Advertenties

Storing Elektrische Ramen

Gestart door Jeroen2, 19 maart 2011, 16:52:52

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen2

hallo ik heb heb storing in in het elektrische raam een de bestuurders kant.
Eerst ging hij allen nog maar met stukjes van ongeveer 5 cm naar beneden en om hoog,
waar ik door dacht dat de staalkabels over elkaar heen gelopen waren wat me ook al een keer aan de bijrijders kant is gebeurt.
Maar niet bleek minder waar.
Ik had de schakelaar al na gekeken en dacht dat de microswitches stuk waren maar die schakelde wel goed. ( door gemeten ).
in het begin na het monteren van schakelaar hoorde je de motor weer aan klikken, maar er gebeurde verder niets.
Ik dacht dat de staalkabels over elkaar heen gelopen waren wat me ook al een keer aan de bijrijders kant is gebeurt.
Na het demonteren wan de bekleding en het demonteren van de motor, bleken de kabels netjes in de groeven te liggen.
Nu heb ik de motor mee naar binnen genomen om hem aan een 12volt voeding aan te sluiten zonder encoder,
En warempel de motor draait als een zonnetje.
nu de vraag, kun je een encoder die op zo'n motor zit ook los bestellen bij de garage,
en in wat voor een prijs klasse moet dit onder deel verwachten en ik denk dat ik toch ook maar een andere schakelaar bij doe voor de zekerheid.

Bij voorbaat dank.: Jeroen2
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Roadkill (Michiel)

Hmm is het zomaar gebeurt of is de stroom er af geweest? Je kan ook proberen hem te ressetten,raam helemaal omhoog en dan ff vasthouden tot je een klik hoort.(maar of het na die demontage nog gaat werken.....)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeroen2

Nee het is zo maar gebeurd.
En het resetten werkt wel na demontage.
Alleen niet bij dit raam, de motor klikt niet eens meer.
Aan de bijrijders kant is mij het raam een keer naar beneden gevallen en zaten de staalkabels door elkaar heen gedraaid in de spoel.
Ik heb toen ook alles gedemonteerd en de kabels weer glad gemaakt ( knikken er uit gedraaid ) en op nieuw op de spoel gedraaid en alles weer gemonteerd. en daar na gereset en die werkt nu nog steeds.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

A110

Die encoder is de boosdoener. Je zou hem eens goed kunnen laten drogen ook de stekker in het portier. Hier komt veel water/vocht in.
Die encoder is niet los te bestellen helaas.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Jeroen2

Ik had de encoder er net uit gehaald. en in huis neergelegd.
En de deur bekleding weer gemonteerd.
om dat we de auto wel nodig zijn is het wel handig als je de deur open kan doen van de binnen kant.
Ik zal de encoder wel eens aan een grondig onderzoek voorstellen, en laat jullie wel weten hoe het afloopt.
En anders maar de sloperijen af struinen zodat ik wel weet dat ik de goede type te pakken krijg en niet van een ander type Renault.
Ik had begrepen dat dat ook niet goed werkt. gelezen in andere topics.

Groet: Jeroen2

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev