Advertenties


olie bij bougie

Gestart door Sebas, 28 maart 2011, 23:09:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebas

Beste Megane toppers,

IK heb een vraagje.... heb mijn bougies vervangen en ik kwam er achter dat 1 van mijn bougies van onder en boven onder de olie zat..... is dit mijn kleppendeksel??? zo ja, is dit moeilijk te vervangen?

Alvast bedankt,

Greetz Sebas

sjerrie

Waarschijnlijk je kleppendekselpakking idd.
Welk type blok is het ? Bij sommige blokken zweet wel vaker en is nieuwe pakking de oplossing.
Boutjes losdraaien, rand schoonmaken op de cilinderkop en kleppendeksel, nieuwe pakking erop leggen en kruislings bouten aandraaien.

~Just got Maggied~

fitz

Pakking inderdaad.
Als je een pakking haalt bij de dealer, dan krijg je wel een tekening en uitleg van aandraaivolgorde en moment erbij. Tenminste dat zat er bij mij bij.

sijm138 (jesse)

Bij de nieuwere type motoren is het vaak nog wel wat werk en moet je meer dan alleen de kleppen deksel pakking vv.
En je moet vrijveel loshalen want bij deze zitten de inlaatspruitstuk er ook vaak overeen
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

ramon16v

niet gemorst met bijvullen olie?

matthew

Als het hier gaat om een meg 2 gaat het altijd om een 16v motor.(benzine).
Als je bij deze motoren de kleppendeksel pakking lek hebt,moet de d-riem los want je nokkenassen komen ook los en de boel moet op tijd gehouden worden.

En de pakking zelf is een vloeibare pakking.

Het kan ook zijn dat het van je carterventilatie gedeelte afkomt,dat is een plaatje gemonteerd boven op je kleppendeksel,en hiervoor hoef talleen de inlaatspruitstuk eraf.

Echter geen foto's dus kunnen zo ook niet oordelen.
Want het komt ook nog wel eens voor dat het keerringetje van de electroklep lekt.

fitz

Iets ingewikkelder dus, lol

matthew

jep,effe gauw zit er tegenwoordig niet bij hoor.

Dat denken veel mensen nog wel,maar valt tegen.

sjerrie

@Matthew, Wat is de reden geweest om de nokken los te monteren en dat ze op de plek worden gehouden door de deksel ?
Lijkt mij als de vloeibare pakking te dik of te dun is gelegd dat of de nokken te los of te vast zitten ?
Of zit er nog iets anders wat die slimmerds bedacht hebben hiervoor ?
~Just got Maggied~

matthew

De lagerschalen zitten in de kleppendeksel en niet meer als losse blokken.

Maar het komt vaker voor dat de carterventielatiepakking(ook vloeibaar),bij deze motoren wat olie zweet.

En als je de inlaat eraf pakt dan kun je deze al demonteren.

sjerrie

Ok maar die zou je kunnen vervangen, tenminste.
Stel kleppendeksel iets schuin is gemonteerd of zijn er centreerbussen gezet hoe zit dat dan ?
Vindt het wel een raar systeem moet ik zeggen. Geef mij maar nokken die ik vast kan zetten en de kleppendeksel er zo af kan halen.
~Just got Maggied~

Sebas

He mensen bedankt voor alle opties,

Ik moet toch naar de dealer omdat 1 bougie niet mee werkte..... alles geprobeerd.... olie ,WD40 alles maar helaas brak de bougie.... nu zal het een leuke rekening worden.....!!!

Maar toch bedankt voor de tips en tricks!

WORD vervolgt!

matthew

Ja want als je pech hebt,moet de cilinderkop eraf.

Vaak lukt het wel met ander gereedschap,dus ik hoop voor jhe dat het lukt.

Daarom mijn advies altijd,bij twijfel van iets niet zelf aan gaan liggen prutsen en mooi weg brengen naar de garage,daar zijn de vakmannen op het gebied van auto's.

sjerrie

Als het keramiek is afgebroken dan is het goed te doen.
Is dalijk je schroefdraad kapot moet er een helicol in en daar gaat wat tijd en geld in zitten.
Ik hoop dus dat ze de bougie niet een keer schuin erin hebben gedraaid of dat ze ze vervangen hebben met een warme motor.
Ik heb er wel een trucje voor maar dat deden we altijd als we die dag nog een proef hadden.

Bougie moet er dan wel uit zijn.

Ps wat ook kan is op 3 poten je blok warm draaien. Dit helpt ook wel eens tegen het vastzitten en met goede doppen bougies losdraaien en met een momentsleutel vast zetten. Nooit te strak of te los en dus ook geen onnodige problemen.
Als je blok dan warm is beetje druk met een goede dop op de bougie zetten en een beetje wiebelen (zoals je dat met een huissleutel doet die niet helemaal goed gaat). Telkens beetje wd40 erbij totdat ze loskomen en dan langzaam losdraaien tot je goede grip hebt.
~Just got Maggied~

Danillio

Ik heb gisteren mijn bougies ook vervangen, nu bleek er wat olie te drijven in de derde bougie schagt, de garage zei dat dat ik hier nog wel mee kon rijden maar volgend jaar zeker ook pakkingen mee moet nemen tijdens vervanging van de driem die dan moet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev