Advertenties


Klets maar raak DEEL 142

Gestart door matthew, 12 april 2011, 23:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

matthew

@Nog voor discussie over beste banden voorop of achterop.
Bij een voorwielaangedreven auto is het inderdaad het beste om de beste banden achterop te leggen,omdat je in bochten de voorkant kunt corrigeren en met slechte banden achter ben je gewoon weg en met goede banden heb je meer grip.
Ze worden meestal voorop gelegd omdat voor harder slijt.

@De droomauto's,een auto kopen kan iedereen,maar een dikke auto blijven rijden is een kunst.

@Collin als je het zeker weet gewoon aansprakelijk stellen,zijn ze gewoon voor verzekerd hoor.

DONRozeboom (Mike)

Dat is net weer ff te realistisch matthew :P het ging er gewoon om wat is je droomauto.
Dromen mag altijd :P daarom ook droomauto :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Gyszz

Doe mij dan deze maar,, :P



Chevrolet Camaro 2SS

of dan meteen de Convertible,,

Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

DONRozeboom (Mike)

Dan ook echt a la transformers in t geel met die dubbele zwarte strepen? :P of ga je voor iets origineels :P
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Gyszz

nee wel iets origineels:P

zoiets:
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

DONRozeboom (Mike)

That I like very much. Nice choice
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Gyszz

om nog even terug te komen op de banden..

Mijn achterste banden zijn kaal dus deze worden vanmiddag vervangen.
kan ik dan het beste de nieuwe meteen achter laten leggen of de voorste naar achter en de nieuwe voor?

de nieuwe banden zijn Pirelli's (PZero Nero).
Voor heb ik nu Silverstone Banden waarvan ik het gevoel heb dat ze bij nat weer al wat sneller gaan schuiven, maar ze zijn nog goed dus blijven er nog onder.
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

DONRozeboom (Mike)

Ik persoonlijk ben het niet helemaal eens met Matthew, dat de beste banden achter moeten.
Ik heb liever meer grip aan mn voorbanden, omdat ik zelf vind dat een voorwielaangedreven auto makkelijker te corrigeren is in een slip van de achterbanden.
Maar ik denk de discussie over goeie banden voor of achter meer persoonlijke voorkeur is.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Roy (Coup a One)

Citaat van: Gyszz op 15 april 2011, 09:26:11
om nog even terug te komen op de banden..

Mijn achterste banden zijn kaal dus deze worden vanmiddag vervangen.
kan ik dan het beste de nieuwe meteen achter laten leggen of de voorste naar achter en de nieuwe voor?

de nieuwe banden zijn Pirelli's (PZero Nero).
Voor heb ik nu Silverstone Banden waarvan ik het gevoel heb dat ze bij nat weer al wat sneller gaan schuiven, maar ze zijn nog goed dus blijven er nog onder.

Slechte vraag mits je het topic goed leest maar bij deze zal ik je even matzen "Nog voor discussie over beste banden voorop of achterop.
Bij een voorwielaangedreven auto is het inderdaad het beste om de beste banden achterop te leggen,omdat je in bochten de voorkant kunt corrigeren en met slechte banden achter ben je gewoon weg en met goede banden heb je meer grip.
Ze worden meestal voorop gelegd omdat voor harder slijt" aldus (auto monteur) Matthew's verhaal, het enige wat ik opmerk en af vraag met slecht profiel voor is aquaplanning onvermijdelijk slechts te coriseren (hoe verklaar je daar je antwoord op Matthew)!?

DONRozeboom (Mike)

Daar haak ik ook even op in. Aquaplaning is aquaplaning, als je gaat dan ga je, daar kan je niets aan doen hoe goed je profiel ook is.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Gerben Companjen

Ik zit dat hele bandenverhaal eens te lezen,en wat ik niet snap waarom geen set van 4 stuks in één keer vervangen.
zo heb je geen voor en achter probleem.
natuurlijk is het wel duurder,maar ben je wel in één keer klaar.
Ook ben ik geen fan van verschillende merken onder één auto.
veiligheid staat toch boven prijs bij mij,heb net een nieuwe set van 4 dunlop sport gekocht.

Gyszz

Geen slechte vraag al zeg ik het zelf, want de meningen zijn er toch nog over verdeeld met aan beide zijden goede argumenten.
Misschien is het daarom ook wel een persoonlijke keuze. (weet niet of er een zelfde filmpje/test is met een voorwiel aangedreven auto)

@batse
Ben ik ook helemaal met je eens! alleen is dat op het moment financieel niet mogelijk. En met twee kale banden kom ik niet door de APK.
Daarom nu de keuze om eerst die te laten vervangen aangezien de andere nog genoeg profiel hebben.

Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

Rick Santbergen

Citaat van: batse op 15 april 2011, 09:44:54
Ik zit dat hele bandenverhaal eens te lezen,en wat ik niet snap waarom geen set van 4 stuks in één keer vervangen.
zo heb je geen voor en achter probleem.
natuurlijk is het wel duurder,maar ben je wel in één keer klaar.
Ook ben ik geen fan van verschillende merken onder één auto.
veiligheid staat toch boven prijs bij mij,heb net een nieuwe set van 4 dunlop sport gekocht.

Mijn voorbanden slijten 2 keer zo snel als mijn achterbanden. Voor en achter omdraaien is geen optie omdat het een andere maat is. Maar ik ga niet mijn achterwielen iedere keer vervangen als de voorbanden op zijn.

DONRozeboom (Mike)

Ben ik het ook mee eens rick. En opzich wil ik nog wel graag een V profiel op mijn voorbanden (uiterlijk is voor mij heel veel :P) dus dan 4 identieke banden valt alweer af. En je hoeft niet merken te mixen, je kan ook gewoon 4 michelins, maar dan een ander type voor en achter. Maar zo heb iedereen andere ideeën erover.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Gerben Companjen

nee dat snap ik,een bekend verhaal,maar ik zorg dan altijd wel dat er 2 gelijke weer onder krijg.wat je ook kunt doen is regelmatig wisselen van voor naar achter en omgekeerd.voor een gelijkmatige slijtage.
heb ook wel eens de 2 goede banden verkocht op m.p.
maar daar moet je natuurlijk geluk mee hebben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev