Advertenties


vervangen lampjes voor xenon look

Gestart door Univex, 1 april 2011, 10:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Univex

Hallo mensen  --

Eigelijk is het niet echt een vraag voor tuning maar wist zo snel niet waar ik mijn vraag moest plaatsen.
Ik ben van plan om mijn stadslicht-, dimlicht-, groot licht- en mislicht lampjes te vervangen voor xenon look 7500k lampjes. Nu zijn deze verkrijgbaar als 55w en als 100w lichtjes.

Zit hier nu eigelijk veel verschil in als je let op de wattages (bijvoorbeeld dat die van 55w sneller doorbranden dan 100w)?

En dan nog eentje: wat vinden jullie? 8500k is misschien wel heel erg blauw voor een volledig standaard auto?

gr. Univex

sjerrie

100 watt wordt erg warm en kan dus niet met plastic koplampen. Glas kan wel maar ik denk dat het binnen deel van de lampvoet te warm wordt. Je aansluitstekkers en bedrading wordt ook erg warm. Zijn meer verhalen te vinden waar de bedrading was weggesmolten.
Xenonsetje kost niets op ebay, wij hebben ze ook in onze auto's en bij goed aansluiten met een relais en goede bedrading gaan ze bijna niet kapot.
Setjes van ons heb ik via ebay voor € 35,- inclusief verzenden met 1 jaar garantie.
Een pilot-set kan ook maar is een stuk duurder (€ 199,-) maar wel 2 jaar garantie.
Kan ik er 5 voor kopen en dan 5 jaar garantie.
Of is dit misschien iets:
http://www.navaudio.nl/products/Xenon-sets-H1%2C-H3%2C-H4%2C-H7-D2S%2C-D2R%2C-9005%2C-9006-en-Bi-Xenon.html?gclid=CIL92_eS-6cCFYSGDgodHTfwqA


4300K & 6000K vindt ik het fijnst. 8500K is te blauw. Je kunt er een boete voor krijgen en de zomer komt eraan dus meer controles dus kan wordt groter.
~Just got Maggied~

Univex

oke, maar het is wel legaal om 7500k the hebben? :police:

mvg

sjerrie

Legaal weet ik niet. Ligt een beetje aan de agent denk ik.
Over hoe dat het uitstraalt en het lichtbeeld.
Heb al een keer gehad dat ze moeilijk deden over 6000K.
Heeft een blauwe gloed maar van dichtbij niet.

~Just got Maggied~

nd-photo.nl

Ik zou de zogenaamde "Xenon Look" lampen overslaan en voor het echte werk gaan. Kost vandaag de dag niet veel meer, rond de 50-60 euro voor een instapsetje.

100 Watt zou ik al helemaal afraden, om redenen die al zijn genoemd door sjerrie. Als je Xenon neemt moet je eigenlijk ook direct projector koplampen kopen, de standaard units geven erg veel strooilicht en is zwaar irritant voor de medeweggebruikers (verblinden). Goedkoopste oplossing is in combinatie met Angel Eyes (H1 fitting).

Univex

oke, duidelijk 100w valt af.
Nu heb ik geen eindeloze geldboom in mijn achtertuin en wil ik gewoon een sportief setje lampen, wie weet komen er later nog angel eyes maar daar heb ik op het moment nog geen geld voor. (tenzij ze ergens goedkoop te krijgen zijn? maar ik vind ze alleen voor rond de 200 euro). zou ik voor 260 klaar zijn incl. xenon.

mijn keuze is op het moment gewoon gevallen op de xenon look lampen en wie weet wat er in de toekomst in komt Y

Wat zijn de betere merken in de xenon look lampen?

sjerrie

Sk carstyling heeft ze voor € 140,- dus goedkoper.
€ 50,- voor xenon is € 190,- bij elkaar. Scheelt een hoop in totaal.
~Just got Maggied~

Univex

ik denk dat je die van een ph1 bedoelt maar ik heb een ph2;) ik zal nog eens verder zoeken naar een unit voor ph2

sjerrie

Heb ze wel eens gezien daar hoor voor die prijs.
Zou goed een aanbieding zijn geweest.
Zal eens kijken waar ik ze gezien had. Zal vast tussen mijn bladwijzers wel een linkje staan.
~Just got Maggied~

nd-photo.nl

Citaat van: Univex op  1 april 2011, 17:08:55
ik denk dat je die van een ph1 bedoelt maar ik heb een ph2 ;) ik zal nog eens verder zoeken naar een unit voor ph2

Dan zit je in het verkeerde topic!

duiveltje018

Citaat van: sjerrie op  1 april 2011, 14:43:33
Legaal weet ik niet. Ligt een beetje aan de agent denk ik.
Over hoe dat het uitstraalt en het lichtbeeld.
Heb al een keer gehad dat ze moeilijk deden over 6000K.
Heeft een blauwe gloed maar van dichtbij niet.


Ik rij al bijna een jaar rond met 12k mooi paars licht, zelfs met de apk nog doorheen gekomen.:D

sjerrie

Citaat van: duiveltje018 op  3 april 2011, 22:32:58
Ik rij al bijna een jaar rond met 12k mooi paars licht, zelfs met de apk nog doorheen gekomen.:D

Dan heb je geluk.
Ze kunnen er een probleem van maken in ieder geval.
Waarom, omdat in de wet staat dat het enkel wit of geel licht mag zijn aan de voorzijde.

Apk keuren doen ze overdag (lijkt me) en dan valt het 'paarse' niet echt op.
~Just got Maggied~

Univex

Citaat van: nd-photo.nl op  2 april 2011, 19:24:21
Dan zit je in het verkeerde topic!

hoezo zit ik in het verkeerde topic, het gaat hier toch om een megane 1 ph2? ik neem aan dat dit stukje forum toch echt bedoeld is voor een megane 1 ph1 en ph2?

ontopic: ik heb op deze site wat gevonden voor xenon look lampen, veelbelovend maar heeft iemand hier ervaringen mee?

mvg


sjerrie

Citaat van: Univex op  4 april 2011, 10:39:16
hoezo zit ik in het verkeerde topic, het gaat hier toch om een megane 1 ph2? ik neem aan dat dit stukje forum toch echt bedoeld is voor een megane 1 ph1 en ph2?

ontopic: ik heb op deze site wat gevonden voor xenon look lampen, veelbelovend maar heeft iemand hier ervaringen mee?

mvg

Werkt niet echt hoor.
Wij hebben ze als groot licht maar het enige is dat het iets witter is om te zien. Maar lichtopbrengst is dramatisch. Met xenon aan doet het grootlicht niets meer. Ik bedoel dat het grootlicht effect weg is.
Je kunt dus beter xenonsetje via ebay bestellen voor 30 of 35 euri dan hiervoor 25 betalen inclusief verzenden.
Maar dat is mijn mening ;)
Heb namelijk veel geprobeerd voordat ik xenon nam
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev