Advertenties


Tips voor keuze bij uitlaat!! {megane coupe 1}

Gestart door megaantje!, 10 april 2011, 21:12:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

megaantje!

heey hallo,

ik ben de trotse bezitter van een megane coupe van het jaar 2000..
prima bakkie!
nou wil ik graag een leuk uitlaatje eronder zetten. verder ben ik echt een beginner in dit soort dingen. ik weet ook niet wat ik er voor kwijt ben enzo.
heb waarscheinlijk wel een monteurtje gevonden die heb eronder kan fixen!

ik wil graag een mooi strakke uitlaat eronder.. niet al te groot, maar ook zeker niet te klein! en met idd een mooi geluid erbij! maar ook daarbij weer niet dat je als je 10km/h rijdt je doof wordt van het geluid...

ik ben benieuwd waar jullie mee komen!! aub niet al te duur.. maar moet wel een goeie zijn!
alvast bedankt!!

Dropsleutel (Björn)

Hey mégaantje,


Allereerst welkom op het forum, maar over het algemeen wordt het wel op prijs gesteld als iemand zich even voorstelt in het 'wie is wie-topic'.

Wat betreft een uitlaat, ikzelf heb ergens een universele onder mijn auto laten lassen, en daar heb ik redelijk spijt van.
Het was een leuk prijsje, aanschaf+montage voor €150,- maar de uitlaat blijft niet lang mooi.

Als je iemand hebt die het goed voor je kan monteren ben je al een heel eind op weg om te bezuinigen op je uitlaat, en dan zou ik van een goed, bekend merk een uitlaat kopen zodat je zeker weet dat je goede kwaliteit hebt.

Groeten, Björn
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Nicole

Wij hebben bij onze 2.0 16v een RVS uitlaat vanaf de kat.
Zit een mooi brom geluid in, maar geen overdreven geluid waar je gestoord van wordt.
Alleen is een RVS uitlaat vanaf de kat. met dubbele eindpijn richting de €950 incl montage.
Maar je kan natuurlijk ook altijd kiezen voor alleen een eindstuk.
Normaal houd ik niet echt van die uitlaten met dat extreme gebrom, maar zoals ik al zei is dit een fijne, normale brom.

Hier een foto hoe wij hem hebben:
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

megaantje!

thnx voor de reacties al!
ik zal me ook eerst even voorstellen dan.
ik heet ricardo, 20 jaar, en woon in barneveld.
ik rij nu ongeveer een half jaartje in mijn megane coupe.
heb er erg plezier van!
ik heb als beroep bouwkunig tekenaar, en heb inmiddels ook een baan gekregen bij een architectenbureau.
daar zal ik 1 juni gaan starten :D

zelf ben ik wat tuning betreft nog niet verder gekomen dan een opzet stukje op mijn uitlaat te zetten haha.
maar vind het allemaal machtig interessant! en ga er ook zeker wat meer mee doen.
maar je moet klein beginnen he :P

zoals ik al zei, thnx voor de reacties!
@nicole, je uitlaten zien er echt mooi uit! mooi trak afgewerkt.
zoiets zou ik ook willen bij mijn auto. in ieder geval geen uitlaat wat er een beetje onder geplakt zit. maar mooi in de bumper verwerkt is!

@algemeen.. hebben jullie ook wat links van bepaalde uitlaten? als ik op internet kijk zie ik ook uitlaten van rond de 200 euro.. is dit een redelijk bedrag wat ik ervoor kwijt ben? of valt dit nog weer onder de goedkope uitlaten?

Groetjes!


dennis1975

ik heb er een Remus achterdemper opzitten een mooi geluid komt eruit met optrekken en met gewoon rijden is hij niet storend


mvg dennis de waal
Renault Mégane Coupé 2.0 16V Coach 1996

megaantje!

Ziet er allemaal nice uit!
Ik heb er eentje gevonden op internet voor een aantrekkelijke prijs
Ik hoor graag jullie mening, wil er namelijk niet te veel voor uitgeven.
Ben nog maar een arm studentje (nog wel)...

Linkje!
http://www.cargoods.nl/shop/sportuitlaten-jom/6801-sportuitlaat-renault-megane-1/

Als ik mn auto mooi wil pimpen moet ik aardig sparen nog, snap soms ook niet waar jullie het geld vandaan halen haha!

Btw thnx dat er zo snel gereageerd wordt!

Stefan

Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar je kan eens informeren bij EPS in Hoogezand.. Y
maken ze alles wat jij maar wil helemaal op maat inclusief absorptiedempers etc etc.. !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dropsleutel (Björn)

Bij deze nog even een foto zoals mijn uitlaat er nu onder hangt:
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

thom1991

Citaat van: Stefan van den Heuvel op 11 april 2011, 13:40:37
Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar je kan eens informeren bij EPS in Hoogezand.. Y
maken ze alles wat jij maar wil helemaal op maat inclusief absorptiedempers etc etc.. !-!

Bedankt voor de tip Stefan, kom zelf uut assen dus hogezand is nog te doen. toppie

megaantje!

Hoogezand is voor mij wel ver rijden..

Iemand nog commetaar opde link die ik gepost had van die uitlaat van 225€

@dropsleutel: ziet er top uit! Is datgewoon de standaar bumper van megane coupe?
Zoumooi zijn als ik de uitlaat ook zo mooi weg kan werken!

ericmd

ik had voorheen onder mijn meg 1.6e een simons uitlaat 90mm rond en een alustalen pijp ipv tussendemper. mooie geluid en het totaal incl. montage was net 450 euries. in utrecht laten doen bij een bedrijf die de pijp op maat gebogen heeft.

http://www.automax.nl/
2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

Dropsleutel (Björn)

Dit is inderdaad gewoon de standaard achterbumper. Met een figuurzaag een stukje uitgehaald, nog geen 10 minuten werk !-!
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

nd-photo.nl

#13
Ik heb een universele laten monteren bij Exclusive Tuning Worldwide, ik kreeg toen middels een actie 100euro korting, keuze was snel gemaakt ;)

Originele demper


My Megane Coupe with stock muffler by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

RVS Demper + enkel sierstuk


My Renault Megane Coupe at Exclusive Tuning Worldwide by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

En zo klonk hij vlak daarna. Inmiddels klinkt het al iets anders (lees: mooier)  8)


megaantje!


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev