan , pompen met de pedaal en wanneer ik goede remkracht had , blijven duwen en ik kan de pedaal zachtjes naar achter duwen , precies of hij verliest de remkracht ????

kan dit door enkel de remblokken te veranderen dat er lucht in de remleiding gekomen is ?

ik heb de 2 x nr 13 bout losgedraaid , klauw eraf , de oude remblokken eruit , de nieuwe erin en de rempiston of remduwer (of hoe je het ook noemt) terug geduwd door middel van een spanvijs en wanneer die terug was kon ik de remklauw terug monteren ...

kan mij iemand raad geven ???


Nicole

Ik denk dat ze niet goed ontlucht zijn.


Of zuiger in de klauw zit vast.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Gerben Companjen

Je kunt eventueel ontluchten,kan nooit kwaad.

Kijk oook eens goed naar de schijven,zitten hier toevallig "randen"in? Als dat zo is drukken de blokken niet mooi vlak tegen de schijven aan bij het remmen,met draaiende moter dus als de rembekrachtiger werkt merk je dit goed
Daar zou het aan kunnen liggen
je dat succes ermee.gr Gerben !-!

silentdaddy

maar als je enkel remblokken steekt , moet je dan ontluchten ?

ik heb niet aan de ontluchter geweest ,dus normaal gezien kan er dan geen lucht in de leidingen komen of zie ik dit verkeerd ?

Den

Vaak zit iets van een laag op de blokken. Even rond rijden en met je linkervoet langzaam remmen. Kunnen je blokken op je schijven inslijten en het laagje gaat ervan af.
Je moet alleen even in de gaten houden dat het niet te warm wordt.
Verder kan het zijn dat in de olie wat vocht zit.
Het beste kun je nieuwe olie halen en verversen. Weet je zeker dat dat goed is.

Verder kan het zo zijn dat de zuigers vastzitten. Waren de oude blokken gelijkmatig versleten of was er 1 verder op ?
Zijn de geleiders nog wel soepel of zitten ze vast ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

dennis1975

#5
hallo silentdaddy
heb je bij de nieuwe blokken de buitenranden schuin afgevijld want dat moet eigenlijk als je nieuwe blokken op oude schijven steekt

mvg dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

Roadkill (Michiel)

Nieuwe remblokken moet je altijd ff ïnremmen" ik vijl ook altijd de randen iets schuin af en check ook de schijven op een rand,en als die er op zit slijp ik die er af. Nou ja kan beter zeggen dat ik het zo deed,heb er nu te weinig tijd en gewoonweg geen ruimte meer voor dus tegenwoordig gaat ie naar de garage :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roy16v

ja,want als je oude blokken versleten zijn,moet je de zuiger terug drukken in de klauw en bij dit aanzuigen KAN er lucht in het systeem komen.
blokken vv,altijd ontluchten.
Citaat van: silentdaddy op 21 april 2011, 20:00:46
maar als je enkel remblokken steekt , moet je dan ontluchten ?

ik heb niet aan de ontluchter geweest ,dus normaal gezien kan er dan geen lucht in de leidingen komen of zie ik dit verkeerd ?

Den

#8
Citaat van: Roadkill op 21 april 2011, 21:28:33
Nieuwe remblokken moet je altijd ff ïnremmen" ik vijl ook altijd de randen iets schuin af en check ook de schijven op een rand,en als die er op zit slijp ik die er af. Nou ja kan beter zeggen dat ik het zo deed,heb er nu te weinig tijd en gewoonweg geen ruimte meer voor dus tegenwoordig gaat ie naar de garage :D

Als er bij mij echt een rand opzit haal ik de schijf eraf en laat ik die even afbramen in de draaibank. Zijn ze ook weer goed recht.

Citaat van: PFVFDiesel op 21 april 2011, 23:37:10
ja,want als je oude blokken versleten zijn,moet je de zuiger terug drukken in de klauw en bij dit aanzuigen KAN er lucht in het systeem komen.
blokken vv,altijd ontluchten.

Weet je wanneer de olie ververst is ? Als je dat niet weet is het misschien geen slecht plan om h
Dit ook gelijk even mee te pakken. En ververst en ontlucht en nieuwe blokken. Remt als een tiet als je klaar bent ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

dan worden het net weer nieuwe oppervlakjes he,
maar ik zeg,ontluchten!

Den

Ja precies, gelijk weer strak en eerste keer was leuk. Ze hadden een nieuwe machine en de frezen die ze voor die machine hadden konden niet tegen verhard metaal zoals het gebeurt met remschijven. Ze braken allemaal af.
Het rijdt weer fijn dan zonder dat ze in moeten slijten. Net nieuwe schefkus ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

dennis1975

ik wil niet vervelend zijn hoor maar dat is echt niet mogelijk dat er lucht in komt als je de remzuiger terug drukt want als dat waar zal zijn dat er lucht in kan dan kan er ook olie uit dus dan is hij lek

mvg dennis de waal
Citaat van: PFVFDiesel op 21 april 2011, 23:37:10
ja,want als je oude blokken versleten zijn,moet je de zuiger terug drukken in de klauw en bij dit aanzuigen KAN er lucht in het systeem komen.
blokken vv,altijd ontluchten.
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

Benjamin Renon

Daarom is het advies bij andere blokken ook altijd, de eerste +/- 500km rustig remmen... Daarna kun je weer stampen.

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Nee ik denk ook niet aan lucht.
De remzuiger kan ook niet vast zitten want hij heeft deze terug kunnen duwen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev