Advertenties


Past de aandrijfas van een 2.0 16v op een 1.6 8v?

Gestart door Nicole, 9 april 2011, 20:20:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nicole

Hi,

Past de aadrijfas van een 2.0 16v in de bak van een 1.6 8v?

Groetjes roy en nicole
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Jacques

Als je het zeker wilt weten kijk dan even op www.h-base.nl  Zoek op zouw auto, als je het gevonden hebt, klik je de groen letter T aan en zie je alle auto's waar dat onderdeel ook in voorkomt. Succes.

Nicole

Daar staat een 2.0 16v niet bij de aandrijfas van een 1.6 8v.
Maar dat kan ook komen omdat het gat in de naaf waar de aandrijfas doorheen komt van een 2.0 16v groter is dan die van de 1.6 8v.
Maar wij willen de naaf/remmerij etc. van een 2.0 16v erop zetten, maar kwamen er vandaag dus achter dat de aandrijfasdeel wat door de naaf komt van de 1.6 8v dunner is.
Nu willen we graag de aandrijfassen van een 2.0 16v erop zetten, maar weten niet of deze in de bak passen?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roy16v

op h base staat net niet de info die ik nodig heb.

als de assen van een 16e qua insteek in de bak het zelfde zijn als bij een 16v dan weet ik genoeg.
heeft iemand een foto van een 2.0 16v as?

sjerrie

De kant van de bak is hetzelfde volgens de vraagbaak, past op jc5, jb1 en jb3.
De kant van de remmerij niet, 1.6 is 21 tanden, 2.0 is 23 tanden.

De naven kun je zo overzetten van de 1.6 en de 2.0. Remklauw boutgaten weet ik niet of die hetzelfde zijn. Dat heb ik nog niet geprobeerd en vraagbaak kan ik de maten niet van vinden.

Hoop dat je er iets mee kan.
~Just got Maggied~

Roy16v

ik had complete naven gekocht met vrij nieuwe schijven en blokken stuur en fuse kogels.
had net alles los en kwam er toen achter dat de assen niet passen in de naaf.
de remzadels en klauwen passen iig niet op elkaar want de afmetingen zijn anders.

dus wil je je remmerij upgraden,moeten ook de naven over.

ben benieuwd of de aansluiting in de bak hetzelfde is zo ja dan ben ik gered!

sjerrie

#6
Die koppeling in je bak moet wel passen want de assen van een k7m en die van de f7r hebben dezelfde code voor de versnellingsbak.
Wil wel zeggen dat de assen die ik kan bestellen voor een k7m niet in de f7r passen maar andersom weer wel.
De lengte scheelt iets zie ik net, of dat uit maakt kan ik niet zeggen. Het is maar 2 tot 3 mm dat het scheelt in lengte.
Dit kan wel een positief of negatief camber tot gevolg hebben lijkt me.

Ook vreemd dat er verschil in lengte zit...
~Just got Maggied~

Roy16v

2.0 16 v motor zal wel breder zijn denk ik.

denk haast niet dat het camber verschil zou maken daar de naaf met 2 bouten vast zitten en er geen exentriek inzit.

maar zoals jij het kan zien past een 16v as dus in een k7m bak?

sjerrie

Volgens mijnautoonderdelen.nl past de as van een k7m in de volgende bakken: jc1, jc3 en jb5.
De aandrijfas van een 2.0 16v past enkel op een jb5.

Als je as langer of korter is dan komt de naaf naar buiten maar je veerschotel blijft wel staan dus komt de veerpoot iets schuiner te staan wat dus negatief of positief camber kan veroorzaken.
~Just got Maggied~

Roy16v

heb het nog nooit meegemaakt maar het zou wel kunnen ja.
tenzij de de afstand verschil in de draad eind zit dan is het niet zon punt,maar als ie beetje negatieve camber krijgt is het geen probleem.

kijk,als je aansluiting in de bak van de assen gelijk zijn,dan ben in gered want dan druk ik de assen in de bak en dan passen ze direckt in de 16v naven.


Roy16v

en anders hoop ik dat de kineet over te zetten is maar tis een renault,uit mijn werkplaats ervaring weet ik dat je altijd weer voor een verassing komt te staan. :P

sjerrie

Tja das waar. Vertanding is anders bij de naaf 21 tegenover 23 maar bakzijde is hetzelfde hoe ik het kan lezen en zien.
Afdichthoezen zijn ook hetzelfde bij de bak, behalve de dikte in as.
Die 3 bouten zitten op dezelfde plek zo te zien
~Just got Maggied~

Roy16v

en heb de 1.6 as net even in bijde naven gehad en gemeten maar de inwedige afstand in de naven is gelijk.
denk dat de afstands verschil in de abs ring kan zitten.

mocht er dan astands verschil in zitten dan moet er maar een andere ring achter de bout misschien dat event verschil zo op te lossen is.

als het negatief is vind ik het wel best,geef ik hem 5 min uitspoor per kant en slijten de banden wat sneller maar kan  ie 4 kant de bocht om!

sjerrie

Nou dat is alleen maar goed. Ben benieuwd.
Abs kan heel goed inderdaad. Ach harder slijten en beter hoeken is allebei een voordeel haha
Wanneer ga je ze wisselen ?
~Just got Maggied~

Roy16v

zodra ik een paar assen heb,moet alles thuis op de grond doen met half gereedschap en improviseren dat mc gyver is er niets bij hahaha

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev