Advertenties


Motor slaat niet aan

Gestart door Dannyassen, 9 april 2011, 00:36:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dannyassen

Hallo allemaal,

Afgelopen week mijn auto weggebracht voor een APK.
Na dat hij klaar was wilde ik hem weer starten, maar ineens deed hij dat niet.

Je hoort de brandstofpomp wel en de startmotor hoor je ook, maar slaat niet aan.
Ik dacht eerst het is de startonderbrenking, dus ik met de originele sleutel de deuren dicht en open gedaan en weer proberen, maar helaas.
Op mijn dashboard brand een rood lampje (knippert langzaam).

Iemand een oplossing ??

De deuren gaan gewoon open en dicht met de sleutel, dus die werkt prima.

Dank jullie

gr
Danny

sjerrie

Rode lampje is toch je startonderbreker hoor.
Heb je de noodcode om die uit te zetten ?
Anders dealer bellen voor die code,
Kun je daarna de sleutels opnieuw aanmelden.

Ik ga er wel vanuit dat je een megane phase 1 hebt.
Indien niet graag wat meer info over de auto, procedures zijn anders dan
~Just got Maggied~

Nicole

Bij de phase 1 zal dat inderdaad de startonderbreker zijn.
Rode lampje is van de startonderbreker, als die blijft knipperen reageerd de startonderbreker dus niet meer op de sleutel.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dannyassen

Hoi,

Ja het is een Megane 1 ( 1.6e uit 1996 ).

Hmmmm dacht al dat het mijn start onderbreker was.

Ik dacht dat als hij op de startonderbreker staat en je wilt starten dat het rode lampje dan snel gaat knipperen. En als hij gewoon functioneerd dat hij dan langzaam knippert.

Ik heb er eigenlijk nooit zo opgelet.

Zou het toch de batterij kunnen zijn ??

sijm138 (jesse)

nee de batterij kan het niet wezen want de ontvanger moet de transponder altijd kunnen zien met of zonder batterij.
als je me de sleutel schud hoor je dan wat rammelen?
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Dannyassen

Nee ik hoor niets als ik met de sleutel schud
Het lampje op de AB doet het en het infrarood lampje doet het ook (getest met een digitale camera)

sijm138 (jesse)

ok.
als je evnettueel wat zou horen kon het zijn dat je transponder los lag en dan reageert hij niet meer.
maar je ontvanger kan ook stuk zijn of je sleutel zelf.
wat je ook kan proberen is ffies de accu los 10 min wachten en dan weer opnieuw proberen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Dannyassen

Dank je wel.

Ik ga eens proberen de accu er 10 min eraf te halen.

Kan het ook zijn dat ze ergens een kabeltje hebben losgetrokken tijdens de APK keuring ??
Ze hebben hem wel gewoon rijdend de garage in gekregen, maar na de reparaties startte hij niet meer (althans vanwege de startblokkering)

sjerrie

10 minuten wachten is een optie maar haal je sleutel uit de auto en ramen open. Bij het heraansluiten van de auto kunnen de deuren op slot gaan. Is ###lig met je sleutel erin ;)
Anders procedure volgen met heraanmelden.
Heb je wel de noodcode ?
~Just got Maggied~

Dannyassen

Nou ik heb het geprobeerd, maar kom erachter dat het helemaal niet mijn startblokkering is :-(
Het rode lampje knippert niet en gaat netjes uit.

Ik hoor de brandstofpomp netjes aanslaan.

Wat kan het zijn ????

sjerrie

Ok startblokkering gaat uit, brandstofpomp hoor je bij het aanzetten van het contact ?

Hoor je een klik bij het starten of draait de startmotor gewoon rond ?
~Just got Maggied~

sjerrie

Je kunt bij de accu links de zekeringen nakijken, zit onder je parafan. Even schroefje los om er beter bij te kunnen. Verder rechts in de motorruimte zie je bij je koelvloeistof tankje een zwarte kap zitten, hieronder zitten ook zekeringen en relais. Misschien daar iets kapot.
Voor de zekerheid kun je ook die knop (rood of zwart) even indrukken, crashschakelaar voor brandstof, die gaat uit bij een aanrijding. Die was bij ons eruit geschoten en pomp sloeg gewoon aan maar startte niet.
Deze zit net onder de kvs-tank.
Indien dit allemaal goed is kun je nog even 1 bougie eruit draaien om te kijken of deze vonkt.
Indien deze niet vonkt ben ik bang dat je bdp-sensor kapot is.

Misschien dat je iets aan hebt.
Oh ja als je veel benzine ruikt bij het starten is de motor waarschijnlijk verzopen. Dan moet je even de crash-schakelaar losmaken en even droogstarten. Worxt er geen brandstof meer ingespoten namelijk.
~Just got Maggied~

Roy16v

wat voor reparaties heeft ie gehad dan met de apk?

misschien dat daar iets aan te herleiden is.

Dannyassen

Nou, vanmiddag de zekeringen gecontroleerd naast mijn Accu. (3 stuks van 60A en 1 stuk van 30A) Alle 4 waren niet doorgebrand.


Nog even ter info:

- Mijn startblokkering (lampje) gaat netjes uit wanneer ik het contact erop zet.
- Als ik het contact erop zet hoor ik rechtsachter de bezinepomp aan gaan (althans ik denk dat dat mijn benzinepomp is)
- Als ik probeer te starten dan draait mijn startmotor wel, maar de motor slaat niet aan.


Tijdens de APK zijn onderstaande reperaties uitgevoerd:
- Accu vast zetten
- Nieuwe remleiding
- Claxon deed het niet
- Nieuwe benzinedop

Ik zou niet meer weten wat het zou kunnen zijn.

Als iemand een oplossing of idee heeft GRAAAAAAAAAG

gr
Danny

Nicole

#14
Event. als je er echt niet uit komt naar de dealer slepen dan, en uit laten lezen, wie weet zit er een storing ergens.
Verder, kijk voor de zekerheid eens naar de botsknop. Wie weet hebben ze er perongeluk tegen aan "getikt".
Normaal hoeven ze eigenlijk niet onder de kap, maar wie weet hebben ze daar ergens naar gekeken.
Dan krijgt hij namelijk geen brandstof meer.
Ik zal nog eens verder denken wat het kan zijn :)

Ik denk dat hij om de een of andere reden geen brandstof krijgt, en daarom niet wil aan slaan.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev