Advertenties


Benzine geur

Gestart door thom1991, 19 april 2011, 21:08:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thom1991

Heb sinds kort een renault megane phase 2 cabrio, vandaag voor het eerst getankt (niet helemaal vol) en bij vooral bij het stil staan ruik ik een hele erge benzine lucht... dit was voor die tijd nog niet zo.

Zou het kunnen dat er wat druppels benzine naast de tank is gedrupelt (dus langs de slang onder de tank, daar zitten namelijk wat druppels)en dat je dat ruikt?

Alvast bedankt.

Den

Ruik je het als de fan aanstaat beter ?
Zou wel uitkijken hoor. Het kan zijn dat je pomp lekt, lekke leiding of slang onder de auto, ergens bij je injectierail een lek, injector o-ring kapot.
Zo zie je maar dat er veel plekjes zijn. Zelfs je afdichtring onder de achterbank kan lek zijn.
Wat ook mogenlijk is is dat ze een sub hebben gemonteerd en daarmee je tank lek hebben geprikt.
Zal niet snel zijn maar kan wel.

Verder moet je niet rijden tot je het gevonden hebt. Als er benzine op een hele uitlaat of motordeel komt dan kan dat ontbranden. Benzine damp in een warme ruimte gaat niet goed samen.

Je zult toch even na moeten zoeken waar de damp vandaan komt door telkens even contact aan en uit en dan te kijken of hij ergens druppelt. Meestal is dat bij de aansluitingen van de injectierail of zijn de slangen gescheurd of uitgedroogd. Dit merk je jammergenoeg alleen bij een warme motor wanneer de slangen soepeler worden.

Bij de f7r was het een o-ring bij de injectierail dus hoop dat het bij jou ook is
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

thom1991

Maar de garage waar ik em vandaan had had ook getankt. de druppel zit onder me tank, en mij buurman die zegt dus dat er wat naast is gekomen en bij de slang langs onder tank is gekomen.

Als ik de blower aan zet word de lucht niet erger ofzo, onder de motorkap ruik ik helemaal niks, geur is et sterkst bij me rechter achterwiel, waar dus de tankdop zit en dus ook de tank.

Den

Dan heb je kans dat je vulpijp lek is
Bij het tanken vul ik ze tot de vulpijp ook vol is en heb dan geen enkel druppeltje hangen. Ruikt ook niet naar benzine. Als je over de auto morst dan loopt het langs de auto naar beneden maar niet naar de onderkant van je tank.

Ik denk dus dat of de vulpijp ergens lekt of ergens loszit. Meer kan het dan niet zijn
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

dennis1975

hallo thom1991

het kan zijn dat je vacuum slangetje van je actieve koolstoffilter af is die zorgt ervoor dat als je stationair staat te draaien er een klepje opengaat die de benzinedamp in je inlaat zuigt wegens het milieu zit als je voor de auto staat links bij je computer

mvg dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

thom1991

Net ff stukje gereden en onder me auto gekeken en me hele tank is nat van de benzine? rubbertje? of kapotte slang?

dennis1975

hhhmmm eerst maar maken dan zeker met de benzine prijzen van tegenwoordig

mvg dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

Den

#7
Citaat van: dennis1975 op 19 april 2011, 22:02:51
hallo thom1991

het kan zijn dat je vacuum slangetje van je actieve koolstoffilter af is die zorgt ervoor dat als je stationair staat te draaien er een klepje opengaat die de benzinedamp in je inlaat zuigt wegens het milieu zit als je voor de auto staat links bij je computer

mvg dennis de waal

Lucht komt bij het achterwiel vandaan en de druppel hangen onder de tank. In de motorruimte ruikt TS geen benzine dus zal het niet het klepje kunnen zijn. Wel een goede optie iig ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Den

Citaat van: dennis1975 op 19 april 2011, 22:11:30
hhhmmm eerst maar maken dan zeker met de benzine prijzen van tegenwoordig

mvg dennis de waal

Haha zeker niet goed met die prijzen nu.
Tank zal dus ergens lekken,
Eerst even of je nog garantie hebt ? Zo ja, morgen gelijk bellen of ze een leenauto komen btengen en jou repareren. Benzinelekken mag niet voorkomen bij een verkoop of je moet ervan op de hoogte zijn geweest.
Zou het schandalig vinden als ze dit wisten.

Verder kan het een scheur zijn in je vulpijp of ergens een rubbertje kapot. Is erg moeilijk oordelen van afstand.
Afdichting bovenin je vulpijp lijkt me onlogisch omdat je niet helemaal vol hebt getankt
Vanaf boven loopt de vulpijp recht onder de auto over je torsieas naar je tank tie. Hier kan hij ook lekken.
Zou alles droog maken met een doek en dan auto starten ofzoiets tot je ziet dat hij ergens lekt.
Kun je anders even onder je achterbank kijken of het daar droog is ?
Van daaruit kan het ook naar beneden lekken namelijk..
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

thom1991

Ik ga morgen vroeg gewoon terug naar de garage ook al heb ik geen garantie, heb em net vandaag opghaald en is vanmorgen nog APK goedgekeurd dus er klopt wat niet.
Ik wil er zelf ook niet mee zitten, ik laat dat de garage lekker regelen.

Torsieass is ook vochtig na het rijden dus denk dat et indd vulpijp is ofzo.

dennis1975

sucses morgen

en laat ff weten wat ze er aan gedaan hebben

mvg dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

Den

Ja succes morgen. Laat je niet afschepen met een verhaal van schade gereden of eigen risico omdat je een steentje geraakt zal hebben.
Het hele zooitje zit zo ingebouwd dat het niet zomaar kapot kan gaan.

Succes in ieder geval en indien nodig kun je dreigen met de rdw voor een herkeuring en goedkeuring met een lekke tank ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

thom1991

Het ging gemakkelijk, morgen moet ik terug komen, ze hebben tijdens de APK keuring me flotter er uit gehad en (waarschijnlijk niet goed terug gezet) Dat is dus ook denk ik de reden waarom ik er na het tanken pas last van had...

Scrammy

#13
Citaat van: thom1991 op 20 april 2011, 17:38:00
Het ging gemakkelijk, morgen moet ik terug komen, ze hebben tijdens de APK keuring me flotter er uit gehad en (waarschijnlijk niet goed terug gezet) Dat is dus ook denk ik de reden waarom ik er na het tanken pas last van had...

Hallo Thom,

Ik heb exact hetzelfde gehad, tenminste de oorzaak zal hetzelfde zijn namelijk een lekke o-ring en nu 4 maanden later heb ik weer hetzelfde probleem zie:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13518.0

thom1991

is al opgelost.

Zat een rubbertje dubbel tussen de flotter en de tank.

Bedankt voor jullie reacties.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev