Advertenties


Klets maar raak DEEL 138

Gestart door Dennis Postma, 14 maart 2011, 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjerrie

je kunt ook een beetje ongeinterreseerd overkomen.
Zo van: ik zoek auto. Die gele is leuk wat kost dat met inruil van deze ?
Ik maak proefrit en kijk of hij goed is maar eerst prijs maken.
Prijs goed, auto goed dan ik kopen.
1 van 2 niet goed. ikke verder kijken naar goed auto. Wolla !!
~Just got Maggied~

Rick Santbergen

Citaat van: Koentje op 21 maart 2011, 21:33:59
Ik zal het onthouden...;)
Maar als zoiets oko mij overkomt dan kan de politie niks doen? Ook hebben we niet getekend?
Misschien dat ze wel iets kunnen doen, maar hun prioriteiten liggen daar waarschijnlijk niet dus zal weinig gebeuren.

Rick Santbergen

Citaat van: Dennis Postma op 21 maart 2011, 21:43:11
@Koen. Niet om jou maar meer om de auto die je in wilt ruilen. Ik heb gezien hoe hij te werk ging toen mn broerdje z'n clio rs in wilde ruilen. Ik verwacht dat ie o.a zal zeggen dat het voor hem geen zin heeft omdat de auto's niet erg veel van elkaar verschillen en er dus te weinig aan te verdienen valt voor hem. Sta er ook niet van te kijken dat hij zegt dat ie de gele al 3 keer had kunnen verkopen. En zo heeft ie wel meer van dat soort praatjes. Maar zoals ik al zei hoop ik voor je dat ik het mis heb.

Had de gele laatst ook gespot bij het bedrijf. Zag er niet uit als mensen waarmee je wilt onderhandelen, of evenmin zaken wilt doen. Ben ook bang dat de 1.000 of 1.500 die Koen noemt niet realistisch is door het grote verschil in km stand. Enige voordeel is dat je de vorige eigenaar kent, dus weet dat de auto in goede staat is.

Want die verkoper komt toch niet betrouwbaar over.

sjerrie

Nee prioriteiten liggen bij de burgers die te snel rijden.

Was een keer bij een feest waar iemand met een mes bedreigd werd. Politie werd gebeld maar die stonden op de hoek koffie te drinken en toen het bakkie pleur op was kwamen ze eens kijken. Helaas dat de dader alweer weg was.
Maar goed signalement opgenomen, getuigen gehoord en toen weer weg. Diezelfde avond was de dader weer terug, dus weer gebeld maar toen ze kwamen waren het 2 mutsen die net van de opleiding kwamen en ze wilden niets doen voordat er assistentie was met een hond en leden van het AT.
Kan een bekende geweest zijn natuurlijk maar goed ze hadden signalement dus vond het wel vreemd.
~Just got Maggied~

Koentje

Ik zal het wel zien hoe het gaat. miss da ik een maatje van mij meeneem.

Rick Santbergen

Citaat van: sjerrie op 21 maart 2011, 21:50:59
Nee prioriteiten liggen bij de burgers die te snel rijden.


Beetje makkelijke conclusie naar mijn mening. Natuurlijk ligt daar (jammer genoeg) de prioriteiten van sommige agenten/boa's.
Maar de echte rechercheurs hebben grotere zaken te behandelen dan bovenstaande en door een te kort aan deze mensen blijven de kleine zaken liggen.

matthew

Ik moet zeggen dat wel heel erg op de zaken vooruit gelopen wordt zeg.
Ik heb nog nooit een spectaculaire actie meegemaakt bij het kopen van een auto.


Dennis Postma

Ik denk niet dat het voor uit lopen is maar meer een idee waar Koen op voor bereid moet zijn. Wat ik hier boven zei is puur gebasseerd op de ervaring die ik zelf meegemaakt heb met deze verkoper.

sjerrie

Nee niet kort door de bocht maar is wel nodig. dat klopt.
Maar als er nu 10% minder agenten verkeersdiensten doen en die juist bepaald werk uit handen nemen van rechercheurs dan is het als een stap in de goede richting.
Helaas weet ik uit ervaring hoe het er aan toe gaat bij de politie. of het nu verkeer, recherche of technisch is.
Goede kennis is rechercheur, maatje van me zit bij een AT en een ander zit bij verkeer.
Ze kennen elkaar niet maar alledrie zeggen ze hetzelfde.
Bonnenquota is zoiets. Geld binnenhalen voor voertuigen en onderzoek is prioriteit nummer 1. Zonder geld of extra inkomsten kunnen de onderzoeken vast lopen.
Agenten krijgen cursussen van € 3 a 4000, halen ze het niet mogen ze het nog een keer opnieuw doen.
Halen ze het minimaal aantal bonnen niet, worden ze gekort op salaris.
Salaris is niet je van het, dus nemen ze liever iets veiligs aan dan een risico lopen dus zoeken naar burgers die een overtreding begaat. (verkeer tegenover drugs en/of moordzaken)

Mensen zeggen vaak dat het voor agenten niet uitmaakt wat ze doen maar dat is onzin. Zou jij je leven plus dat van je gezin op het spel zetten voor € 2000,- per maand ?
Infiltratie in een bende terwijl je je leven niet zeker bent en je gezin in afwachting thuiszit totdat en of je wel thuiskomt voor een bedrag wat je als putjes schepper ook kan verdienen ?
Nee maatschappij is verandert en alles draait om geld. Geld is de drijfveer geworden, niet meer het geloven in je vak en de wereld beter te maken.

Bedrijven zoals installatiebedrijven komen vaak liever terug om storingen op te lossen maar wel dat de klus klaar is en dus het geld binnen hebben dan er iets langer over doen en helemaal niet terug hoeven komen.
~Just got Maggied~

sjerrie

Nee is niet vooruit lopen maar is aangeven hoe het kan gaan.
Waar ik het heb meegemaakt was met een klassieke mercedes. Die gaan vaak van hand en vaak voor heel veel geld. Zo vaak dat je gevraagd wordt of je de auto wilt verkopen net nadat je deze hebt opgehaald.
Zeker bij bedrijven waar de handel heel snel gaat, doorgeefverkoop zeg maar. Bij de voorkant wordt het ingekocht en aan de achterdeur wordt het alweer in orde gemaakt voor de koper.
~Just got Maggied~

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

bij ons in Zeeland zijn ze Flink aan het Flitsen lang's de Wegen! Vaak de Zelfde wegen en zelfde Wagens ( En Aanhangwagens met een flitskast er in )  :neen:

Ik heb 1 keer een boete van 400 euro mogen ontvangen voor te hard rijden! Had een clio 2 phase 1 1.4 that's all  :sleepey:

ik reed 130 d8 ik waar je 80 mag.... Heh heh!  >:D
Daar gaat m'n Vakantie geld!!!  l-
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

sjerrie

Citaat van: Dennis Postma op 21 maart 2011, 22:14:27
Ik denk niet dat het voor uit lopen is maar meer een idee waar Koen op voor bereid moet zijn. Wat ik hier boven zei is puur gebasseerd op de ervaring die ik zelf meegemaakt heb met deze verkoper.

Moet je maar eens gaan lezen op het forum van kassa of radar. Vooral de fora over auto's, energiebedrijven en telecom-internet aanbieders.
Wordt puur misleid door onduidelijke voorwaarden. of door voorwaarden die elkaar tegen spreken.
Indien de storing onze schuld is en er een dag geen internet is dan worden de maandelijkse kosten herberekent. U hoeft dus geen volle maand te betalen.

Verderop staat dat het alleen geldt als u de provider schriftelijk op de hoogte heeft gesteld van het probleem voordat de storing is verholpen.
Maw: volgens de voorwaarde heb je dus geen recht op een tegemoetkoming.
~Just got Maggied~

sjerrie

Citaat van: ShiftGear op 21 maart 2011, 22:28:07
bij ons in Zeeland zijn ze Flink aan het Flitsen lang's de Wegen! Vaak de Zelfde wegen en zelfde Wagens ( En Aanhangwagens met een flitskast er in )  :neen:

Ik heb 1 keer een boete van 400 euro mogen ontvangen voor te hard rijden! Had een clio 2 phase 1 1.4 that's all  :sleepey:

ik reed 130 d8 ik waar je 80 mag.... Heh heh!  >:D
Daar gaat m'n Vakantie geld!!!  l-

Ook dan gelijk de foto en het ijkrapport opvragen. Er wordt heel vaak geflitst zonder goede calibratie. of omdat het karretje niet recht staat of omdat het flitsobject niet volgens de regels is opgesteld.

Het is in ieder geval wel erg zonde van het geld. en 50 te hard is ook weer te gek ;)
~Just got Maggied~

Joey Voormolen

Zo slecht is die man nou ook weer niet hoor.
Als je gewoon rustig bij de auto gaat staan ga je daarna na hem toe en gaat wat informeren.
Dan vraag je om de vraag prijs.
Zou zo wie zo niet erover beginnen dat je de auto al kent want dan zal die wel het zelfde flikken als bij edje.
Iedergeval succes, ben wel benieuwd.
Lowered M3C GT

Robin

En leg een honkbalknuppel achterin :P Zo'n hekel aan dat soort louche gasten >:(

Succes!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev