Advertenties


remmen

Gestart door theniels, 29 maart 2011, 16:57:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

theniels

Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik een aardig probleem als ik wil gaan remmen dan staat het rempedaal stijf omhoog en intrappen gaat bijzonder zwaar, maar als ik deze dan intrap remt deze ook bijna niet. En vervolgens kan het maar zo zijn dat deze hierna weer helemaal goed is :?. Ik heb nog even gekeken naar het remvloeistof niveau, dit zag er goed uit net onder het maximale.En als de auto slecht remt heb ik de volgende dingen waargenomen, ik krijg het idee als ik rem dat deze vooral aan de voorkant remt en achter niet. Maar de handrem doet het wel goed :?

Greetz Niels

Colin

Handrem zit op de achterrem. Zou even langs een garage gaan.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

sijm138 (jesse)

Waarschijnlijk je remdruk bekrachtiger stuk of ergens een lek ofvacuum slangetje lek.
Hoor je voor de rest nog gekke geluiden.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

theniels

@colima Dat was ik inderdaad van plan die remmen vind ik toch aardig belangrijk ;)

@sijm138 ik hoor eigenlijk niks bijzonders en ik heb de auto nu de hele middag op de oprit gehad maar hij heeft ook niet (zichtbaar) gelekt.

sijm138 (jesse)

het hoeft ook niet zichtbaar zijn het kan ook inwendig zijn ergens een klep die blijft hangen of ergens iets los geschoten waar door hij geen vacuum opbouwt en dan remt hij wel maar dan moet je heel hardt drukken.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

theniels

Oke das weer mooi ..... ik zal es even gaan kijken wanneer ik met de auto heen kan of dat ze hem ophalen. Want echt veel vertrouwen heb ik er momenteel niet in :neen: en dan zal ik hier wel even posten wat het geweest is Y En in ieder geval nog bedankt voor de snelle reactie`s !-!

theniels

ik heb nog even verder zit denken zou het ook kunnen zijn dat het de remkrachtverdeler is? want als ik kan remmen remt de auto voornamelijk voor en niet achter. Of is dit vreemd gedacht/bedacht?

sijm138 (jesse)

Dan heb je nog wel druk maar achter remt sowieso maar weinig die gaat pas meer remmen naar maten er gewicht in komt
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

theniels

kan zaterdag "al" terecht bij de garage dan zal ik ook wel ff vermelden wat het was ;)

Roy16v

ik ga er in mee dat de remdruk verdeler vast zit.
de veer even goed inspuiten met wd40 en heen en weer bewegen zodat ie gangbaar word.

megcab2000 (Verkocht)


Of de remklauw voor moet gangbaar gemaakt worden of remschijf krom.

groet,
willem
Megane is verkocht

theniels

mwa ik denk dat ik men auto nog 1 keer ga laten maken en dan gaat ie de deur uit ben der helemaal klaar mee. ik moest hem net even verzetten omdat ik uhm morgen heen kon brengen, mwa start niet meer. eindelijk aan de loop gekregen was die alweer uitgevallen. ben der nu eigenlijk wel helemaal klaar mee moet nu gewoon een auto hebben waar ik op kan bouwen bedoel ik ben hem elke dag nodig voor stage deze maand is nog te overbruggen maar volgende maand moet ik er mee naar velsen. mwa dan kan ik niet ff tegen pa of moe zeggen ja moet ff je auto mee.

Nicole

Valt hij meteen uit na het starten?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

theniels

nee hij blijft een tijdje draaien een paar minuten en dan is het weer over maargoed ik heb al meer gezeik gehad met de toerental sensor enzo dus ik ben er niet echt blij mee. en ik kan nu niet echt zeggen dat ik nog veel vertrouwen in de auto heb. al vind ik het een machtig mooi karretje.

Nicole

Hmm okee.. Hebben wij ook met die ene blauwe gehad (niet die van mij, maar die andere).. Hij liep een tijdje stationair, en ineens was hij uit..
Is accu nog wel goed? :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev