Advertenties


cpv werk niet op sleutel(lampje blijft 3tellen nabranden)

Gestart door rachid, 11 april 2011, 15:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rachid

Hallo iedereen.
Iemand die hier iets van afweet?
Heb al op het forum gezocht maar niks kunnen vinden.
Ik heb 2sleutels bij mijn auto gehad met 1sleutel kan ik de cpv bedienen en de auto starten.
Met de andere sleutel kan ik de auto wel starten maar niet de deuren openen.
Op de laatste sleutel blijft ook het lampje ongeveer 3sec nabranden.
Hoe krijg ik de laatste sleutel wel werkend voor de centrale deur vergrendeling?
Dealer in tiel heeft in beide sleutels nieuwe batterijen gedaan maar maakt geen verschil het zijn trouwens infrarood sleutels.

Colin

Verwacht dat de laatste sleutel opnieuw moet worden ingelezen aangezien je daar de cv niet van de auto afkrijgt.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

sjerrie

Citaat van: Colin op 11 april 2011, 15:10:40
Verwacht dat de laatste sleutel opnieuw moet worden ingelezen aangezien je daar de cv niet van de auto afkrijgt.


Inlezen kun je zelf proberen. Na veel lezen op deze site is het mij ook gelukt.
Tevens kun je via het programma indien je de originele sleutels hebt de code opvragen. Of je originele sleutels hebt kun je zien als je ze open maakt net zoals het vervangen van de batterij. Hierin staan 2 codes in het klepje. De onderste moet je hebben.

Staan er geen codes in heb je een aftermarket en moet je naar de dealer voor de code. Bij onze ph1 is het gelukt hiermee.

http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=Test_for_Renault_Key_Immobiliser_failures_emergency_recode

Succes
~Just got Maggied~

rachid

Citaat van: sjerrie op 12 april 2011, 03:58:27
Inlezen kun je zelf proberen. Na veel lezen op deze site is het mij ook gelukt.
Tevens kun je via het programma indien je de originele sleutels hebt de code opvragen. Of je originele sleutels hebt kun je zien als je ze open maakt net zoals het vervangen van de batterij. Hierin staan 2 codes in het klepje. De onderste moet je hebben.

Staan er geen codes in heb je een aftermarket en moet je naar de dealer voor de code. Bij onze ph1 is het gelukt hiermee.

http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=Test_for_Renault_Key_Immobiliser_failures_emergency_recode

Succes

Ik heb orginele sleutels dat is zeker.
Er zitten in beide sleutels een sticker met een code,maar hoe of wat weet ik niet.
De link die je meestuurt word ik niet wijs uit.

sjerrie

Haha, ja ik weet het maar ik heb het ook meerdere malen doorgelezen om het te snappen.
Uiteindelijk is het wel gelukt.
Heb je de noodcode wel ?
Anders kun je even een foto maken van beide sleutels en die naar me mailen. Mail staat bij profielinfo van mij.
Verder heb ik het type nodig dus je chassisnummer.
Als je dit even mailt kan ik kijken of ik de noodcode dmv het programma kan achterhalen.
Let wel bij mij was het toevallig zo dat het werkte.
Indien je wel de noodcode hebt doe je het volgende:

1. Auto openen
2. Zitten en op slot met ab of wachten tot de startonderbreker aangaat (lampje tellerbak)
3. Knop onder gevarenlichten indrukken, rechts zodat de auto op slot gaat
4. Ingedrukt houden tot het lampje langzaam gaat knipperen (tellerbak)
5. Indien het lampje langzaam knippert is iedere keer dat het lampje aangaat een nummer
6. Heb je de noodcode 6574 dan knop loslaten 6x knipperen en dan loslaten, gelijk weer indrukken en tot 5 tellen loslaten en gelijk weer indrukken.
7. Indien je de code correct hebt ingevoerd gaat het lampje sneller knipperen
8. Dan moet je een aantal keer op de ab drukken totdat de sloten open en dicht gaan.
Dit geldt voor beide sleutels en op het oogje bij de binnenspiegel drukken.

Heb je dit gedaan zijn de sleutels ingelezen en moeten ze werken
~Just got Maggied~

EngelBGualtink

Hallo allemaal

Hoopte op een reactie in de andere rubrieken over de centrale deur vergrendeling maar er komt weinig reactie,
en er staat weinig op het forum waar ik op dit moment iets mee kan. Dus ik schrijf maar een nieuwe.
Nu was mijn vraag als volgt. Mijn auto heeft braakschade en die schade kwam ik pas achter na dat ik hem had gekocht,
uit eindelijk niet zo erg maar nu maakte de centrale vergrendeling laatste zondag ergens kortsluiting. Het zijn niet de zekeringen. want dat heb ik als eerste bekeken.. ben er ook nog mee naar de garage geweest en die spraken over doorgebrande kabels of een probleem in de "zekeringen computer" zo van de zekeringen kast is als een computer  dat is wat de monteur zei. niet mijn idee  :D maar goed daar gaat het nu even niet om.. ik wil graag dat probleem uit de wereld hebben zodat ik weer m'n deuren kan openen en sluiten.
Waarschijnlijk krijg ik dan ook weer m'n richting aanwijzers terug als ik dat probleem op los.

Nu kan ik de auto maar op drie deuren op slot zetten aangezien de andere twee deuren dol zijn of niet met de sleutel open te maken is.
Nou was m'n idee om de stroom af te tappen van een andere source dus een kabelverbinder met een stroom kabel en een aardekabel te maken zodat hij toch opslot kan. of de doorgebrande kabels te vinden wat me op zich een redelijk lastige zaak lijkt of iemand moet me even een electrisch schema van de auto kunnen en willen doen.. het is een 1,9 diesel. bouwjaar 96..
Zou iemand me hierbij kunnen helpen? ik zou graag m'n auto weer fatsoenlijk op slot willen zetten.

mvg Engelbert
zo nu eerst een RENAULT MEGANE I 1996 1.9 D Eco

Stefan

Even geduld Engelbert...
Je moet de mensen die er wat van zouden kunnen weten even de gelegenheid geven om je vraag te lezen en te beantwoorden.
En je was nu net in het juiste topic bezig, dus heb ik je bericht daar weer neergezet en je 1e berichtje verwijderd om het overzichtelijk te houden.

thnx
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EngelBGualtink

Sorry mijn fout, was iets te enthousiast denk ik :)  maar goed ik hoop natuurlijk nog steeds dat iemand me kan helpen. :)  en dank je nog maals voor je goede zorgen stefan..
zo nu eerst een RENAULT MEGANE I 1996 1.9 D Eco

Roy16v

ik ken het,bij mij gingen ook maar zo zonder enige reden de knipperlichten uit en die werken nu dus niet meer met de cv.

EngelBGualtink

Hmm ja ik heb het idee dat het aan elkaar gelinkt is waardoor als de ene de Cv het niet doet de ander knipperlichten en vise versa, er ook mee stopt of dat moet samen zijn gesmolten op de een of andere wijze. maar ik wacht eerst het oordeel af van de rest hier aangezien ik geen boekjes heb bij de auto en ik nog geen electrisch schema heb kunnen vinden online om er wat mee te kunnen.
zo nu eerst een RENAULT MEGANE I 1996 1.9 D Eco

fitz

Ik denk dat je een vervelend probleem hebt en dat de uch wel eens overleden kan zijn, als de zekeringen echt niet doorgebrand zijn.
Deuren open/dicht en richtingaanwijzers worden geregeld door de uch.
De auto gaat nog wel van de startonderbreker af?

EngelBGualtink

De startonderbreker gaat gewoon nog van de auto af ik kan er verder gewoon mee rijden.
zo nu eerst een RENAULT MEGANE I 1996 1.9 D Eco

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev