Advertenties


Koppeling vervangen en meer ....

Gestart door bavaria, 20 april 2011, 20:45:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bavaria

Beste Lui

Ik had mij al even voor gesteld ik ga volgende week beginnen met vervangen van distributie kleppen stellen en de koppling enz enz..  !-!
Als ik de 1600cc 8v klepper bekijk is het makelijkste om de moter er gewoon uit te hijsen?
Ik heb alles bij de hand brug takel ivm bij auto hobby club sta meschien mensen die advies kunnen gevenwat makelijkste is?

Greetz Richard

Roy16v

ik denk gewoon bak los koppeling vv en distributie en kleppenstellen gewoon met ingebouwde motor,kleppen stellen is zo gebeurd en op een brug is de d riem nog geen 3 kwartier.

RobScénic

En als je de motor er al uit wilt halen, dan zou ik hem compleet met subframe,bak en wielophanging erONDER uit laten zakken. Is vele malen makkelijker en sneller dan alleen de motor bovenlangs eruit halen, zeker met een brug!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

bavaria

Motor hoeft er niet persee uit het is meer  wat is de ervaring makelijkste ik zat ook al te denken om het subframe te laten zakken.
Ik zal wel een foto shoot van maken ben nog niet echt op forum tegen gekomen  :P

bavaria

#4
Zo vandaag na mijn werk ff langs usn parts in naarden geweest om de koppeling te halen




als je lid bent krijgt iedereen daar leuke korting

Ik wou gelijk de distro halen alleen volgens mijn is deze los van waterpomp volgens de verkoper was deze aan waterpomp ik twijfel dus ik kijk morgen wel even.

bavaria

#5
zo straks ga ik naar ask het gaat om 10 uur open zal gelijk topic project openen hahahah zal wat foto's posten van de auto zoals ik hem kocht :afro:

dus is ook gelijk vraag aan de beheerders ;-) om project topic te openen


Rogier

Het is mogelijk dat je een projecten pagina opent ;) alleen dit is een privelege voor betalende leden, dus als je lid wordt kan je zo'n pagina openen !-!

bavaria

Net wat documenten gevonden via google om te kijken wat het beste is om de repratie te doen beste lijkt om sub frame te laten zaken word ook in sectie beschreven van renault  8)7 dus dat ga ik maar doen gezien ik ook de distrubutie ga doen  :sleepey:

jajja de link is van site die ik ooit ben gestart  o-) die staat al 8 jaar in garage  :x

http://bmw-e3-club.nl/Pictures/megane/MR312MEGANE1.PDF

bavaria

#8
afgelopen 2 dagen bezig geweest helaas camara vergeten.... >:(

Ik heb wel foto met mijn htc gemaakt marrrr iss erg but ik wel voor 10 euro een handboek gekocht staat ook op mijn webserver in amsterdam  :afro:
dus mensen die megane van 96 tot 98 hebben veel lees plezier


Ik heb dus sub fram laten zakken toch denk ik dat als je de motor er uit haalt makkelijk gaat



http://bmw-e3-club.nl/Pictures/megane/Renault Megane-Scenic.pdf

Ik heb alle riemen gedaan alleen is spruitstuk gebroken deze vandaag op marktplaats gevonden voor 25 deze ga ik binnen kort doen.

het is wel veel werk

En PS nadat je alles aangesloten hebt vergrendel auto en open hem weer anders start ie niet staat vast ergens op het forum ;-)

miquels

Ik kan bij mijn scénic '97 nergens ontdekken wanneer de d. riem vervangen is! Interessant topic dus! Had je nog speciaal gereedschap daarvoor nodig?

Roy16v

wat een werk,
riem is zo gebeurd en bak is ook niet zon dikke klus.

bavaria

Citaat van: miquels op  8 mei 2011, 13:57:10
Ik kan bij mijn scénic '97 nergens ontdekken wanneer de d. riem vervangen is! Interessant topic dus! Had je nog speciaal gereedschap daarvoor nodig?

miquels het is eitje om te doen helaas had ik mijn foto toestel niet bij....
Ik heb me niet helemaal volgens handleiding gedaan ik onderste tandwiel markeer punt naar laagtse punt gezet en met stift gemarkeerd.

Belangrijk is dat je stand van de tandriem goed makeert met stift bij monteren van het geheel kan het verspringen!
Dit gebeurde bij mij ook zorg er voor dat onderste en bovenste gewoon zelfde staan zoals je hem verwijdert.

werk was 40 minuten


bavaria

#12
Kleine Update

Ik heb koppeling vervangen en de auto rijd weer goed  :afro:

Nu waren er paar irritatie's degene die schade had gereden had alles met bouw schroefen vast gezet  :?
Ik heb alles eerste uitgedeukt en weer recht gezet en gelast dit ging 100% goed ik was zeer tervreden





Bij overschakelen naar lpg liep deze niet ik veel gezocht verdamper zelfs compleet uitelkaar gehaald bate niet bedrading fout ivm motor los is geweest ivm koppeling was het ook niet omdat lucht filter compleet met duketape zat had de auto last van backfires gehad.

Ik kan je vertelen dat kleppen redelijk bijgesteld zijn ik heb inlaat 0,15 gezet en uitlaat 0,30 normaal 0,10 0,25.
plomp en liep weer op gas dit luisterd erg nouw!!!!! maar loopt nu supper

En toen dash probleem ik heb geen toerenteller en geen temp en dagteller die na elke rit op 0 stond nu lees op marktplaats 200 euro voor reparatie.....??
Ik denk ik ga zelf is kijken en solderen ? wat dit kon zijn gezien bij oude unit soort van losse print wat op flexsible is lijkt met componeten met soort geklikte of soort knijp klipjes.

Ik denk dat dit na verloop slechter contact maakt.

Ik heb bij de connectors ook de lijntjes iets getint maar doe dit heel kort want printplaat is erg dun en gebruik zeer dun soldeer want je moet niet te heet maken.
Ik heb alles uit elkaar gehaald doe dit met beleid want het scheurt en breekt zo en ik heb twee kanten gedaan

Maar na dit werkt alles weer  8)7 zelfs een ledje die nu knippert.










EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev