Advertenties


Knoppen keyless entry haperen

Gestart door megane pekel, 5 april 2011, 10:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drekepeteke

Die zijn goed.
Sluit ze wel zo aan dat het makers zijn,geen stroomverbrekers.

meganic

als je je deur open hebt staan moet je aan de binnenrand van je deur , ter hoogte van je deurkrenk, kijken ,,,je ziet daat een plastic dopje zitten...die verwijder je...en dan moet je zelf even een soort haakje van wat stevig ijzerdraad maken..met een gebogn hoekje op het uiteinde van ong 1, 5 cm.....hiermee kun je aan de binnenkant van je deur een palletje omtrekken waarmee je deurgreep vergrendeld zit...dan pas kun je deze verwijderen......bij inbouwen dus dat palletje weer terugduwen...is ff een gepuzzel om dat palletje te vinden....maar is de enige mogelijkheid om je handgreep te verwijderen.


Citaat van: Rataplan op 12 april 2011, 16:56:39
Ik heb geprobeerd om gisteren de deurgreep te verwijderen.
Helaas kreeg ik deze niet los.
Om de een of andere reden gaat hij of heel erg stroef en moet ik kracht zetten, of ik pak het verkeerd aan.
Ik heb dus ook geen foto's kunnen maken
Het gaat om de volgende handeling volgens het werkplaatshandboek

Iemand enig idee over hoe deze los te krijgen?
een Renault kan wel eens vraagtekens oproepen

Jeroentune

Vandaag geprobeerd de linker zijde deur druk knopjes te herstellen .. helaas zonder goed resultaat .. de how-to van Drekepeteke is prima en in in 5 minuten heb je alle onderdelen los. de schakelaar zelf was inderdaad niet geheel betrouwbaar.  ik heb de huidige schakelaar even in een testlus op de werkbank aangesloten en daar bleek de schakelaar niet geheel goed te zijn. echter de test met de 2 draadjes wilde ook de auto niet sluiten.  er is dus meer aan de hand. toch maar de schakelaar er in gesoldeerd en alles getest .. de schakelaar is goed maar het hele systeem sluit niet .. ook niet bij de achterdeuren enz. de enige deur die het doet is de bijrijders deur.
ook het open systeem werkt bij geen enkele deur .. dus de sensor die meet dat je je hand in de houder steekt of de greep naar voren beweegt doet het niet. .
al met al dus een falend systeem en ik ben nu een beetje radeloos. .. natuurlijk kan ik de hele auto openen en sluiten met de knopjes op de kaart maar dat is gewoon niet de bedoeling ..het moet gewoon werken ..

nog andere ideeen ? 
Semper Fi ..

Drekepeteke

Als je het systeem test moeten de deuren wel gesloten zijn.
Want als een deur open staat springt het slot met afsluiten weer open.

Tedo

Omdat mijn voorportieren met de kou niet met de knop op slot wilden vandaag maar met WD40 ingespoten. En ze werken allemaal weer  !-! Bedankt voor de tip in dit topic!

kampvuur

Citaat van: Res op 18 mei 2011, 11:57:35
bij mij werken ze spontaan weer nadat ik mijn sleutelkaart erin had gestopt even contact heb gemaakt en daarna aan de knoppen heb gezeten, je hoorde ze direct schakelen. Ik kwam erachter toen ik een keer niet keyless kon starten en de kaart erin had gestopt en bij het uitstappen de kaart was vergeten eruit te halen. Aangezien de knop aan de bestuurderskant het niet deed maar ik hem wel altijd eigenwijs probeer kwam ik achter dit "truukje". Eenmaal kaart verwijderd doen ze het nu nog steeds. Heeft wellicht ook met je sleutelkaart te maken en de registratie in je auto ofzoiets. Ik ben benieuwd of dit bij iemand anders ook zo werkt.

Ik heb ze daarna nog even verwend met WD40 inspuiten  :P

Bij mij werken de knoppen op de 2 deuren sinds enkele dagen aan de bestuurderszijde niet meer.
Omdat ik 2 linker handen heb, heb ik bij mij de methode van Res geprobeerd:
- Kaart in het contact,
- Contact aan (motor niet gestart),
- Bestuurdersdeur stond open, heb op de knop gedrukt en voila: ik hoorde de centrale deurvergendeling!  !-!
- Uitgestapt en ook de achterdeur geprobeerd (die was dicht): en OOK die werkte weer!  !-!

RES:  _o_ THX!  :)

Harm2

Dat ga ik gelijk proberen! Sinds deze week werken bij mij ineens 3 van de 4 knoppen niet meer. Dat is toch wel heel merkwaardig. Eerlijk gezegd wel een beetje een hopeloos systeem. Het is prachtig als het werkt, maar ergerlijk als het niet meer werkt. En dan ineens 3 knoppen tegelijk. Zeker last van de kou? Ik ga gelijk aan de slag met de tip van Res en kampvuur, daarna WD40. Ben benieuwd.
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

Harm2

Briljant, de truc van Res en zoals hierboven beschreven door kampvuur werkt! Net gedaan en 3 portieren en de achterklep werken weer gewoon. Alleen het bestuurdersportier nog niet, dat zal wel een defect knopje zijn vrees ik. Maar het scheelt toch wel veel of er 1 knopje vervangen moet worden of 3. Heel blij! !-!
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

Jeroentune

Harm .. ik heb gemerkt dat de achterdeuren in serie staan met de voordeuren. mijn bestuurders portier was echt defect (dacht ik ) dus heb ik de verbinding van de sensor van de achterdeur los gehaald en toen deed mijn voordeur het ineens weer. 
Kortom .. ik heb er voor gekozen dat ik mijn hand sensoren van de achterdeuren het niet meer doen , maar verder werkt mijn complete key-less entry systeem weer.

kijk maar of je er wat aan hebt ..

Jeroen
Semper Fi ..

greenmachine

Citaat van: Res op 18 mei 2011, 11:57:35
bij mij werken ze spontaan weer nadat ik mijn sleutelkaart erin had gestopt even contact heb gemaakt en daarna aan de knoppen heb gezeten, je hoorde ze direct schakelen. Ik kwam erachter toen ik een keer niet keyless kon starten en de kaart erin had gestopt en bij het uitstappen de kaart was vergeten eruit te halen. Aangezien de knop aan de bestuurderskant het niet deed maar ik hem wel altijd eigenwijs probeer kwam ik achter dit "truukje". Eenmaal kaart verwijderd doen ze het nu nog steeds. Heeft wellicht ook met je sleutelkaart te maken en de registratie in je auto ofzoiets. Ik ben benieuwd of dit bij iemand anders ook zo werkt.

Ik heb ze daarna nog even verwend met WD40 inspuiten  :P

Net voor de grap eens geprobeerd, bij mij werkten de 2 rechterdeuren niet en hopla allebei de deuren werken weer keyless, top hoor.

Tedo

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een greep aangepakt op de Drekepeteke-wijze.
Alleen de bedrading intact gelaten en alles met een uit de auto hangende greep gedaan.

Ik heb deze schakelaars besteld via eBay.

Ze passen perfect in de behuizing, en je kan de metalen bovenzijde van de oude schakelaar overzetten. Toen die erin zat even testen, en ik hoorde de sloten klikken. Vervolgens gekit, laten drogen en teruggeplaatst. Nu een nacht en een dag drogen, en morgen maar eens kijken of ik succes heb.

Drekepeteke

 Zo simpel en goedkoop kan het zijn.!-!

Tedo

Nou inderdaad! Net getest (kit 24 uur laten uitharden):
Je moet iets harder op de knop drukken (die ook wat minder naar binnen gaat), maar het werkt! Y

Tedo

#88
Helaas bij deur twee minder succes. Hier netjes de stekker van binnenuit losgemaakt en deurkruk rustig binnen bewerkt. Na een aantal tests werkte het niet, ook niet met een andere schakelaar.
Op deze deur werkte ook de openingssensor opeens niet meer. Toen ik de kruk eraf had, zag ik waarom; het chromen "knoopje" wat aan de binnenzijde van de greep geplakt zit, was weg.

Nu maar een gebruikte kruk gekocht via eBay, een zien of het daarmee wel lukt.

Tedo

Omdat het me aan de bestuurderszijde niet lukte de greep te fixen, heb ik er via eBay een gekocht in Engeland. Daar zit de greep met het slot net als in Europa, gewoon aan de linkerzijde. Dat is in Engeland dus de bijrijderskant (en waarschijnlijk is daarvan de knop minder gebruikt als van een  greep van een Europese bestuurderszijde). Hiervan heb ik de binnenzijde van de greep (incl. knop) in mijn greep gezet. De knop werkte echter pas de volgende dag. De knoppen op de achterportieren werken sinds ik de passagierszijde gemaakt heb ook spontaan weer. Kortom; ik heb weer vier werkende grepen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev