Advertenties

Megane II 2003 Startproblemen

Gestart door Danillio, 16 april 2011, 10:06:28

Vorige topic - Volgende topic

A110

Ik denk toch aan een startmotor. BDP sensor kun je zelf ook bekijken. Even eruit halen en kijken of er heel veel slijpsel aan zit dit schoonmaken en weer terug plaatsen.
Het slijpsel bezorgt een verstoort startbeeld voor de computer en zal daarom niet aanslaan.
Als de sensor echt kapot is doet de auto het ook niet maar dat kan alleen de dealer zien met uitlezen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Danillio

Dat doet ie het ook niet met aanduwen als het de sensor is?

Danillio

Vanochtend aangeduwd, naar de garage gereden, hij spanning gemeten van de startmotor maar kon niks vreemds vinden. Hij starte ook weer gewoon achter elkaar de hele tijd.

Pfff, hier word je toch moe van. Straks wil die morgen weer niet starten..

Den

Hoe zit het met het startrelais ?
Misschien blijft dat 'plakken' bij het schakelen.
Garage had verder geen opties, er zit ergens iets niet goed qua bedrading denk ik.

Heb je startkabels ? Als hij niet start probeer dan dit eens, klem op de min van de accu en op een metaal dee van de motor. Mss je massa niet goed.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Ik heb het over de massa gehad of bekabeling maar dit bleek allemaal in orde te zijn..

Startelais? daar heb ik nog nooit van gehoord sorry :P

Den

Relais is een automatische schakelaar om met bijv dunne draden hoge vermogens te schakelen.

Omdat er veel vermogen doorheen gaat kan het inbranden.
Ook kunnen de stuur draden versleten zijn of beschadigd.

Het lijkt gewoon dat de startmotor geen spanning krijgt, geen aansturing of geen massa.
Hoor vaker dat het in orde is maar helaas zie je dat niet aan de buitenkant.
Ik denk toch echt dat daar he probleem in zit ;)
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Danillio

Er is dus gisteren na gekeken, hij is gereset e.d. startte vanochtend prima. Het vermoeden gaat uit naar de sleutelkaart/contact dus ik heb de reserve maar in gebruik genomen. Maar het toerental is stationair wat hoger nu?? Voorheen was hij erg stil stationair en nu hoor je de motor echt lopen.. Geen idee hoe dit kan?

Danillio

Hij draait nu btw 1000 toeren, vorige week was dit nog rond de 700/800 en was erg stil

Danillio

Ik had al een topic aangemaakt maar kon hem niet terug vinden vandaar ik een nieuwe heb aangemaakt.

Het volgende is er aan de hand,

Ik heb onlangs een Renault Megane II 2003 1.6 16v aangeschaft en vrijwel de dag nadat ik hem gekocht had starte hij sochtends niet, pas na een uur drukken sloeg hij aan.

De dagen daarna deed hij het prima tot afgelopen vrijdag, toen startte hij helemaal niet (ook niet na 4 uren drukken op start). Ik heb hem toen aangeduwd en hij liep weer als een treintje.

Het lijkt erop alsof hij alleen constant wil starten als hij warm is. Aangezien je helemaal niks hoort als hij niet start is het t de BDP sensor niet, dan zou je toch de motor moeten horen draaien vertelde de dealer. Ook is hij uitgelezen en er was niks te vinden.

Nu zijn er wat mij betreft twee opties, de startmotor of misschien het contact? De dealer vertelde mij dat het kabeltje naar de startmotor vuil kan zijn maar deze is eigenlijk nog helemaal blank en bij een defecte sleutelkaart moest er helemaal niks gaan branden op de boordcomputer wat hij dus wel doet, radio e.d. slaat gewoon aan.

Heeft er iemand hiermee ervaring of evt. andere suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

Bvd,

MOD: Topic samengevoegd met eerder geopende topic die je niet kon vinden

Danillio

Reacties aub! Heb om 15:30 weer een afspraak bij de dealer zou mooi zijn om nog wat suggesties mee te kunnen nemen 8)7

Stefan

Aangezien een hoop mensen gewoon aan het werk zijn en niet de hele dag op dit forum kijken, zal je toch echt even geduld moeten hebben hoor... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Danillio

Jaja kweet het, heb er zelf ook last van maar heb gelukkig internet tot mijn beschikking :P in ieder geval ff een update.

Ik ben dus tweemaal bij de dealer geweest vandaag, vanochtend hebben ze hem uitgelezen nadat ik hem had aangeduwd en het daarna natuurlijk weer deed zoals het hoort. Het uitlezen leverde dus niets op.

In de middag opnieuw een afspraak om hem even op de brug te zetten en het 1 en ander te bekijken, ze konden niks vinden, alles zag er goed uit ook de startmotorbekabeling was niet vuil of iets dergelijks.

Nu is mij aangeraden om s avonds even een accu pool los te schroeven en dit gedurende een week doen om te testen of hij misschien ergens stroom weg trekt. Mocht dat geen effect hebben kan het probleem volgens hun overal zitten, in de eerste instantie zou het dan toch echt de startmotor zijn, is dat het niet zou het toch wel aan de sleutelkaarten of het contact zelf kunnen liggen.

Al met al, ik ben er eigenlijk niets wijzer van geworden en mijn probleem is nog steeds niet opgelost...

Wat krijg ik toch een koppijn vd auto.  l-

Stefan

Inderdaad minder allemaal l-
maar het lijkt toch iets te zijn in de kabels van de startknop of contact ofzo.. :huh:

Danillio

Lijkt mij ook het meest logisch idd, of de startmotor maar deze maakt geen vreemde tikken of geluiden.

Wat het los schroeven van de accu pool betreft, volgens mij heeft dat weinig nut want dan had hij vorige week met startkabels moeten starten als hij ergens de accu leeg zoog. De accu zelf is helemaal in orde, deze hebben ze net ook gechecked.

Stefan

Oftewel, bij de dealer halen ze ook gewoon hun schouders op..
Makkelijk... l- l-
kan je niet eens de startknop voorzichtig loshalen (of het stuk dashboard daar omheen) om te kijken of de draden allemaal nog goed zijn / goed aangesloten zijn...??
Je kant het altijd proberen, nu is het ook klote tenslotte..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev