Advertenties


welke luchtfilter voor 2.0 8v F3r

Gestart door ericmd, 19 april 2011, 14:30:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ericmd

Jongens ( en meisjes natuurlijk ;) ) ik heb hier het forum al eens nagekeken maar kan geen bevredigend antwoord vinden . Ik wil graag een openluchtfilter op mijn 2.0 8v plaatsten maar wil niet dat ie nog minder zuinig wordt. Wat kan ik hiervoor gebruiken ? of is het beter om geen openluchtfilter plaatsen en alleen de vervangingsfilters plaatsen straks ? Please advise
2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

Stefan

Je auto wordt niet onzuiniger door het plaatsen van een open luchtfilter hoor.. :neen:
Meestal wordt na het plaatsen van een open luchtfilter onzuiniger omdat de bestuurder zijn rechtervoet wat minder goed kan beheersen als daarvoor.
Dit omdat het geluid wat je krijgt bij een open luchtfilter, pas echt hoorbaar gaat worden wanneer er hogere toeren gemaakt worden.
En dat geluid wil men bewust of onbewust toch graag horen.. Y

Heeft in principe dus niks te maken met het onderdeel zelf. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

nd-photo.nl

Vervangingsfilter van K&N hoor je al qua geluid, en merk je al een klein beetje in performance. Wat Stefan zegt, je zal door het mooiere aanzuiggeluid wat vaker je gaspedaal dieper en langer in willen trappen. Beste is sowieso om een filter te nemen die niet de warme lucht in jouw motorruim gebruikt.

Heb je jouw verbruik al bijgehouden?

ericmd

ik heb nog geen 600 km met de meg gereden. mn verbruik is ongeveer 1 op 12 gem.
2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

nd-photo.nl

Wat heb je uiteindelijk gekozen?

Christian de Vriend

belangrijk (zeker voor verbruik en vermogen) is dat het filter niet open en blood bij of tegen het motorblok zit,als er geen plek is,dan afgesloten,of met buizen naar een plek waar de warmte niet bij kan.

hier een klein voorbeeldje



Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nd-photo.nl

Das wel een heel erg klein voorbeeldje ;) Ik heb nu een Raid HP filter met een luchtslang naar het vooronder, wel een groot verschil met de K&N open filter die open en bloot aangesloten was op de originele luchtslang. Miste daar wel flink performance naar gevoel door aanzuiging van erg warme lucht. De Raid HP heeft een alu kap over het filter heen.


Toora veerpootbrug/strutbar by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Zie rechts op de foto. Slang is zon buis die je bij de Karwei haalt voor 10 euro. Moest wel een stukje in knippen en over elkaar schuiven. Filter is 8cm en buis is 10cm. 2 Slangklemmen aan elkaar maken, anders paste het niet.

mkool

Laat je niet misleiden, performance gaat 0,0% vooruit, eerder achteruit omdat ze vaak niet degelijk gemonteerd worden(open luchtfilter). Vervangingsfilter is leuk, maar biedt weinig meerwaarde, hoogstens een voordeel dat die filters te reinigen zijn.

Overigens heb ik het zelf zo:



Zo zit het bij een megane cup (f7r) maar ik denk niet dat het op een dergelijke manier kan bij een 2.0 8v.

nd-photo.nl

Haal je nu lucht van achter de parafan?

Christian de Vriend

za
Citaat van: nd-photo.nl op 23 mei 2011, 11:43:51
Das wel een heel erg klein voorbeeldje ;) Ik heb nu een Raid HP filter met een luchtslang naar het vooronder, wel een groot verschil met de K&N open filter die open en bloot aangesloten was op de originele luchtslang. Miste daar wel flink performance naar gevoel door aanzuiging van erg warme lucht. De Raid HP heeft een alu kap over het filter heen.


Toora veerpootbrug/strutbar by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Zie rechts op de foto. Slang is zon buis die je bij de Karwei haalt voor 10 euro. Moest wel een stukje in knippen en over elkaar schuiven. Filter is 8cm en buis is 10cm. 2 Slangklemmen aan elkaar maken, anders paste het niet.

zal vanavond een grotere plaatsen  :q !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mkool

Citaat van: nd-photo.nl op 23 mei 2011, 12:37:29
Haal je nu lucht van achter de parafan?

Jups, maar das niet handig bij de meeste meganes, gezien daar de lucht hercirculatie bak normaal zit. Ik heeb geen straat auto.

nd-photo.nl


ericmd

ik ben er nog steeds niet uit. het oog wil ook wat he. Geluid ging het mij niet om. een beetje meer vermogen zou fijn zijn maar goed... voorlopig is ie nog helemaal origineel
2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

nd-photo.nl

#13
Vervangingsfilter K&N, of aanzuigbuis loshalen. Las al dat buis loshalen ook goede dingen voor je geluid doet ;)

ericmd

#14
ik zat zelf te denken aan Green omdat groen meer opvalt onder de kap K&N heeft wel een complete set voor de megane / scenic. Misschien straks de filters vervangen als de standaard filtertjes op zijn. F3R heeft heel veel ruimte om een mooi filtertje te plaatsen.
2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev