Advertenties


Klets maar raak DEEL 138

Gestart door Dennis Postma, 14 maart 2011, 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

matthew

succes,en als die er staat goed onderhandelen en een mmoie deal sluiten met die man/vrouw.

Dennis Postma

Ik zou ook even bellen Koen. Uit eigen ervaring weet ik dat je bij Deniz er niet raar van moet opkijken dat je weer met lege handen terug komt en dus van Jan met de korte achternaam er naar toe rijd. Aan de andere kant, het geen wat je vooraf afspreekt met hem is ook niet erg betrouwbaar. Hij beloofd je gouden bergen maar.... Succes iig. ;)

sjerrie

Nou eigenwijs en dalijk een gele banaan coupe ;)

Hoor het wel als je wat af hebt kunnen spreken
~Just got Maggied~

Koentje

Haha, denk nie da ik zaterdag al terug kom met een gele coupe
Ben nou beetje rustig aan het doen met geld. (zonder benzine geld dan... ;))
Ik hoop op een goede inrui waarde te komen. (ongeveer 1000-1500 bijleggen)

@ Dennis, ik zal het wel zien hoe hij is en hoe hij dingen afspreekt.
Ik zal ook vragen als we iets afspreken om het op zwart op wit te zetten.

sjerrie

#154
Als je maar niet vooraf betaald bij een proefrit.
Zag bij kassa of radar of zoiets weer dat mensen eerst een koopcontract tekenen voordat ze proefrijden + een aanbetaling die je niet terugkrijgt als je de auto niet wilt.

Smerige manier om rijk te worden is dat....

Misschien vooraf even poetsen of via mp verkopen als je een prijs weet. Kun je toch voor iets anders kijken als tie al verkocht is....
Weet nog een mooie Peugeot 206cc te koop en een nette nissan primera hatchback diesel.

Als iemand iemand weet hiervoor ??
~Just got Maggied~

Koentje

Zoiets ga ik ook nie doen.
Of is da bij de meeste auto bedrijven wel zo?

matthew

Nee,als het goed is niet Koen.

Want als ik eerst moet zeggen of ik een auto koop alvorens ik een proefrit mag maken of aanbetaling moet doen,dan loop ik zo weg en mogen ze de rotzooi houden.

Koentje

Haha, da zeg je goed :D
Ik zal kijken of ik een proefrit wil/kan maken

Dennis Postma

Absoluut niet. Als ik alleen even naar het bedrijf van mijn schoonpa kijk is het wel zo dat ze eerst zorgen dat beide iig mondeling op een lijn zitten qua prijs voor dat er een proefrit gemaakt word. Maar dat lijkt mij ook niet meer dan normaal. Om eerlijk te zijn geef ik je weinig kans Koen als je 'm in ruilt. Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb natuurlijk. Y

Tim

Zo denk ik er ook over.

Heb diverse ritjes gemaakt in Cupra'tjes, Impreza, Celica's en C30's geen cent hoeven betalen. Beetje omgekeerde wereld om aanbetaling te doen voor je een proefrit kan maken!
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Koentje

@ Dennis, waarom zou ik weinig kans krijgen?

sjerrie

van die louche bedrijven wel. Heb het zelf 1 keer gehad dat ik een auto kocht, betaald, overgeschreven en moest er ineens € 200 meer voor hebben vanwege het rijklaar maken en een beurtje.
Niet betaald natuurlijk maar hij begon te dreigen met een honkbalknuppel.
Ik met de papieren naar huis en toen even terug geweest met mn hond en een maatje. (politiehond met ph1 en ph2)
Eenmaal aangekomen met de beste man gesproken en omdat we er niet aan uit kwamen de hond losgelaten en politie gebeld. Zat in zn kantoor maar door die hond kon hij niet weg.
Uiteindelijk geld terug gekregen en mocht de auto houden indien ik geen aanklacht indiende tegen hem. Volgens de politie niet nodig omdat er al 10-tallen aanklachten tegen hem lagen en ze de zaak aan het opstarten waren.

Het gebeurd niet vaak maar vaker als het zou moeten.
Politie kan vaak niets doen en moet het civiel opgelost worden.
Geeft geen resultaat en recht in eigen hand nemen mag niet maar geeft wel resultaat jammer genoeg.

Moraal van dit verhaal, eerst lezen en niet tekenen voordat je zekerheid hebt ook al is de auto nog zo mooi. Er zijn meer auto's te koop gelukkig
~Just got Maggied~

Koentje

Ik zal het onthouden...;)
Maar als zoiets oko mij overkomt dan kan de politie niks doen? Ook hebben we niet getekend?

Dennis Postma

@Koen. Niet om jou maar meer om de auto die je in wilt ruilen. Ik heb gezien hoe hij te werk ging toen mn broerdje z'n clio rs in wilde ruilen. Ik verwacht dat ie o.a zal zeggen dat het voor hem geen zin heeft omdat de auto's niet erg veel van elkaar verschillen en er dus te weinig aan te verdienen valt voor hem. Sta er ook niet van te kijken dat hij zegt dat ie de gele al 3 keer had kunnen verkopen. En zo heeft ie wel meer van dat soort praatjes. Maar zoals ik al zei hoop ik voor je dat ik het mis heb.

sjerrie

Politie kan niets doen of er moet sprake zijn van mishandeling of diefstal. Dan kun je enkel aangifte doen en dan naar een advocaat om er een zaak van te laten maken.
De politie kan enkel wat doen tegen burgers die hun autoruiten blinderen, uitlaat teveel geluid, andere kleur verlichting of te hard rijden (10km/h) of dat hun zonder enkel verstand van auto's vinden dat je auto niet op de openbare weg thuishoort.
Heb 1 keer gehad met de audi. Ze vonden dat de auto niet op de weg mocht rijden omdat het een circuit uitstraling had. Kenteken werd in beslag genomen en moest bij de RDW opnieuw keuren. RDW vond het subliem met de kuipen, rolkooi, gordels, mov-it remmen enzovoorts en werd dus gelijk goed gekeurd.
Boete nooit hoeven betalen en bij de RDW werd het op het kenteken vermeld wat er op zat en dat goed was.
Werd mij ook verteld dat rally-auto's en dergelijke gedoogd werden door de politie. Enkel is dit onzin omdat alles wat erop hoort te zitten en ook op zit en werkt.
Is gewoon bangmakerij door figuren die geen enkel verstand van auto's hebben. En als ze het wel hebben zul je ook geen boete of problemen krijgen
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev