Advertenties


Daar gaan we weer

Gestart door Scrammy, 15 april 2011, 15:31:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Scrammy

Bij aanschaf ( dec 2010) van de Megane al direct problemen bij het tanken, de benzine kwam net zo snel onder de auto terecht als dat het erin gespoten werd.
De oorzaak was een lekke o-ring á EU 35,- onder de achterbank bij de brandstofpomp.
Nu 4 maanden later exact hetzelfde probleem, de dealer wil me niet tegemoet komen omdat ik de ring zelf gemonteerd heb ondanks dat de ring 4 maanden wel goed was en dus niet lekte.
Nu is mijn vraag wie dit ook al eens heeft meegemaakt en wat de oplossing is/was zonder dat het probleem zich weer na een paar maanden opdoet?

Zoals ik ook al eerder heb gezegd is het ene probleem nog niet opgelost of een ander probleem speelt er alweer bij mij op, echt om gek van te worden.

sjerrie

Je hebt een jaar garantie op onderdelen dus als de ring niet goed was moeten ze hem omruilen.
Anders contact opnemen met een andere dealer of renault nederland contacteren

Oplossing: vloeibare pakking ertussen om af te sluiten, vulpijp een klap gehad eens
Oorzaak: auto schade gehad, pomp een keer vervangen die niet goed past, verkeerde ring meegekregen

Benzine komt in de auto of buiten de auto want de slang vanaf de vulpijp loopt onderlangs je tank in
~Just got Maggied~

Scrammy

#2
Citaat van: sjerrie op 15 april 2011, 15:40:53
Je hebt een jaar garantie op onderdelen dus als de ring niet goed was moeten ze hem omruilen.
Anders contact opnemen met een andere dealer of renault nederland contacteren

Oplossing: vloeibare pakking ertussen om af te sluiten, vulpijp een klap gehad eens
Oorzaak: auto schade gehad, pomp een keer vervangen die niet goed past, verkeerde ring meegekregen

Benzine komt in de auto of buiten de auto want de slang vanaf de vulpijp loopt onderlangs je tank in

Het is zeker de vulpijp niet, het is echt de o-ring bij de brandstofpomp je ziet het er daar ook uitlopen maar dan alleen met volle tank.

"Oorzaak: auto schade gehad, pomp een keer vervangen die niet goed past, verkeerde ring meegekregen???"
Kan allemaal maar het is 4 maanden goed geweest en er heeft geen druppel gelekt de verkeerde ring is het zowieso niet. De ring kan trouwens niet los gekocht worden bij de dealert deze koop je als een set met de schroefdop/moer voor EU 35,-
Ik ben vandaag op stap geweest voor een benzinebestendige o-ring, maar bij mij in de buurt is er niets te krijgen. Op internet heb ik ze al wel gezien voor EU 0,36 per stuk dus met andere woorden: de schroefdop/moer kost EU 34,64, belachelijk dus, maar een mooie winst voor de dealer. Alleen het enige nadeel van het op internet kopen is dat ik er minimaal 50 af moet nemen.

Van vloeibare pakking op een o-ring ben ik absoluut geen voorstander dus dat zie ik ook niet als oplossing.

Nog meer iemand tips??

sjerrie

@scrammy,

Het enige waar in dit geval de o-ring voor nodig is om de dampen af te sluiten van waar je zit.
Er staat totaal geen druk op of hoeft geen olie in een bak te houden.
Vloeibare pakking is daar juist voor uitgevonden. Ik snap dat je waarschijnlijk alles origineel wilt houden maar toch moet het gefixt worden.
Of nieuwe ring bij de dealer halen,
Met garantie gratis een nieuwe,
O-ring via internet bestellen,
Of met vloeibare pakking een randje erin leggen.

Benzinedampen in je auto wordt je niet vrolijk van + dat het slecht is voor je gezondheid
~Just got Maggied~

matthew

Als je de tank nog best vol had en die o ring vervangen ,moet toch ook element los.
Als je geen krik onder de tank hebt gehad kan deze dus ook vervormen.

De enige goeie oplossing is nu een nieuwe tank met een nieuwe o ring en dan kun je de tankelement over zetten.


Scrammy

#5
Citaat van: matthew op 16 april 2011, 19:18:34
Als je de tank nog best vol had en die o ring vervangen ,moet toch ook element los.
Als je geen krik onder de tank hebt gehad kan deze dus ook vervormen.

De enige goeie oplossing is nu een nieuwe tank met een nieuwe o ring en dan kun je de tankelement over zetten.



De eerste keer bij het vervangen van de o-ring was de tank zo goed als leeg, het lampje brandde al en volgens de boordcomputer kon ik nog maar iets van 40 of 50 km rijden.
Uit voorzorg hebben we toen ook nog de tank ondersteund, dus dat kan het probleem niet geweest zijn en als het toen al niet goed gegaan was had de o-ring al gelijk bij de eerste keer tanken moeten gaan lekken en dat was dus niet het geval.

sijm138 (jesse)

wat ook kan is dat de O-ring beschadigd is met het vast draaien van het element.
dat er bijv. een haakje op de tank of het element uitsteekt en dat hij daar door beschdigs id geraakt en door het kleine beetje bewegen wat de tank kan doen hij daardoor gescheurd is.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Scrammy

Citaat van: sijm138 op 17 april 2011, 13:08:21
wat ook kan is dat de O-ring beschadigd is met het vast draaien van het element.
dat er bijv. een haakje op de tank of het element uitsteekt en dat hij daar door beschdigs id geraakt en door het kleine beetje bewegen wat de tank kan doen hij daardoor gescheurd is.

De passing/zitting waar de o-ring opkomt heb ik de vorige keer nauwkeurig geinpecteerd op oneffenheden/haakjes gecontroleerd, dit ivm het nog heel zijn van de oude o-ring. Hier is niets aan te zien, geen scheurtjes of beschadigingen o.i.d.
Ik probeer nog een losse o-ring te krijgen want van de schroefdop/moer heb ik er al 2 en ik wil geen EU 35,- voor alleen een o-ring uitgeven. Ik zal deze weer gaan monteren als de tank leeg is kijken hoelang ie het dan vol gaat houden.
De schroefdop/moer zit op merktekens gemonteerd dus dat zit iig goed, ik ben benieuwd hoe de o-ring eruit ziet als ik hem eruit heb, maar waarschijnlijk is daar niets aan te zien net zoals de vorige keer.

sjerrie

#8
Dan denk ik toch echt dat dit niet de oplossing is.
Als iets nog goed is bij het demonteren is het vaak niet het onderdeel wat kapot is
Is de benzineslang niet gescheurd of iets waardoor het kan komen

Edit:
Kun je eens foto's maken hiervan ?
Gewoon om een idee te krijgen hoe het zit. Kan via google niet veel vinden namelijk
~Just got Maggied~

Scrammy

Citaat van: sjerrie op 17 april 2011, 13:50:12
Dan denk ik toch echt dat dit niet de oplossing is.
Als iets nog goed is bij het demonteren is het vaak niet het onderdeel wat kapot is
Is de benzineslang niet gescheurd of iets waardoor het kan komen

Edit:
Kun je eens foto's maken hiervan ?
Gewoon om een idee te krijgen hoe het zit. Kan via google niet veel vinden namelijk

De benzineslangen zijn niet lek, deze heb ik ook al los gehad van de pomp en ook toen lekte er benzine langs de schroefdop/moer, dus tussen de zwarte ring en witte gedeelte van de pompbehuizing. Als je de achterbank omhoog tilt zie je alles zitten. Ik zal als ik er bij nadenk bij het vervangen van de o-ring foto's maken.
Ik heb anders wel een link waar het misschien iets duidelijker van wordt, ik zal even kijken of ik hem kan vinden ( is wel van een Laguna, maar dat maakt op zich niets uit)

Scrammy

Gevonden:  http://www.lagunaclub.nl/lagunafiles/pdf%20manuals/MR395LAGUNA1.pdf

Op pagina 421 is het misschien zichtbaar, het lekt dus tussen nr.9 en nr. 6, als ik het droog maak zie je de bezine langzaam op nr.6 stromen wat dus onder nr.9 vandaan komt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev