Advertenties


Km.stand analoge teller veranderen.

Gestart door Nicole, 12 april 2011, 16:53:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicole

Dankzij Rogier krijg ik binnenkort mijn andere tellerbak.



Ik wil de km.stand van die tellerbak graag hetzelfde hebben als de huidige km.stand van mijn megane.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik weet wel een paar die analoge tellers kunnen veranderen, maar dan ben ik hem meteen weer even kwijt, omdat ze het tussendoor doen.

Bedankt !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sjerrie

Als je hem op wilt sturen naar ons kan ik het zo voor je doen hoor.
Is 10 minuten werk. Enige nadeel is het verzenden waarschijnlijk
Of rogier moet hem naar ons verzenden en dat wij hem daarna doorsturen
~Just got Maggied~

Nicole

Opzich denk Roy dat hij ook wel weet hoe het moet, alleen willen we het zeker weten :P
Anders worden die verzendskosten idd erg hoog als het allemaal heen en weer moet, en met de andere teller vergeleken (de digitale die ik had) is deze al erg prijzig :P
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sjerrie

Het is wel te doen alleen moet je zorgen dat alles weer op de rolletjes terug komt.
Het is een soort van versnellingsbak met tandwieltjes.
Elke omwenteling van het voorlaatste cijfer zet de volgende in werking zeg maar. Het zit ook op 1 as.
Verder is het alle schroefjes los aan de achterkant, tellers eruit en het asje optilen en zo de cijfers draaien tot ze goed staan.
Als het mis gaat heb je kans dat er een half staat of dat die niet meedraait.
Misschien heb je hier iets aan.
Had een hele mooie how to maar de website is verdwenen
Het enige wat een probleem kan worden is dat de wijzertjes verspringen en dat het asje helemaal los komt. De klik puntjes kunnen breken. Al een keer gehad.
~Just got Maggied~

Nicole

Dankje !-!
Ik laat het Roy zometeen even lezen Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sjerrie

Gaat goed komen toch.
Weet je al wat je ga doen met de boordcomputer en oliedrukmeter ?
~Just got Maggied~

Nicole

Boordcomputer gaan we proberen een draadje te leggen zodat we hem kunnen bedienen, alleen even uitzoeken hoe precies Y
Oliedrukmeter zie ik met de tijd wel Y
Maar wil uiteindelijk wel proberen dat werkend te krijgen Y
Wil alleen eerst andere dingen (roest etc. aanpakken) en daarna naar de bediening voor de boordcomputer en oliedrukmeter kijken. :)
Schakelaar voor boordcomputer zit er in ieder geval al in, dus dat begin is er haha !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sjerrie

Oliedrukmeter is makkelijk als de boordcomputer iig.
Enkel een sensor achter op het blok en draadje leggen.
Heb net even de tekeningen van de k7m en de f7r erbij gepakt voor de aansluiting op de ecu. Indien die erop zit zet ik het wel even hier bij
~Just got Maggied~

DHL

Kilometerstand herzetten met heel dun plat schroevendraaiertje. Beginnen met het linkse cijfer naar links te duwen, daarna de volgende. Dan vanaf rechts kilometerstand aanpassen en alles terugduwen... Onwettelijk, als ze weten dat ik dit hier schrijf riskeer ik gevangenisstraf lol

Roy16v

kan ik niet het cijfertjes gedeelte overzetten in de witte tellerbak?
scheelt een hoop werk.

sjerrie

Citaat van: DHL op 13 april 2011, 23:13:35
Kilometerstand herzetten met heel dun plat schroevendraaiertje. Beginnen met het linkse cijfer naar links te duwen, daarna de volgende. Dan vanaf rechts kilometerstand aanpassen en alles terugduwen... Onwettelijk, als ze weten dat ik dit hier schrijf riskeer ik gevangenisstraf lol

Heb het bij die van ons geprobeerd toendertijd maar kreeg ze niet naar links geduwd.
Moest echt de bak uit elkaar halen. Wel beter dan heel de tellerbak te slopen haha
Kan er een palletje voor zitten wat dat tegengaat ?
~Just got Maggied~

Nicole

Citaat van: DHL op 13 april 2011, 23:13:35
Kilometerstand herzetten met heel dun plat schroevendraaiertje. Beginnen met het linkse cijfer naar links te duwen, daarna de volgende. Dan vanaf rechts kilometerstand aanpassen en alles terugduwen... Onwettelijk, als ze weten dat ik dit hier schrijf riskeer ik gevangenisstraf lol
Hiervoor krijg je geen gevangenisstraf :P
Dit is om de orginele km.stand te behouden, dus juist goed haha !-!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DHL

Haha... zie dat ze mij in de gevangenis steken lol. Zit geen palletje op. Moet naar links, niet veel. En dan voorzichtig cijfertje herzetten terwijl je het ook beetje opzij duwt met klein schroevendraaiertje. Wel opletten dat je het cijferrolletje niet beschadigd door te hard te duwen met je schroevendraaiertje. Moet lukken, de ene is wel makkelijker dan de andere. Nooit forceren, dan werkt hij niet meer.

Nicole

We oefenen wel even op mijn oude tellerbak :P
In ieder geval bedankt !-! Kunnen we aan de slag straks haha!

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

DONRozeboom (Mike)

Vraagje tussendoor: zijn er ook witte tellerbakkies te krijgen voor een Megane Hatch uit 96 met klokje ipv toerenteller?
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev