Advertenties


Linker raam wil niet naar beneden

Gestart door Patty, 28 maart 2011, 13:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patty

Hola!

Ja hoor,,,, daar is ie weer!
een weekje zonder problemen gereden... maar gelukkig is mijn auto wel ergens goed in... ze is wel consitent :P

Mijn linker raam (elektrisch) wil niet meer naar beneden.
Rechts doet het gelukkig nog wel.
Natuurlijk geeft dit een aantal lachwekkende probleempjes...zoals een kaartje willen halen in een parkeergarage... auto op tijd stil zetten, snel uit de auto stappen, kaartje printen en dan als een dolle instappen :P

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en of ik dit zelf met mijn linkerhandjes kan oplossen?

thom1991

Ik heb dit bij mij rechter raam... hij gaat niet naar beneden bij het knopje aan de passagiers kant. Aan mijn kant (bestuurderskant) krijg ik het rechter raam wel open.

Het vreemde is dat de gene aan de passagiers kant het raam wel zelf kan dicht doen... 8)7

Weet iemand waar dit aan ligt?

nd-photo.nl

De schakelaar zelf schoonmaken, een beetje perslucht (of flink hard blazen) en een wattenstaafje deed bij mij wonderen!

cmonsprenger

@patty Haha dat had ik eerst ook, moest mijn vriendin hier bij de albert heijn uitstappen om slagboom open te doen en dan na de slagboom weer in stappen. Zo heb ik gewoon nog aantal maandjes rond gereden :q

@Thom1991 Kan ook zijn dat je schakelaar gewoon kapot is. Ik heb dit pas ook gehad. Ging ie wel naar beneden maar niet meer omhoog, heel irritant dus als je per ongeluk deed tijdens rijden en alleen rond rijd, moet je via passagiers kant weer omhoog doen. Ik heb toen via marktplaats gewoon 2e hands ff schakelaars opgezocht en over kunnen nemen, die erin gezet en deed het weer. Wat je dus ff kan testen is schakelaar pakken van bestuurderskant die aan andere kant erin klikken, als ie dan wel doet ligt aan schakelaar dus.

tip: zoek even via onderdelenlijn.nl dat onderdeel op van een vergelijkbare megane en kijk voor code, of kijk even aan onderkant bij je schakelaar welke code daar staat. Dan gewoon via google die code zoeken en dan krijg je als het goed is via ebay wel een originele schakelaar vrij goedkoop te vinden. Had ik ook gedaan, moest dan uit engeland komen, kostte me geloof ik dan maar 6 pond ofzo !-!

thom1991

Citaat van: cmonsprenger op 28 maart 2011, 17:08:51


@Thom1991 Kan ook zijn dat je schakelaar gewoon kapot is. Ik heb dit pas ook gehad. Ging ie wel naar beneden maar niet meer omhoog, heel irritant dus als je per ongeluk deed tijdens rijden en alleen rond rijd, moet je via passagiers kant weer omhoog doen. Ik heb toen via marktplaats gewoon 2e hands ff schakelaars opgezocht en over kunnen nemen, die erin gezet en deed het weer. Wat je dus ff kan testen is schakelaar pakken van bestuurderskant die aan andere kant erin klikken, als ie dan wel doet ligt aan schakelaar dus.

tip: zoek even via onderdelenlijn.nl dat onderdeel op van een vergelijkbare megane en kijk voor code, of kijk even aan onderkant bij je schakelaar welke code daar staat. Dan gewoon via google die code zoeken en dan krijg je als het goed is via ebay wel een originele schakelaar vrij goedkoop te vinden. Had ik ook gedaan, moest dan uit engeland komen, kostte me geloof ik dan maar 6 pond ofzo !-!

Toppie, dankjewel, ga ik weer fixen voor de zomer... achjaaa zo blijf je bezig he !-!

ericmd

Ander de originele onderdelen zoeken op http://www.mijngrossier.nl
Erg goede site ook voor alle andere sleutelkoningen en koninginnen.

2007 : megane coupe 1.6e LPG G3jade 1998./ 2011 megane coupe coach 2.0 8V 1997.

fitz

In mijn ervaring is deze redelijk goedkoop en snel http://www.carpartsdirect.nl/
Voor een raamschakelaar zou ik trouwens proberen bij www.onderdelenlijn.nl of ebay net als hierboven ergens aangegeven. Of gewoon zelf even bij de sloop langs gaan.

matthew

Vaak is er dan inderdaad een raamschakelaar stuk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev