Advertenties


Klets maar raak DEEL 142

Gestart door matthew, 12 april 2011, 23:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Zover ik weet moet voor de APK aan 1 as 2 dezelfde banden zitten. (volgens mij zeg ik  het zo goed o-) )
En dat niet alleen het merk, maar ook profiel.

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DONRozeboom (Mike)

Autoweek beantwoord de vraag:

http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=115

Betreft de karkas, niet het profiel.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Gyszz

Daar zorg ik inderdaad wel voor, dat op dezelfde as wel dezelfde banden zitten.
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

Edwin Postma

Citaat van: matthew op 14 april 2011, 23:07:18
@Nog voor discussie over beste banden voorop of achterop.
Bij een voorwielaangedreven auto is het inderdaad het beste om de beste banden achterop te leggen,omdat je in bochten de voorkant kunt corrigeren en met slechte banden achter ben je gewoon weg en met goede banden heb je meer grip.
Ze worden meestal voorop gelegd omdat voor harder slijt.

ik heb mijn schoonvader geinformeert.
hij zegt inderdaad dat het om een B merk gaat. maar wel 1 van de betere van de B merken.
zelf staat op iets vergelijkbaars en heeft die nooit geen problemen mee. ik bestel waarschijnlijk 2 banden bij van een ander(beter) merk band.
dus we gooien ze er gewoon op dan en dan oprijden dan maar gelijk wat goeds erop gooien ;)

dan nu mijn droom auto:

voor de 10.000 euri prijs.
toyota supra mk4 3.0 twin turbo 8)7


en voor de jackpot.
pagani zonda F carbon
Truckertje

Dennis Postma

Edje en ik gaan eind van de middag richting autorai. Nog meer mensen hier die de rai nog gaan bezoeken?

Edwin Postma

is dat zo??
weet ik nog niets van :q :q

gekkigheid. heb er zin in. o-)
Truckertje

sjerrie

#111
Citaat van: DONRozeboom op 15 april 2011, 09:35:30
Ik persoonlijk ben het niet helemaal eens met Matthew, dat de beste banden achter moeten.
Ik heb liever meer grip aan mn voorbanden, omdat ik zelf vind dat een voorwielaangedreven auto makkelijker te corrigeren is in een slip van de achterbanden.
Maar ik denk de discussie over goeie banden voor of achter meer persoonlijke voorkeur is.

Je hebt dan geen grip achter. En het is met een voorwielaandrijver zo dat je beter kunt rijden met grip achter dan voor. Tot op zekere hoogte uiteraard. Beste banden voor is zeer goed te doen als het droog en warm is. Je banden 'plakken' dan meer maar in nl is dat niet van toepassing omdat het snel kan wisselen met het weer.
Met de voorkant kun je nog sturen door gas te geven, remmen of schakelen.
Als de achterkant uitbreekt en je hebt geen grip kun je enkel om te sturen je handrem gebruiken. Dat is al moeilijk maar met een set slechte banden helemaal.
~Just got Maggied~

Stony (Robert)

@ Edje, Goeie keus  !-! zouden de mijne ook zijn 8)
Ga niet naar de Rai toe  :neen:
Gisteravond de Megane naar Stroeve gebracht, belde vanochtend al op, konden ze de wielslotsleutel :huh: niet vinden :P
Zodra megane er weer is word het foto tijd  :9~
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

DONRozeboom (Mike)

Ik heb liever dat mijn achterkant uitbreekt als dat mijn voorwielen gaan glijden eerlijk gezegd. Mijn hatch is nog geen 1000 kilo, dus is hij in een slip  redelijk makkelijk onder controle te houden. En dat heb ik ook wel uitgetest van de winter (zowel vrijwillig, als minder vrijwillig).
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

sjerrie

Er zijn wel verschillende factoren waar je rekening moet houden natuurlijk.
Ik persoonlijk geef liever extra gas en snel sturen dan proberen de auto recht te krijgen met eeen achterkant die niet luisterd.
Aan een handrem heb je dan ook niet veel. Newton zei dat iedere actie een tegenovergestelde reactie heeft.

Als je rijdt en je spint kun je je handrem gebruiken om dusdanig af te remmen om zo de controle terug te krijgen.
Is niet zo simpel als ik het nu zo zeg maar goed. Dat is ervaring en paar slip en rallycursussen ;)
Ik snap wel wat je bedoelt, je hebt het meer over het wegglijden op een rotonde of scherpe bocht ?

Ik heb een auto gehad waar 4 marshall banden oplagen, coupe quattro.
Op zich leuke banden maar uiteindelijk voor toyo gekozen als zomerband.
Voor toyo, achter marshall. Achterbanden 245 breed dus langere levertijd.
In een bocht op de snelweg na te moeten uitwijken voor iemand die van links naar rechts vloog. Hierdoor op de witte strepen grip verloren met de achterkant en dus vol op de vangrail met 100.
Had ik achter betere banden gehad dan kun je nog overpoweren en dus recht trekken.
In deze situatie echter niet omdat ik rond de vooras aan het tollen was.
Remmen doe je ook meer voor dus zo is het goed verdeelt met goede banden achter. Je hebt dan altijd de mogelijkheid om te corrigeren

Ik weet dus wel wat ik met banden doe en waarom maar ieder zn keuze natuurlijk
~Just got Maggied~

DONRozeboom (Mike)

Ik heb het van de winter gehad dat ik van IJmuiden terug naar Den Helder reed.
Als je Burgervlotbrug en Sint Maartensvlotbrug in rijd heb je redelijk lichte S bochten.
Ik reed met 50 hierdoorheen terwijl het stervensdruk (gelukkig was het druk want ik rij er normaal met 90, 100 doorheen) was, en mijn achterkant brak uit dat ik terugstuurde na het eerste bochtje. Met terugschakelen naar zn 2 en vol gassen kon ik hem weer recht krijgen.

Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

sjerrie

#116
Citaat van: DONRozeboom op 15 april 2011, 11:21:33
Ik heb het van de winter gehad dat ik van IJmuiden terug naar Den Helder reed.
Als je Burgervlotbrug en Sint Maartensvlotbrug in rijd heb je redelijk lichte S bochten.
Ik reed met 50 hierdoorheen terwijl het stervensdruk (gelukkig was het druk want ik rij er normaal met 90, 100 doorheen) was, en mijn achterkant brak uit dat ik terugstuurde na het eerste bochtje. Met terugschakelen naar zn 2 en vol gassen kon ik hem weer recht krijgen

Je geeft zelf het juiste antwoord, (mijn achterkant brak uit) ;)
Bij goede banden achter had dit minder snel gebeurd.
Btw, vol gassen op een gladde weg is ook niet goed. Als je stuur de andere kant opstaat en je krijgt grip dan schiet je net zo snel de andere kant op.
Dit is echter wat anders

In de winter glij ik liever gecontroleerd door dan uitbreken zonder controle.
~Just got Maggied~

sjerrie

@DONRozeboom,

Ik heb wel een pc vraagje:
Als ik mijn pc aanzet met 2 monitoren start deze niet door. Haal ik er 1 vanaf tot het moment van doorstarten doet alles het goed met juiste resolutie. Videokaart kaduuk ?

Verder wil ik een tripleboot menu maken,
Voor alledaagse dingen gebruik in win7, voor cs5 gebruik in MacOs leopard en voor de lol linux.
Nu gebruik ik 2 schijven, 1 voor linux en win7 en de andere voor leopard.
Is dit mogelijk om een triple boot menu te maken ?
~Just got Maggied~

DONRozeboom (Mike)

Sjerrie,

Voor wat betreft je videokaart, wat je zou kunnen proberen is bij het opstarten van je PC op F8 te drukken en dan te kiezen voor "Automatisch opnieuw opstarten bij crash uitschakelen", en dan kijken of je een blue screen (zie foto) krijgt. De code na stop zou je dan kunnen opzoeken bij Google om te kijken wat hij aangeeft. Indien hier niets aangegeven wordt zou je kunnen proberen om scherm voor scherm te kijken. Misschien dat er een kortsluiting ontstaat bij 1 van de schermen (die dan misschien niet ontstaat als je hem later aankoppelt). Maar maak jij gebruik van een splitter (hetzij DVI of VGA), of heb jouw videokaart 2 aansluitingen?


Voor wat de triple boot betreft zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen. Windows laat standaard bij het opstarten een bootmenu zien indien er meerder OS'en geïnstalleerd zijn. Ik ben niet helemaal thuis in Mac, maar heb wel wat dingen voor je kunnen vinden. Om te dual (lees: triple) booten op een Mac computer, is hier een wiki die hier een uitleg over geeft:
http://wiki.onmac.net/index.php/Triple_Boot_via_BootCamp
Indien je een Windows PC heb, is het naar wat ik heb kunnen uitvinden niet mogelijk om MACos te installeren, echter is hier wel omheen te komen. Hier staat informatie op de volgende wiki:
http://www.wikihow.com/Install-Mac-OS-X-10-3-(Panther)-on-Your-Windows-PC

Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

niXon

Citaat van: Dennis Postma op 15 april 2011, 10:39:50
Edje en ik gaan eind van de middag richting autorai. Nog meer mensen hier die de rai nog gaan bezoeken?

ik ben het wel van plan, maar wanneer dat ik ga weet ik nog niet :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev