Advertenties

draaibare doorvoer vervangen

Gestart door silentdaddy, 19 maart 2011, 11:04:38

Vorige topic - Volgende topic

silentdaddy

hallo , gisteren is mijn lichtje van SERVICE beginnen branden samen met mijn lampje van airbag .
Als ik draaide aan mijn stuur hoorde ik precies een geluid van een rollement dat kapot was .
ik ging naar garage om te vragen wat probleem was en die zeiden tegen me dat de draaibare doorvoer van mijn stuur of stuurhuis kapot is en dat deze moet vervangen worden .

alles samen met steken en BTW bij zou dit op 222,71 € kosten .

is dit mogelijk om dit zelf aan te kopen en zelf te steken of is dit te gevaarlijk ?

of kan je het voor die prijs niet zelf aankopen en steken volgens jullie ?

A110

Je kan alles zelf doen natuurlijk met een beetje gezond verstand en goed kijken.
Maar het probleem is dat je het stuurwiel moet demonteren en hierdoor dus ook de stuurairbag.
Als je hier niet goed mee omgaat kan de airbag afgaan met alle gevolgen van dien.
De dealer of ander garagebedrijf kan het airbag-systeem tijdelijk uitzetten waardoor ze op een veilige manier de airbag eruit kunnen halen.

Ik weet dat er ook dealer's / garagebedrijven zijn die dit niet doen maar het zal je maar gebeuren zo'n airbag in je gezicht.

Je kan ook vragen of de dealer het systeem kan uitzetten en dat je dan zelf de onderdelen monteert en later weer aan laten zetten bij de dealer.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

sjerrie

Accuklemmen allebei eraf halen en een half uur wachten werkt ook dacht ik.
Daarna even de klemmen tegen elkaar om alle restspanning weg te laten stromen.
Eventueelmeven navraag bij de dealer doen.
Airbags mogen ze pas uitzetten na ondertekening eigen risico en soms wiilen ze die pas aanzetten na controle door hun of alles goed is.
~Just got Maggied~

A110

Accu loshalen helpt inderdaad maar dan is gelijk alles gewist van de auto zoals radio, tijd enz.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev