Advertenties


prestatie

Gestart door mitch18, 4 april 2011, 23:03:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitch18

hallo.
ik heb een 1.6 16klepper megane 2 fase 1 uit 2003 dus 115 pk's als het goed is.
nu vind ik hem een beetje traag hoe zou ik wat meer vermogen kunnen krijgen.
het gaat mij meer om het optrekken en wat meer bereik in hoogeren toeren.
mvg mitch

Stefan

Koop een 2 Liter..... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rens

En ook de 2 liter mag sneller haha.
De megane is best een zware auto, een 1600 vind ik simpelweg te licht voor dit model.
Er valt helaas niks te doen aan de prestatie's bij een ongeblazen motor.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Stefan

Niet echt nee, zonder al te gekke aanpassingen te doen dan he... :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Rens op  5 april 2011, 10:05:44
En ook de 2 liter mag sneller haha.
De megane is best een zware auto, een 1600 vind ik simpelweg te licht voor dit model.
Er valt helaas niks te doen aan de prestatie's bij een ongeblazen motor.

Rij met een 1,4tje inclusief volgestouwde vouwwagen nog redelijk makkelijk de hellingen in de Ardennen op,is dus een grand tour op gas.... Maar denk dat het er ook om hangt wanneer je schakelt,onder de 3000t/min vind ik dat er ook niet veel paarden aan het werk zijn,dus als ik vlot wil door rijden (wat echt wel kan) dan zal ik wat hoger in de toeren moeten zitten. Weet niet wanner jij doorschakelt?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: mitch18 op  4 april 2011, 23:03:46
hallo.
ik heb een 1.6 16klepper megane 2 fase 1 uit 2003 dus 115 pk's als het goed is.
nu vind ik hem een beetje traag hoe zou ik wat meer vermogen kunnen krijgen.
het gaat mij meer om het optrekken en wat meer bereik in hoogeren toeren.
mvg mitch

Ik zet toevallig vandaag een nieuwe luchtfilter er in, dit keer een gesloten systeem.
Wat je kan doen is het volgende: Van KW hebben ze een Inlegfilter speciaal gemaakt voor deze mégane's.
Deze zou je kunnen kopen. ( kost niet heel veel geld en gaat je autoleven lang mee )
Verschil? hij reageert sneller op je gas en je verbranding is een stuk beter.

Wat ik nog ga doen, is een ander uitlaat systeem onder m'n auto laat maken.

Pk winst? Miss 30? ik ga er van uit van 20

Meer kun je denk ik niet doen met deze motoren.
Wil je echt voor Vermogen gaan dan zou ik kijken voor een Mégane RS II, ik heb ze gezien voor 14.000 Euro met een nette Kilometerstand.

Deze Monsters kun je trouwens laten chippen ( Custommapping ) tot 260 pk, d8 ik uit mijn hoofd, Zet je daar een ander uitlaatsysteem en zet je dan nog een grotere turbo op dan kan je boven de 300Pk uit komen, Toch wel lekker!  :9~


Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Rens

@Roadkill, wanneer ik schakel bepaald grotendeels mijn auto zelf haha, rijdt automaat.

@shiftgear, 20 is nog te optimistich gok ik.
Ik denk dat je blij mag zijn met een 10-12 pk.

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rick Santbergen

Ik denk dat je met een ongeblazen motor blij mag zijn met 2 pk winst.

20 of 30 is onrealistisch en praotjes (die geen gaatjes vullen)

Stefan

Klopt, ga je allemaal niet redden met een ander filter of ander uitlaatsysteem.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rens

Enige wat je kunt doen, en wat ik bedoelde zojuist, is uitlaat vanaf je blok pakken.

Dus kompleet met uitlaatspruitstuk kat enz..
Dan denk ik dat je wel aan 10 kunt komen, met luchtinlaat systeem erbij.
Maar met alleen een einddemper is inderdaad geen winst te behalen.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rick Santbergen

Zelfs dan kom je bij een ongeblazen motor nog niet aan de 10 pk volgens mij.
Meer pk's krijgen is echt zwaar onderschat. Als het zo makkelijk was, deden fabrikanten het allemaal wel.

Stefan

Je zou wel kunnen kijken of ze iets met het motormanagement kunnen doen.. Y
Maar bij ongeblazen motoren heeft dat ook weer niet zo'n heeeel erg groot effect.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ja we gaan het zien! over 2 jaar moet het er onder zitten, Daarna laat ik hem mappen en zien we wel wat er van gekomen is, tijd zal het leren!  Y

Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

thom1991

Bij mij zit er ook een andere uitlaat onder en won er net 5 pk mee.. is toch 5 pk  :D

Ik trek hem meestal tot 3500 toeren... ;)

Roadkill (Michiel)

Citaat van: thom1991 op  6 april 2011, 11:44:11
Bij mij zit er ook een andere uitlaat onder en won er net 5 pk mee.. is toch 5 pk  :D

Ik trek hem meestal tot 3500 toeren... ;)

Dat is voor de 1,4 echt te weinig,moet ik echt opschieten dan zeker tot de 5000 anders valt ie bij opschakelen teveel terug in toeren om door te kunnen halen... Maar ach heb niet voor niets de 1400,meer voor de zuinigheid dan de snelheid:D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev