Advertenties


Wiel lager links achter vervangen !!!

Gestart door Mvrcknl, 18 april 2011, 21:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mvrcknl

Hallo

ik heb geconstanteerd dat mijn wiellager links achter versleten is (rot) hoorde tijdens rijden een locomotief geluid
wiel eraf gehaald en kon het voelen ging zwaar en moeilijk .

dit gaat om links achter met trommelrem  nu wou ik weten is dit zelf te doen , iemand ervaring of wel is gedaan
heb wel op internet wat verhalen gelezen over andere renaults ( bijv clio , twingo ) dat ze dat zelf lukte en makkelijk was

maar is dit bij de megane classic 1.6  uit 1997 ook zo

graag reacties

mvg edwin

p.s als het in garage moet wat kunnen de kosten ongeveer worden .
Renault Megane classic 1.6e rn

Den

#1
Het is zeker goed te doen hoor.
Zeker als je beetje handig bent.
Over kun je met een hamer de oude lager eruitslaan maar de nieuwe moet geperst worden.
Erin slaan werkt niet, daar gaan ze kapot van ;) maar als je de naaf eraf hebt kun je met het nieuwe lagertje even langs een garage zodat hun hem erin kunnen persen. Altijd goedkoper als alles laten doen bij een garage.

Garageprijzen weet ik niet omdat ik alles zelf doe.

Heb wel wat linkjes voor je.
Link 1: http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet404752.htm
Link 2: http://www.forum-auto.com/pole-technique/section12/sujet432121.htm
Link 3: http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=3131

Om je een idee te geven hoe of wat.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Mvrcknl

Hallo hartstikke bedankt dit is absoluut wat ik nodig heb zo kan ik het makkelijk zelf doen

toppoe  _o_ _o_ _o_ _o


op die franse sites kijken  had ik niet aangedacht  8)7 8)7 8)7 :D :D
Renault Megane classic 1.6e rn

Den

 :D tja die franzen kunnen er wat van hoor.
Staan er 2 bij met een trommelrem en 1 met schijf, indien je die eens nodig hebt haha

Succes en hoor graag van je of het gelukt is

Oh ja, haal de onderdelen via internet, is stukken goedkoper ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

DONRozeboom (Mike)

Hier heb ik ook nog wat aan :P Wheel Bearing for Dummies noemen we t maar ff :P kan ik samen met paps weer aan de gang binnenkort :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

cmonsprenger

Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan bij mijn pa op het werk boven de put (vrachtwagenbedrijf daar). Maar ik kan je zeggen dat het stiekem nog een rotkwarweitje is. Die middelste moer zat bij ons muur en muur vast, met grote verlengde pijp erop en trokken we de sleutels gewoon krom, zat geen beweging in. Toen met luchtdruksleutel gedaan en na heel lang doen gaf ie mee, maar ging nog niet echt makkelijk. dus let daar op, kan zijn dat je deze dus niet los krijgt. Dan dat clipje los halen is ook een gepruts als je daar niet een speciale tang voor hebt (die hadden wij dus niet :neen:). Het lager erin en eruit ging daarentegen wel vlot bij ons maar wij hadden een pers ter beschikking daar, dus was er zo geleidelijk in en uit geperst. Op passen dat je je later niet kapot slaat, buitenste ring ofzo als je een busje pakt en hamer.

PS: ik raad je ook aan om meteen even nieuw verensetje te kopen. Dit is wel een werk om dit te vervangen omdat je best wat kracht moet zetten om de veren er terug op te zetten, maar dan is achter alles wel meteen netjes weer nieuw, miss nieuwe remschoenen ook geen overbodige luxe;) even bij autopartsonline kijken en dan op kenteken, daar heb ik ook alles besteld.

DONRozeboom (Mike)

T hele zooitje nieuw is inderdaad misschien beter ja. Iemand ook daar een howto van met plaatjes? :P

Je parler heel slecht la français :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev