Advertenties


Bodykit spuitklaar?

Gestart door thom1991, 28 maart 2011, 13:11:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

thom1991

Halloo.

Ik wilde graag iets weten aangezien ik hier auto's tegen kom met mooie bodykits verwacht ik dat die mij iets meer kunnen vertellen.

Heb gespaard voor een complete bodykit Incl. spuiten. hoe word de bodykit geleverd? spuitklaar of moet je zelf nog schuren en plamuren.

En de pasvorm is deze altijd goed? of moet ik hiervoor nog polyen ed zag dit namelijk op verschillende project pagina's dat vooral de achterbumper niet past....

Alvast bedankt.

Thom1991

Rick Santbergen

De kwaliteit van de bumpers en sideskirts verschilt heel erg. De ééne bumper wordt zeer goed geleverd en is vrijwel meteen spuitklaar, de andere bumper vergt echter veel voorbereidingstijd (schuren, plamuren). (alhoewel websites en fabrikanten natuurlijk altijd beweren dat de bumpers spuitklaar zijn is dat vaak niet het geval)

In sommige situaties zijn de bumpers zo scheef, dat er teveel spanning op komt te staan na monteren. Bumpers moeten daarom altijd eerst gepast worden voordat jij ze spuit.

Alles hangt dus af van de kwaliteit, vaak is de kwaliteit wel een beetje te bepalen adhv de prijs echter meestal weet je de kwaliteit pas, als het geleverd is.

Colin

Als je even de bodykit laat zien die je (waarschijnlijk) op het oog hebt. Misschien dat de mensen hier dan iets voor je kunnen betekenen.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

thom1991

Het gaat om deze achterbumper:



Deze voorbumper:



En de sideskirts:



Net wat je zegt Wrecked. staat indd mooi op de website dat het past en spuitklaar is... maar heb geinformeerd bij een schadbedrijf en die zij dit dus ook al dat het kwaliteit soms niet best is en er zelfs gaten in kunnen zitten...

Colin

Naar mijn weten zijn enkel de sideskirts meteen goed. De beide bumpers heb ik mijn vraagtekens bij.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rick Santbergen

Welk merk zijn de onderdelen? En waar bestel je het?

thom1991

Citaat van: colima op 28 maart 2011, 14:53:31
Naar mijn weten zijn enkel de sideskirts meteen goed. De beide bumpers heb ik mijn vraagtekens bij.

Hmm oke... Misschien maar eens door zoeken dan.

Citaat van: Wrecked op 28 maart 2011, 14:54:21
Welk merk zijn de onderdelen? En waar bestel je het?

Merk weet ik niet staat nergens bij misschien dat jij het kan vinden.?

Via de Website van RTuning: http://www.rtuning.nl/index.html

Dennis Postma

Ongeacht het merk en welk type bumper en skirt zou ik alles zo wie zo eerst passen. Er zijn altijd wel plekjes die je even iets bij moet schuren om het geheel echt mooi strak aan te laten sluiten. Zelf heb ik des tijds een andere achterbumper op de coupe gehad. Voordat ik deze naar de spuiter gebracht heb heb ik er eerst een poosje ongespoten mee rond gereden. Dit zag er natuurlijk niet uit. Toch was het maar goed dat ik het gedaan heb. Want toen ik 'm monteerde was ie eigenlijk net iets te wijd aan de uiteinden. Door 'm te monteren stond ie een tijdje onder spanning waardoor het al een heel stuk beter was toen ik 'm er af haalde en naar de spuiter bracht.

Het kan namelijk net zijn dat je net de onderste bumper van de stapel (tijdens transport bijv.) hebt waardoor deze iets naar buiten gerukt is waardoor ie wat te breed geworden is. Door 'm een poosje onder spanning te zetten kun je dit al aardig oplossen.

Rick Santbergen

Ik zet sowieso vaak mijn vraagtekens bij ieder tuning bedrijf dat niet zelf spuit. Ieder bedrijf dat namelijk zelf spuit, heeft er last van als de bumpers van slechte kwaliteit zijn en zullen hier meer opletten.

Daarnaast zet ik altijd vraagtekens bij bumpers die afgebeeld worden dmv een photoshop.

thom1991

Aller eerst bedankt voor jullie reacties....

Ik ben al een stuk wijzer. zowiezo ga ik de bumpers passen... zonde als ze gespoten zijn en je moet dan nog aanpassingen doen... of hij staat te veel onderspanning en de lak scheurt.

Ik ga vandaag of morgen wat bestellen. Jullie zien het eindresultaat vanzelf te gemoet.

Nogmaals dank _o_

Rick Santbergen

Je moet de bumpers ook meteen passen, je hebt namelijk 14 dagen de tijd om ze terug te sturen als ze niet passen volgens die website.

matthew

Passen inderdaad.

En ga er maar standaard vanuit dat de delen nog bewerkt moeten worden voor ze gespoten worden.

En mocht je het zelf nog nooit gedaan hebben dan ook niet doen.
Want als de voorbewerking al slecht gedaan is dan kun je nog de beste spuiter ter wereld erop zetten maar dan kom het nog niet goed.

Ik laat voorbewerken en spuiten altijd door de spuiter zelf doen.

Mocht het fout zijn heb je ook geen welles nietes spelletje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev