Advertenties


problemen stationair lopen

Gestart door calimer0, 14 april 2011, 21:02:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

calimer0

Goedenavond allen,

ik heb onlangs een renault megane scenic gekocht

een 1.6e rt  nu loopt de auto standaard 2200 toeren dit lijkt me niet goed.

betreft dus een megane scenic van '99
ik heb al een beetje de fora doorgelezen maar ik heb er niet echt wat over gelezen..

heeft iemand mischien een idee waar dit aan kan liggen ?

groeten Barry

Nicole

#1
Meest voorkomend: Mapsensor of mapsensorslang die veroorzaken veel dingen :)
Kan ook de gaskabel of stappenmotor zijn.

Mapsensor geeft meestal andere problemen dan dit, maar je kan het slangetje altijd ff bekijken :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

calimer0

als je de stekker van de stappenmotor lostrekt zou de auto in principe toch anders moeten gaan lopen ?

de mapsensorslang heb ik gechekt en kan ik niets aan vinden mapsensor geen idee hoe ik daar aan wat kan zien of iets dergelijks..
ik heb t gasklephuis en de stappenmotor wel schoongemaakt hij ging redelijk stroef..
bedankt voor je snelle reactie trouwens :)

nd-photo.nl

Ik zou overwegen om de auto een reset geven, kost je niets. Ik weet ook niet meer precies hoe het moet, maar het is te vinden op dit forum!

DONRozeboom (Mike)

Nu ga ik even terug in de tijd. Ik heb voor deze Mégane een Mazda 323F gehad die ongeveer hetzelfde had... stationair draaide deze 3000 toeren.
Nu bleek uiteindelijk mijn thermostaat kaduuk te zijn, waardoor de automatische choke niet uitging (omdat hij niet zag dat de motor warm werd).
Tis misschien iets vergezocht, maar god knows what. It could always be.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Scrammy

Die van mij wisseld nogal met stationair toerental de ene keer prima 750 rpm dan weer 1200 rpm en dan weer rond de 2000 rpm erg irritant, vooral in de file. Ik heb ook alles al nagekeken, schoongemaakt, gereset en omgeruild met een gioed lopende Megane maar niets hielp.
Ik heb nu 2 nieuwe 0-ringen van het gasklephuis opgehaald en wil deze eerdaags gaan vervangen en hopelijk is het dan voorbij. Dit is nog het enige wat bij mij overblijft om nog te proberen. De reden dat ik de o-ringen heb gehaald is dat wanneer ik remreiniger bij mijn gasklep spuit de motor zakt in toerental wat dus op valse lucht duidt.
Hopelijk heb je er wat aan en is dat ook bij jou het probleem.

sjerrie

@calimero, Stappenmotor kaduuk denk ik
Of die even resetten tot nul-waarde

@scrammy, ik weet niet het bij gas zit maar bij benzine moet de stappenmotor ingeleerd worden.
Valse lucht kan maar dan zit er ergens een slangetje wat valse lucht trekt, dus inderdaad mapsensor en het slangetje daar naar toe
~Just got Maggied~

calimer0

het vAlt me op dat bij als ik even pompend rem in de auto

lees als als een gek op de rem blijf trappeen lostlaten trappen loslaten enz. dat mijn toeren omhoog schieten ( van 1400 naar 3000 ) waarna hij weer terugzakt naar +- 2200 toeren ik heb de vacuumslangen gechekt maar kan niks vinden

( het abs lampje brand wel in de auto )
groeten Barry

( iemand trouwens een idee hoe ik de auto reset? )

calimer0

ohw jah .... en als ik gewoon rijd

en ik trap de koppeling in  stuiterd te toerenteller tussen de 1500 en 2000 toeren om vervolgens weer 2200 toeren te gaan draaien....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev