Advertenties


Klets maar raak DEEL 142

Gestart door matthew, 12 april 2011, 23:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

paikey

@colin,dan mag je volgende keer wel een toertje met mijn mee,ik heb volgens mijn geen vering meer  :D

Colin

zou het nog erger kunnen ja :P
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

paikey


niXon

Citaat van: Benjamin Renon op 13 april 2011, 10:35:56
Er bestaan wel verlagingssets in het (best wel hele) hoge segment, waarbij je absoluut geen comfort inlevert en wel een nette verlaging kunt bereiken. (Je moet dan aan bedragen denken beginnend rond de €4000. Deze zijn voornamelijk voor rally gebruik. Merken: oa Ohlins en Nitron)

Hmm dat is me toch iets te prijzig :p laat ik dat maar niet doen dan.
Maar ik denk er nog wel over na over de verlaging...

Rick Santbergen

Citaat van: Colin op 13 april 2011, 14:08:09
zou het nog erger kunnen ja :P

Mijne is ook al erger dan toen, door die koni achterdempers.
Geloof best dat bij Peter nog erger is :D

Achjah de auto van mijn moeder vanmiddag even gewassen en gewaxt. o-)

Rick Santbergen

Had ervoor de turtle wax gebruikt die mijn moeder nog had staan, na de motorkap gedaan te hebben is dat ding de prullenbak ingegaan.
Wat een troep  :neen:

Erwin Haanen

ja de oude schildpadwax,daar moet je flinke armen voor hebben :)
megane 4 station 1200 gtline

Rick Santbergen

Zelfs dan is het niet fijn ;)
Vervolgens maar verder gegaan met Meguiars NXT tech wax.

Edwin Postma

het probleem met de velgen is uit de wereld !-! !-!
Truckertje

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

sjerrie

#25
Citaat van: matthew op 12 april 2011, 23:08:45

@sjerrie ben benieuwd na de verlaging.

Yay, verlaging voor gelukt, Wiel valt mooi in de ronding van de wielkas
De lagers zijn echter wel kapot, bovenste steunen zijn door de kapotte lagers uitgelopen
Dus maar gaan kijken voor een complete set. Het wordt in ieder geval geen schroefset omdat er toch iets van airride op komt  :grin:

Achter echter nog niet, beetje net als Koen zn coupe  :neen:
Schroefdraad was verkloot (zat zelfs een stuk bout nog in), vol met roest en waarschijnlijk een ph2 achteras
Phase 1 was de as toch dicht ?
Pkase 2 zijn ze open (je kunt de torsie-assen dan zien)

Verder de ashoes van de bak kapot, rubber was al aardig droog en bij het loshalen van de naaf scheurde deze helemaal open   :cry:



De veren en dempers die we gisteren gehaald hebben passen niet op een f7r maar zijn voor de 1600-tjes
Het enige verschil is uiterlijk dat de bouten waar de naaf aan vast zit. De tussenruimte is kleiner. 4 cm tegenover 4,5 cm bij de 2.0

Dus al met al een ritje voor niets gisteren en een dqagje sleutel voor niets  8)7
~Just got Maggied~

Edwin Postma

@colin: heb die oude wielen van rick opgekocht.(onder voorbehoud)
ik heb ze van simon (hier op het forum heeft die een andere naam, maar die weet ik ff niet meer)
opgekocht maar hij wil even afwachten wat er onder zijn niewe wagen zit.
maar 90% kans dat het doorgaat !-!
Truckertje

Edwin Postma

trouwens, heeft iemand ervaring met infinity banden??
Truckertje

Rick Santbergen

#28
Nog nooit van gehoord, zou voor de normale keuze gaan. Bijvoorbeeld toyo proxes.
Zelf vind ik de dunlop sp bandjes ook fijn rijden.

Banden zijn jou enige contact tussen de auto van 1100 kilo en het wegdek. Daar ga je toch niet op besparen?

Colin

Ik heb pirelli met verstevigde wang ook aan te raden!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev