Advertenties


Dansende snelheidsmeter

Gestart door henk125, 14 april 2011, 10:39:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henk125

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen: Henk, 19 jaar en ongeveer anderhalf jaar in het bezit van een renault megane coupe uit 1999.
Eigenlijk heb ik sinds het begin van de koop al problemen met de snelheidsmeter. Eerst was het alleen wanneer ik ongeveer 80 reed. Alles is schoongemaakt volgens de garagehouder en het werd beter. Kort daarna begon de ellende weer en is er een nieuwe snelheidssensor ingekomen. Daarna ging het een hele tijd prima, maar het is nu weer helemaal mis. Hij staat gewoon op 0 en ook de km teller loopt niet door. Ik ben dus maar zelf op onderzoek uit gegaan en ook ik ben een witte stekker tegengekomen. Het valt mij echter op dat deze verder nergens in zit. Of is deze stekker alleen om de draden met elkaar te verbinden? Na het goed kijken naar deze stekker zie ik in de stekker zelf geen groenigheid, maar daar waar de draden de stekker in gaan wel. Kan dit ook kwaad? Zo ja, hoe valt dit te verhelpen?

Graag hoor ik van jullie.

Alvast bedankt!
Henk


Roy16v

die witte stekker hangt ook bij ons onder de blauwe megane,
denk gewoon dat je snelheids sensor weer kapot is.

Nicole

Ik heb toevallig dezelfde sensor kapot gehad. De ene keer deed hij het een paar km., de andere keer niets.
Zelfs na een rit Wijchen op en neer (vanaf Winschoten (GR)), had hij maar 100m erbij gezet.

Ik denk inderdaad dat hij óf weer stuk is, of dat je even naar de stekker moet kijken achter de tellerbak, misschien zit er een niet goed?
Óf er zit ergens een kabelbreukje in.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

henk125

Er is een jaar geleden ofzo al een nieuwe teller ingekomen, maar ik wil daar nog wel eens kijken.
Hoe moet ik het dashboard demonteren zodat ik er bij dan komen?

Gegroet;)

Roy16v

speaker kapjes los halen,2 torxjes haal je de bovenplaat er af,en dan 3 torxjes bij de tellerbak.kan in minder dan 5 min

Colin

Citaat van: bertal op 14 april 2011, 14:04:29
Er is een jaar geleden ofzo al een nieuwe teller ingekomen, maar ik wil daar nog wel eens kijken.
Hoe moet ik het dashboard demonteren zodat ik er bij dan komen?

Gegroet;)

Kapjes van de speaker op het dashboard verwijderen. Zie je twee torx zitten aan beide kanten. Even losdraaien en dan met enige kracht het dasboard (bovenste deel) op tillen. Dan zie je de teller zitten welke ook met torx vast zit.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

henk125

Oke, bedankt! Dat heb ik nu gedaan, teller eruit, en ook die kabeltjes van de teller af. En nu?:P ik zie dat er uiteindelijk een rode witten en zwarte draad naar de a-stijl lopen. Is deze zwarte de massa? Want daar zou het aan kunnen liggen toch?

DONRozeboom (Mike)

Je zou het ook bij de garage kunnen laten doen. Ik was bij de universele garage 75 euro kwijt voor het vervangen en alles. Bleek bij mij mn opnemer te zijn. Waarbij ze vertelden dat die op mn versnellingsbak zit.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

henk125

Volgens mij is die al eens vervangen..
Dus dan zou het daar niet meer aan kunnen liggen. Ik hoor ook heel veel over een massaprobleem, dus het zal me niks verbazen als dat het is.

DONRozeboom (Mike)

Dat zou kunnen. Maar ze hebben mij ook wel eens geprobeerd aan te ###len dat het probleem met mijn achterlichten massa probleem was. Dus het hoeft niet perse. Maja aan de andere kant blijft het wel elektronica. En met computers (mijn vakgebied o-)) merk je het ook heel erg. Het kan 20 jaar perfect werken, maar het kan ook binnen 6 weken de geest geven.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

henk125

Dus dan zou het aan de massa kunnen liggen haha. Maar is dat dat zwarte draadje? en moet ik dan vanaf daar gewoon een nieuwe trekken?


DONRozeboom (Mike)

Je kan het altijd proberen. Je kan ook de aansluiting op je carosserie schoonmaken, je accupool schoonmaken. Maar ik betwijfel of het een massaprobleem is moet ik bekennen. Het klinkt eerder als een defecte opnemer.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Colin

Denk ik zelf ook aan want anders zou de rest van je dashboard ook moeten haperen schat ik.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev