Advertenties


Klets maar raak DEEL 143

Gestart door Stefan, 20 april 2011, 12:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Den

Citaat van: obrian_coupe op 21 april 2011, 20:57:59
ja weet ik zag het later je heb ook een advententie op mp staan zag ik
Yep, vindt het zonde dat ze maar liggen. Ze zijn goed en werkend dus als ik er iemand van het forum blij kan maken is het perfect toch ;)
Ze gaan zoiezo soms kapot. Heb er zelf ook 2 als reserve
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rick Santbergen

#61
Terugkomend op het marktplaatstopic en de bandendiscussie

Citaat van: obrian_coupe op 21 april 2011, 21:56:45
nee ik heb nu 195 35 17 eronder liggen en mijn kilometerteller wijkt ook af maar daar wordt niet naar gekeken


Die maat bestaat geneens ....

Of je hebt een 185/35/17 of een 195/40/17

Op de marktplaatsaanbieding die Roy liet zien, staat in de tekst dat het 205/40/16 banden zijn. Dat zou betekenen dat de band 2,3 centimeter te klein is en een tellerafwijking van 5,7 procent. Dat is echt veeeeeeel te veel.

DONRozeboom (Mike)

@ Den , sorry dat ik zo laat reageer, maar was een beetje druk gister en vandaag.
Maar ik heb nog die ouwe koplampen met H4. De originele. Ik weet begod niet of t lichtbeeld anders is geworden, k zie t verschil niet echt.

En nog ff @ iedereen.
Waren er geïnteresseerden om 21 mei naar Den Helder te komen voetballen voor het goede doel? Fubar wou wel coachen had hij gezegd, maar dan hebben we ook nog spelers nodig.
PM maar ff als je extra informatie zou willen.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Roy16v

Den,

van de veer poten pak je het bovenste gat,deze maak je ruimer in de breedte precies zo groot als het gat van de bout.
uitraard maak je hem ook een stukje na de wielkant iets breder.

nu zet je de bouten er weer in en kun je met de fuselichaam zo heen en weer bewegen dat je de wielstand kan veranderen.

als de boven kant van het wiel na binnen staat is het negatief.
als de boven kant van het wiel na buiten staat is het positief.

ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat negatief het mooiste is voor hoeken en rotondes :P

bedoel je met uitwegen misschien balanceren?

als je het goed hebben wilt,alle 4 balanceren en uitleinen.

denk als je met negatieve wielvlucht van ongeveer 1 graad gaat rijden,je de sporing op 7 a 8 min negatief, ( de sporing als hierafgebeeld \ - - - - - - /  ) moet gaan rijden.

dan zal hij in slechtwegdek wat zoekerig zijn en de banden gaan 12.000km mee aan de binnenkant maar je hebt dan gewoon een cirquit auto.

kom deze kant nou maar op,ik krijg hem perfeckt.

ik zie bij uitleiningen altijd het volgende gebeuren bij de concurenten.

auto word bijgesteld tot de waardes op het scherm binnen tolerantie staan,dan word de staand opgeslagen en uit geprint,spiegels er af en auto van de brug.
maar als er dan b.v. 40 minuten verschil in heeft gezeten,betekend het niet dat hij nu precies goed staat.er kan dan maar zo nog 15 min toe of uitspoor in zitten die niet word afgebeeld maar wel aanwezig is !
gevolg is hier van dat het stuur beetje scheef staat of de auto 1 kant optrekt.

wat ik doe na het uitleinen is een compenstatie controle,als er dan nog enig verschil inzit,haal je net dat laatste beetje er uit wat de auto net dat beetje meer geeft qua gevoel.

ik wou gaan kijken of ik b.v. een exentriek van een laguna 2 in een megane  1 krijgen/maken kan,dan word het afstellen nog gemakkelijker.


iemand nog oplossingen voor het vast zittende stuurkogel probleem bij megane`s phase 1 ?

dat is verschrikkelijk!

Den

#64
Haha zo heb ik het ook gedaan. Heb ze maximaal uitgeboord. Daarna 2 ringen gemaakt met een offset gat uit het midden op de diameter van de bout. Bij de bovenste bout zo'n ring erin aan elke kant en zo gesteld met die wielvlucht. Heb een blok tegen de velg aangehouden en met een digitale gradenboog gesteld tot ze gelijk stonden. Moet nog wel officieel maar goed voor even is het goed ;)
Ze staan nu 3 graden negatief volgens de gradenboog.

Wordt er inderdaad moe van dat het stellen maar net binnen de tolerantie is. Als ik het zeg dat het gewoon perfect moet lopen ze te mopperen want dat kost teveel tijd en het is druk en bla bla bla....

Ik zal eens jullie kant opkomen als de achterkant verlaagd is. Moet dat eerst even tackelen om het goed te krijgen. Oh ja, wat kost het als je dat voor me doet helemaal ?

Als het excentriek past hoor ik het graag. Zal het dan ook eens gaan proberen. Kunnen wel een paar sets maken om te kijken of het ook goed blijft. Vraag er wel pattent op aan dan he ;)

Krijg je de stuurkogel er niet uit bij je naaf of krijg je hem niet los bij de schroefdraad ?
Kan je wel een foto mailen van een goede trekker ? Heb hem zelf ook en het werkt perfect
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

Citaat van: DONRozeboom op 21 april 2011, 23:08:38
@ Den , sorry dat ik zo laat reageer, maar was een beetje druk gister en vandaag.
Maar ik heb nog die ouwe koplampen met H4. De originele. Ik weet begod niet of t lichtbeeld anders is geworden, k zie t verschil niet echt.

Nee als het h4 is gaat het over. Ik heb dubbele met 2x h1. De scheur zat bij het grootlicht dus was geen afkeur. Lichtbeeld kan wel anders worden. Dit kunnen ze zien met dat controleapparaat dacht ik.

Wat het voetballen betreft: ik kan niet meedoen, 80% afgekeurd door rugproblemen dus gaat hem niet worden. Wel een mooie gedachte om te voetballen voor het goede doel  _o_
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

3 graden??????
stel hem maar een tikkie terug op 1 graad 40.

als je nu in de regen rijd ga je van de weg in een bocht.

als je de boel uitgeleind wil hebben,zou ik eerst de achter as er onder zetten.
want als je achter iets veranderd,moet de voorkant ook weer uitgeleind worden.

4 kant uitleinen kost bij ons 60 euro.

als die extntiek past doen we patent hahaha.

de stuur kogel uit de fuselichaam doe ik altijd als volg,krik onder de kogel tot deze vast komt te zitten tegen de naaf,dus niet de auto op tillen en dan losdraaien,hamertje tik tegen de fuselichaam en los.
zon poeli trekker of kogel trekker heb je kans dat je het rubbertje sloopt.

bij de megaans is vaak het probleem dat de stuurkogel muur en muur vast zit aan de spoorstang,en je dus de spoorstang niet kan draaien in het draad van de kogel.

de facelift heeft contramoeren en deze kun je vaak zo vedraaien.
kogels zijn ook goedkoper maar passen niet op een type 1.

Den

3 mm op een waterpas zeg maar. Bovenkant staat 3 mm naar binnen tegenover de onderkant.
Achteras moet er inderdaad eerst onder. Anders blijf ik bezig. En ik wil nog een schroefset dus nog genoeg dingetjes

Prijs is ok. Hier vragen ze €55 en dan enkel binnen marge en zal wel goed zijn. Wel jammer haha

Pattent zeker aanvragen. Kunnen we wel meer dingen voor verzinnen toch.

Kogeltrekkers die ik heb blijven de rubbertjes heel. Sla ze wel kapot met die vorken. Gebruik dat als ze evht vast zitten en toch kapot zijn.
Omdat je vroeg voor een oplossing dacht ik dat je ze niet loskreeg. Wat is het probleem dan ?
Bij mij krijg ik de spoorstang ook niet draaiend. Heb ze nu schoongemaakt met een staalborstel en een aantal keer ingespoten met dat bevriesspul. Roest breekt al los dus das wel goed.

Misschien dat we een mod kunnen maken voor die spoorstangen ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v


Roy16v

is er op het forum ook iemand die een coupe heeft met koplamp sproeiers?
misschien opa achtig maar kvind dit wel tof!

Den

Koplampsproeiers ?
Je kunt setjes bestellen bij van die zaken die ook xenon verkopen.
Heb ze ergens in mn favo's staan. Kijk morgen wel ff.
Je moet ze of aansluiten op de ruitensproeiers, zo dat alles tegelijk aangaat. Je kunt ze ook apart aan sluiten met een schakelaar
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Roy16v

ze zijn er origineel mee geweest.mooiste was dat dit er op kwam en dan doorlussen op de ruitensproeiers,maar koplamp sproeiers hebben een hogere druk.

Den

Kun je ze anders niet van een auto afhalen die ze origineel heeft met tank en dergelijke ?
Of althans bepaalde onderdelen ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

@dropsleutel,

Ziet er netjes uit hoor. Hopen dat je inderdaad meer geluk hebt met de torsie-assen. Zoals het bij Koen tegenzit zit het bij mij ook.
Ga volgende week nieuwe torsie-assen halen en deze doorslijpen om ze zo eruit te trekken. Dus gaan we er maar vanuit dat het bij jou wel goed gaat.
Hebben ze waar je gestationeerd zit geen goede werkplaats ?
Vroeger kon je met je pas iedere basis oplopen om te trainen of van de faciliteiten gebruik maken. Was ideaal zo'n werkplaats waar ze alles hebben ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

Vrolijk pasen allemaal alvast  :q

Wie gaat er eitjes verstoppen en/of zoeken ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev