Advertenties


Knoppen keyless entry haperen

Gestart door megane pekel, 5 april 2011, 10:06:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rens

Dit ziet  er inderdaad niet verkeerd uit, alleen moet je dan zeker zijn dat je knopje stuk is.

Ik had het er net nog met mn renault-beun over. Hij meende altijd dat de portier-deur de andere deuren aanstuurde, en ook meer draden had.
Het afkoppelen van de deur bekabeling, om zo de portieren per stuk te testen vond hij wel een goed idee.

Maar ik heb steeds geen duidelijke bevestiging gelezen van hoe deze knopjes op de deur nou precies werken.
Samen, afzonderlijk, of gedeeltelijke samenwerking.

Ik heb nog steeds 3 knopjes die niet werken, en ga niet de knopjes vervangen ( a +/- €100,- per deur bij de dealer incl arbeid) zonder een duidelijk verhaal te hebben gelezen  :D :q
Wie - o - Wie schept 100% duidelijkheid o-) :? _o_
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Den

Citaat van: Rens op 30 mei 2011, 21:29:15
Dit ziet  er inderdaad niet verkeerd uit, alleen moet je dan zeker zijn dat je knopje stuk is.

Ik had het er net nog met mn renault-beun over. Hij meende altijd dat de portier-deur de andere deuren aanstuurde, en ook meer draden had.
Het afkoppelen van de deur bekabeling, om zo de portieren per stuk te testen vond hij wel een goed idee.

Maar ik heb steeds geen duidelijke bevestiging gelezen van hoe deze knopjes op de deur nou precies werken.
Samen, afzonderlijk, of gedeeltelijke samenwerking.

Ik heb nog steeds 3 knopjes die niet werken, en ga niet de knopjes vervangen ( a +/- €100,- per deur bij de dealer incl arbeid) zonder een duidelijk verhaal te hebben gelezen  :D :q
Wie - o - Wie schept 100% duidelijkheid o-) :? _o_

In de bestuurdersdeur en soms bijrijdersdeur zit vaak de stuurmotor, 5 draads tegenover 2 draads bij de andere. Als je de auto met de sleutel opendoet gaat alles open en op slot.

Zitten de knopjes in je deuren of klinken om deze open te doen ?
Of zijn het de knoppen van je ab ?
Bij een cpv kun je de 2 pulsdraden op elkaar aansluiten en dan gaan de deuren  of open of dicht.
Misschien werken de deurenknoppen ook zo, dat je zo een puls krijgt die de vergrendeling opheft.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rens

Het gaat om de knoppen in de greep.
De enige die het nog doen zijn de achterportier van de bestuurderskant, en de klep.
Het is overigens een key-less entry, dus heb de kaart altijd in de zak.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Den

Ok mijn buurman heeft ook een 2 en daar doet 1 greep het niet.
daar ga ik volgende week mee aan de slag dus zal ook eens kijken wat het nog meer kan zijn.

Zijn de stekkers in de deuren niet geroest ofzo ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rens

Ik heb nog niet naar de stekkers gekeken.
Ik wil graag eerst duidelijkheid over de werking voor je echt dingen kunt uitsluiten.

Mijn beun dacht (hij is 27 jaar renault monteur geweest maar is er al wel even uit) dat het kan zijn dat er misschien een sluiting (misschien wel buiten de deur zelf wellicht) in de bedrading zit waardoor de drukker het niet doet. En dat dat dan weer invloed kon hebben op de werking en samenwerking onderling..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Den

Vaak zijn het gewoon de drukknoppen of de stekkers in de deuren.
De motortjes krijgen een puls van de drukknop en deze ontgrendelt dan het slot.
Lijkt op een doorpopper systeem.
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rens

#51
Citaat van: Den op 30 mei 2011, 22:06:17
Vaak zijn het gewoon de drukknoppen of de stekkers in de deuren.
De motortjes krijgen een puls van de drukknop en deze ontgrendelt dan het slot.
Lijkt op een doorpopper systeem.

Vergrendelt denk ik..? Want dat is wat ik wil. De deuren vergrendelen met die knop.
Of kletsen (###len , Edit: ah een scheldworden filter) we langs elkaar nu?  :D
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Den

#52
###len langs elkaar heen denk ik. (Scheldfilter  8)7)

Je hebt op de deur een knop zitten die je bedient aan de buitenkan van de auto ?
Daarmee wil je de deur op slot doen/ vergrendelen ?


Ga het eens morgen op het gemakje lezen en dan de auto van de buren even bekijken.
Het is een knop bij de bestuurder die alles op slot zet als je dat wilt ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Rens

Klopt, het is de knop in de greep waarmee ik de auto wil sluiten.
Mijne zet op elke knop, alle deuren op slot.
En daarvan zijn er nu 3 ''stuk'' (niet werkend). De Klep en 1 achterportier werkt nog.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Remco Walhout

waarom vervang je de knoppen niet gewoon zo als Drekepeteke dat heeft gedaan kost niets.
en weet je zeker dat de de knoppen werken
Megane II 2.0 16V GT

Drekepeteke

#55
Citaat van: Rens op 30 mei 2011, 22:36:10
Klopt, het is de knop in de greep waarmee ik de auto wil sluiten.
Mijne zet op elke knop, alle deuren op slot.
En daarvan zijn er nu 3 ''stuk'' (niet werkend). De Klep en 1 achterportier werkt nog.

Je kunt het testen of het de knoppen zijn zonder iets stuk te maken.
Je maakt de deurgreep open zoals ik het heb gedaan.
Je neemt dan een scherp mes en kerft(haaks op beide draadje insnijden) beide draadjes tergelijker tijd in zodat er een gesloten stroomkring ontstaat.
Dus eigenlijk komen de draadjes tegen elkaar aan.
Hoor je nu dat de deuren op slot willen gaan,dan weet je dat het de schakelaars zijn.

Remco Walhout

ja kan ook met een multi meter meten of de schakelaar werkt
Megane II 2.0 16V GT

Drekepeteke

#57
Dat kan ja maar niet van de buitenkant.
En dan moet je het binnenpaneel ook los halen om aan het stekkertje te komen.
Tenzij je de isolatie van de kabels haalt.
En zoals ik het beschrijf kun je ook het vergrendelsysteem testen

megane pekel

Hey mensen

Ik heb de geweldige aanwijzingen van Drekepeteke opgevolgd en het werkt weer!!
Ook ik had zoiets van, eerst even zeker weten of het wel aan de schakelaar ligt.
Ik heb met een striptang de 2 draadjes even blank gemaakt, en daarna met iets van ijzer ze doorverbonden.
De vergrendeling kwam direct in, dus ik wist zeker dat de schakelaar kapot was.

Ik heb het schakelaartje eruit gepield en deze meegenomen naar een electronica winkel.
Deze nieuwe schakelaars hebben mij €0,95 gekost, en deze heb ik er met mijn lijmpistool ingelijmt.

PERFECT!!!

Alleen wist ik niet hoe de achterste portiergrepen lost moeten.
Als ik hier het dopje eraf haal, dan kan ik niet met haakje de greep ontgrendelen.
Weet je ook hoe dit moet Drekepeteke ?

Drekepeteke

#59
De achterzijde is hetzelfde alleen zitten ze daar wat dieper in de deur en moet je er wat harder aan trekken.
Ik zag ze eerst ook niet maar met een zaklampje wel.

En de schakelaars met een lijmpistool(verhitte plastic)vastplakken raad ik je af.
Dat gaat niet goed samen met water en laat snel los.
Silliconen kit of zwarte montagekit is nog het beste.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev