Advertenties


Hoger verbruik?

Gestart door snerpo, 14 maart 2011, 20:57:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snerpo

(motormanagement lampje brand en service lampje) staat nu in de lappenmand bij garage en de sensor word vervangen.

heeft minder vermogen
En een hoger verbruik

Zijn dit bijkomende symptomen bij een kapotte nokken as sensor..

Met vriendelijk groet Willem

matthew

Dan zal waarschijnlijk ook de electroklep (ook wel actuator genoemd) stuk zijn.
Dan heb je namelijk ook minder vermogen.

Oplossing is dus en nokkenassensor vervangen en de electroklep.(deze zit weer aan d riem zijde).

Drekepeteke

#2
Wat versta je onder hoger verbruik?
Die van verbruikt 8,1 liter op 100 kilometer en dan rij ik zo rustig mogelijk.
En hij is zo traag als een schildpad.

Ik heb trouwens een megane 2 fase 1 1.6 uit 2004.

snerpo

#3
ik heb een megane 1.6 16v automaat uit 2005 en is voor de 3000 toeren bijzonder traag..
De Waterpomp en riemen en 2 sensors vervangen
verder no problemo meer maar enkel: hoog verbruik

bij normaal rijden laten schakelen bij de 2.5 komt hij uit op een 9.0 liter op 100 op de computer.

groetjes willem

Drekepeteke

Haha,nog meer verbruik als die van mij :?
Het gemiddeld verbruik zou 6,8 l/100km moeten zijn.
Ik rij meer autosnelweg dan binnenwegen.

Ik vind het maar raar.
;)

megcab2000 (Verkocht)


Mijn Meg I's 1.6 16v begint ook 'ineens' meer te verbruiken bij dezelfde rijstijl.
En juist, omdat het warmer weer is geworden en de motor dus eerder op bedrijfstemperatuur is (ook bij korte stukjes), zou dit juist beter moeten worden.

Heb sterk het vermoeden, dat er de laatste weken met de benzine wordt gerommeld (met toevoeging E10 o.a.), waardoor de benzine minder rendement levert.
Zowel bij Shell als Esso.

groet,
willem
Megane is verkocht

DONRozeboom (Mike)

Shell en Esso ben ik juist altijd heel tevreden over.
Total en Texaco zijn meestal wat minder.
Maar toch zou het een redelijk verwaarloosbaar verschil moeten zijn.
In geval van snerpo zou ik denken aan een probleem met de inspuiting.
En willem, zou je luchtfilter niet een beetje verstopt zitten?
Opzich zou het niet zomaar ineens kunnen veranderen zou je bijna denken.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

snerpo

#7
Het inlegfilter van het luchtfilter systeem heb ik pas vervangen door een nieuwe standaard inlegfilter
en het daar schoon gemaakt was eigenlijk niet echt vuil :cry:
kwa probleem met inspuiting tja? 1 maand geleden is de software verwijdert en is er nieuwe up to date software op gegaan..
maar het verbruik blijft hoog en geeft soms niet het normale vermogen bij het gewoon! inhalen.

(Rij zonder Airco als of climate control als het gewoonweg niet hoeft ;) laat hem niet onnodig aan)
Maar ik ben heus niet het type dat gaat zitten smooren of het express niet zal gebruiken kwa centen.
heb het nu dus ook over het auto gebruik zonder airco of climate control
dat 9.0 / 9.5 liter op 100 geeft

denk dat het weer een ritje dealer kost :cry:
Bedankt voor de reacties

Groetjes Willem

matthew

@Snerpo een automaat verbruikt altijd meer dan een handgeschakelde.

Het gemiddeld verbruik van een 1.6 zit rond de 1 op11 en van een 2.0 1op 10.
Ik weet dat een scenic 2.0 automaat gemiddeld 1 op9 zit.

Dus naar mijn idee valt het allemaal wel mee.

Ik zou wel altijd voor kwaliteit benzine gaan zoals:shell,esso,bp,total.

snerpo

Jep okeey je heb gelijk dat een automaat meer verbuikt dat ben ik mezelf ook wel van bewust..
Ik krij enkel maar met shell,bp,total Benzine..
Maar het verschil met in het begin dat ik deze auto had was deze hemels ree 7,5 liter op 100 bij mn rijstijl die normaal is.. nu is dat 9,0 tot 9,5 liter op 100 8)7
dit werd nogmaals bereikt na de software verwijdering met de nieuwe software.. dit duurde helaas maar hooguit zoon week dat ik 7,0 7,5 zag staan. :cry:

Bedankt

Drekepeteke

Citaat van: matthew op  2 mei 2011, 19:58:32
@Snerpo een automaat verbruikt altijd meer dan een handgeschakelde.

Het gemiddeld verbruik van een 1.6 zit rond de 1 op11 en van een 2.0 1op 10.
Ik weet dat een scenic 2.0 automaat gemiddeld 1 op9 zit.

Dus naar mijn idee valt het allemaal wel mee.

Ik zou wel altijd voor kwaliteit benzine gaan zoals:shell,esso,bp,total.

Waarom staat er dan in elk review of bij kenmerken 6,8 l/100km ?

DONRozeboom (Mike)

Fabrieksopgave... Nemen ze opa van 85 die nog net zn rijbewijs mag houden en laten ze hem een stukje kachelen.
Maar een probleem met inspuiting hoeft niet perse softwarematig te zijn. Als het mechanische deel niet helemaal goed is?
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

Benjamin Renon

De fabrieksopgaves zijn in de meest ideale omstandigheden. Bijna niet te vergelijken met de dagelijkse routes die auto's nemen. Je zit bijv meer in de stad of file. Optrekken/afremmen, dan verbruikt ie ook meer.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

DONRozeboom (Mike)

Citaat van: Benjamin Renon op  2 mei 2011, 20:45:32
De fabrieksopgaves zijn in de meest ideale omstandigheden. Bijna niet te vergelijken met de dagelijkse routes die auto's nemen. Je zit bijv meer in de stad of file. Optrekken/afremmen, dan verbruikt ie ook meer.

Dat bedoelde ik inderdaad :P Wist alleen even niet hoe het te omschrijven.
Met vriendelijke groet,

Mike Rozeboom

Toyota Aygo 1.0 12v - 11-2010 (Lease)
Peugeot 306 1.6 XS - 10-1999

matthew

Ik heb met nog niet een auto aan de fabrieksopgave kunnen voldoen.

Dat is zoals gezegd in meest ideale gebeuren.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev