Advertenties


Ratel in het inlaatspruitstuk

Gestart door fred schouten, 1 april 2011, 21:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fred schouten

Laat ik mij eerst eens voorstellen mijn naam is Fred, en ben trotsen eigenaar van een Megane 2 van 2003.

En ben een trouwen bezoeker van dit forum, en heb toch al het een en ander opgestoken en ben een stuk wijzer geworden.

Ik heb een vraag die ik nog niet in dit forum heb kunnen vinden,en wel deze, heeft een Megane 2 een 1.6 liter 16v een variabel inlaatspruitstuk?

Ik heb een Harde ratel in het spruitstuk bij een pepaald  toerental. Dit zou een trilling kunnen zijn van de kleppen in het spruitstuk.

Het geratel klinkt als rammelende alluminium plaatjes,die hart tegen elkaar slaan.

Wie weet hier iets van.

matthew

Een variablele nokkenasversteller.

Een variabvel spruitstuk kan niet.

Maar als je de kap los hebt en de motorafdekkap eraf en je houd hem een beetje op toeren dan hoor je de klepstoters erg goed bij deze motoren.

Twijfel je aan je zaak,raad ik je aan om langs  de garage te gaan eneen monteur ernaar te laten luisteren.

fred schouten

Hoy Matthew.

Ik ben al bij de garage geweest, en de garagehouder heefd dit geluid eerder gehoord.

Dit was bij een Opel Astra, en deze auto heeft wel een variabel inlaatspruitstuk.

Dit spruitstuk vervangen en het probleem was op gelost.

Daarom denken wij dat dit het zelfde probleem is,maar we weten niet of deze megane

ook een variabel inlaatspruitstuk heeft.

Bij de Astra was het komplete binnen werk stuk,de kleppen die de luchttoevoer regelen lagen er los in.

Daarom deze vraag.

Al vast bedankt voor de moeiten.

Groeten Fred


A110

De megane heeft geen variabel inlaatspruitstuk. En waarschijnlijk is gewoon je nokkenasversteller die je hoort ratelen.

Is de motor al eens uitelkaar geweest? Hebben wij ook eens meegemaakt. Na het vervangen van de koppakking, er schijnt dus een soort van plunjer in het kleppendeksel te zitten die was eruit geschoten zonder het in de gaten te hebben. Dus motor dichtgebouwd en dat ding is gaan ratelen pas na een paar kilometer. Andere plunjer erin en het probleem was opgelost.
Tipje om eens na te gaan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Wat A110 zegt klopt en kan het dus ook zijn.

fred schouten

Als het de nokkenasversteller is,dan hoor je dat toch bij een koude motor harder als bij een warme motor.

Dit geratel is even hard bij koude als bij een warme motor.

En dat geratel is van de ene dag op de anderen dag begonnen,en niet langsaam aan.

Wat betreft of de motor uit elkaar is geweest nee,dus dat zou het dus niet wezen of die plunjer moet er op een anderen manier los zijn geschoten.

Ik geef dit wel even door aan de monteur of hij dit even na wil kijken.

Bedankt voor de tip.

 

Fiko

Beste Forum liefhebbers,

Ben sindskort geregistreerde gebruiker, maar tot heden al jaren gebruik gemaakt van alle info hier op deze site.

Wat ik nu ff voorlopig wil delen is dat ik het erg jammer vind dat sommoge gebruikers hen problemen melden en na wat info te hebben uitgewisseld schtijven ze helaas niet of info hier geholpen heeft en of probleem is opgelost.
Natuurlijk weten hoe het opgelost is zou aangenaam zijn.

Gr
Fiko
wenst ieder hier zorgeloze vele km toe

mark29

Ik heb op jouw andere topic gereageerd, je ziet in dit topic ook maar weer, dat niet iedereen weet hoe een renault in elkaar zit.
Niet elk merk is hetzelfde.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev