Advertenties

Volgorde en hulp bij vervangen raammechanisme Hatchback rmc 2

Gestart door richardv, 29 maart 2011, 21:14:23

Vorige topic - Volgende topic

richardv

Heren en of dames natuurlijk. Voor de derde keer is nu mijn raammechanisme aan de bestuurderszijde defect. (Hatchback 5 deurs uit 2004). Inmiddels weet ik dus wel wat en hoe ik de boel los moet maken. Elke keer weer een 2e hands er in en nu ook weer.

Echter ik heb wel 2 vragen waar ik niet goed raad mee weet. Allereerst. In welke stand moet ik het raam zetten als ik de bouten vastdraai? Raam naar beneden of halverwege of omhoog?

En, ik zit elke keer weer te rotzooien om de bekleding er goed in te hangen. Zit daar een bepaalde logica in of zo? Ik krijg hem gewoon niet makkelijk in die beugels van het raammechanisme.  Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Groetjes Richard

sijm138 (jesse)

in welke stand je het raam heb maakt niet uit.
voor de bekleding terug te hangen dat blijft klote.
wat sommige ook wel doen knippen ze de haakjes die op de stangetjes zitten waar je je paneel overheen schuift eraf te knippen.
maar voor de rest blijft het klote.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

richardv

Inderdaad. Die haakjes zijn het probleem. Er af halen zou zeker een oplossing zijn. Maar dan stel ik mij altijd weer de vraag: Die zitten er toch voor een reden? Of misschien wel niet. Nu krijg ik hem er niet goed ingehangen en verschuift de boel ook nog eens. Maw. Kan het geen kwaad dan die haakjes er af halen?

sijm138 (jesse)

voor zover ik weet niet.
ze zitten er alleen om achter het paneel te haken maar die zit voor de rest toch overal goed geborgt dus er kan ook niks mis gaan.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

richardv

Dat dacht ik ook eigenlijk en jou antwoorden heeft mij doen besluiten om ze er af te zagen!. Dank. Als ik het niet had moeten doen dan drop ik een nieuw antwoord binnen 3 dagen. Na 3 dagen geen bericht... Dan mag deze wat mij betreft op slot. Groetjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev