Advertenties


Klets maar raak DEEL 138

Gestart door Dennis Postma, 14 maart 2011, 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erwin Haanen

zo maar eens beginnen aan mn lijstje van de auto poetsen.

hier komt erwin`s multistappenplan !-!

1.auto afspoelen (zodat het ergste vuil eraf is)

1.1 velgen inspuiten met wheelreiniger (kan van vb meguiars of poorboys maar kruidvat werkt ook)
even laten intrekken inborstelen en goed met veel water naspoelen.

2.wassen met 2 of 3 emmer systeem (1emmer met sop even vegen,dan afspoelen in emmer met gridguard en terug sop pakken)
zo blijft de kans op vuil in je washandschoen heel miniem.
afdrogen doe ik met de fatty angry oranje drying towel omdat ie gewoon extreem veel water opneemt.
(de meguiars watermagnet heb ik ook maar ik vind em persoonlijk bagger)

3.kleien(hierdoor haal je de laatste vuilrsestjes uit je lak en wordt ie superglad)
ik gebruik hiervoor de claykit van meguiars vanwege kostprijs en effectieviteit.
gebruik veel spray want je wilt niet dat je clay droog loopt ,want dan krijg je micro-krassen.

4.hier stopt de basis en top je af met een tech of carnubawax van je keuze,maar ik ga nog even verder voor als we echt overdrijven.8)7
polish van de lak met de dap900 op lage rotatie 2de slag met gemiddeld en eindigen op lage,daarna ghoed opwrijven met een microfiberdoek.
polish gebruik ik van meguiars maar ga overstappen op het ssr systeem van poorboys.(omdat je dan 3 gradaties hebt van swirls en krassen)

5.glaze ,hierbij gebruik ik de glaze black hole van poorboys omdat deze een echte diepere glans geeft.
met de dap900 op laag toerental inmasseren tot ie bijna weg is even laten haze (drogen) en dan opwrijven met een goeie microfiberdoek.

6.sealant,ik gebruik hiervoor een de sealant van poorboys ,dit is om de glaze te dichten en vast te houden.
deze wordt handmatig aangebracht zoals een wax met een applicatorpad van meguiars even laten intrekken en goed opboenen met een microfiberdoek.

7.waxen met een synthetische wax zoals tech wax van meguiars.
met de dap900 rode pad rustig toerental inwrijven laten drogen ,testen met swipe test.(met een vinger een streepje maken is de wax weg is ie goed anders nog effe wachten) en opwrijven met een mf doek.

8.carnubawax,ik gebruik natty`s blue wax van poorboys ,kwam als een hele goede wax uit de bus en ruikt ongelooflijk lekker naar kauwgomballen :)
zelfde principe hiero ,swipetest goed opblinken met een mf doek.

9.auto even terug afspoelen om de stof van al je stappen in alle kieren en hoeken eruit te krijgen ,drogen,opblinken met meguiars last touch en klaar is je lak .

10 velgen opblinken en dan waxen met wheelguard of wheelwax
dit zorgt ervoor dat je velgen niet zo snel vuil opnemen en dat remstof niet zo diep kan inbranden.

11.interieur nagaan met meguiars apc-all purpase cleaner
machtig spul ,schuimt goed en is goed voor alles

12. dashboard enz opblinken met meguiars dashbord shine

13. leren zetels doen met chemical guys leather cleaner
opspuiten en inwrijven met applicator pad en opblinken met mf doek

14.interieur geur onder matten en stoelen spuiten.
ik gebruik hiervoor chemical guys stripper scent ,aanbevolen en vind het een  geweldige geur en niet wat je ervan verwacht als je naar de naam kijkt _0_

15.motorruimte even navegen ,met apc en een paar doeken die niet zo belangrijk zijn.

16.banden insmeren met meguiars tire gel met applicator van megs
vind dit heel goed spul en houd lang.

17.ramen doe ik met meguiars window cleaner en 2 mf doeken.
1voor in te wrijven en 1 voor op te blinken

tip :alle doeken mogen in de wasmachine op 30 graden en belangrijk zonder wasmiddel.
(mag wel met wasmiddel die speciaal voor de doeken is bestemd)

zo hoop dat jullie er iets aan hebben

groetjes

erwin
megane 4 station 1200 gtline

matthew

Dat is een mooi was lijstje/poetslijst.

@Koentje
Je kunt ook gewoon even bellen naar die zaak voor je gaat kijken.

Koentje

@ Matthew, ik hou nie van bellen.
Ik wil iemand aankijken als ik iemand aanspreek...

Tim

Wat doe je hier dan op 't forum ;) (sorry inkoppertje) :D :D
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

simon

@ sjerrie

Ik heb nog gekeken naar 2 zwarte coupes en een donkerblauwe cabrio.
maar dat waren allemaal frakken.

Wie weet keertje overlaten spuiten als ik het geld ervoor heb.
vind de volvo trouwens een stuk lekkerder rijden dan de saab.
maar mijn buurman heeft de nieuwe saab 9-3 niet cabrio.
en die rijd toch wel weer heeeeerlijk!

matthew

Citaat van: Koentje op 21 maart 2011, 20:25:17
@ Matthew, ik hou nie van bellen.
Ik wil iemand aankijken als ik iemand aanspreek...

Je wilt wel dat iemand anders voor je even langs rijdt om te kijken of de auto er nog staat,maar vervolgens ga je niet zelf een belletje om te vragen of de auto er nog staat en bij antwoord ja om te zeggen dan kom ik kijken.Anders rijdt je waarschijnlijk voor niks daar naar toe en dat is dan echte zonde brandstofgeld zoiets.

En dan kun je hem nog steeds recht in het gezicht spreken en onderhandelen.

Dus ik ben zo dom nog niet.

sjerrie

Haha, overblazen kan maar dan wel een erg aparte kleur.
Volvo rijdt statiger maar de saab is iets nerveuzer.
Persoonlijk houdt ik wel van dat nerveuze maar niet bij een cabrio.
Ben geen cabrio-rijder. Staat zo raar een rolkooi in een dakloze auto...
Plus dat een cabrio minder stijf gemaakt kan worden als een coupe.

Nieuwe 9-3 is leuk maar vindt deze erg leuk



2.0-litre, four-cylinder 1994 Saab 900 engine,
Standard head ported by Mike Billet,
Custom head bolts, 90.8mm bore, 78mm stroke,
Trollspeed 34mm inlet valves and 32mm outlet valves,
Wargia/Trollspeed adjustable valve timing and adjustable cam tensioners,
Piper 298-degree cams with 12.9mm lift,
JE pistons,
Verdi rods,
9.35:1 compression ratio,
Oil filter removed,
SETRAB oil cooler,
Spal fan,
8 x 720cc Siemens injectors,
3.5 bar fuel pressure with TWM fuel pressure regulator,
40-litre ATL fuel cell,
Custom catch tank with two Bosch 044 fuel pumps,
1.5-litre catch tank with double filters,
Two high-pressure fuel lines,
Wargia custom fuel rail,
Henrik (Jesus) custom four-branch manifold with 44.5mm pipes,
Two Tial 38mm wastegates, two Tial dump valves,
Turbonetics/ITS T76 turbocharger, pressure pipe from intercooler to turbo,
Stainless steel exhaust system with downpipe,
Racecoolings custom intercooler,
Racecoolings radiator,
TIBUC and Trollspeed water pump,
Pectal T6 ECU TRANSMISSION Tractive five-speed sequential gearbox,
AP Racing carbon fibre 200mm triple-plate clutch,
Trollspeed lightweight flywheel,
Tractive four-wheel drive system,
Tractive hydraulic programmable active differentials:
Tractive 3.31:1 rear differential with Volvo 850 steel diff housing,
Sellholm Tuning 3.31:1 front differential,
Svea Bid hybrid Volvo/BMW driveshaft

Het resultaat: 802 pk en 775 nm bij 2.9 bar boost en gebruik van 105 octaan race brandstof.

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=60049&start=0
~Just got Maggied~

Koentje

Citaat van: Tim op 21 maart 2011, 20:29:53
Wat doe je hier dan op 't forum ;) (sorry inkoppertje) :D :D

Op een forum is het anders...
via de telefoon ken ik dingen nie zo goed uitleggen.
En op een forum ook nie maar hier ken ik alijd nog met foto's laten zien wa ik bedoel

Robin

Lol, ik zou maar ff bellen koen, voordat je inderdaad je geld weer op rijdt voor niets >:(
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

sjerrie

@Koentje,

Snap je helemaal. Als het persoonlijk kan kun je beter uit je woorden komen zodat je dingen kan laten zien of uit kan leggen.
Als iemand iets zegt dan is het makkelijker om erop te reageren of het nogmaals te vragen als je het zelf niet snapt.
Dat is bij iedereen verschillend, iemand die bij een helpdesk werkt kan vaak niet dingen niet uitleggen in een persoonlijk gesprek.
Die willen vaak meer afstand en Koen gaat liever de confrontatie aan.
Dat is geen slecht iets hoor. Ik heb het liever ook op die manier. Worden er ook minder dingen verkeerd begrepen zoals het weleens op eenforum zichtbaar is ;)

@Matthew,
Jouw verhaal snap ik ook wel. Meer omdat je dan financieel gezien en met minder moeite weet of je moet gaan rijden of dat je voor niets die moeite doet...

Misschien dat iemand even de moeite wilt doen om morgen even de telefoon op te pakken en even te bellen voor Koen ??
~Just got Maggied~

Koentje

Nee ik ga zaterdag toch ff rijden...
Ja ik weet het... ik ben eigenwijs ;)

Koentje

Citaat van: sjerrie op 21 maart 2011, 21:03:37
Misschien dat iemand even de moeite wilt doen om morgen even de telefoon op te pakken en even te bellen voor Koen ??

Nou... dat hoef nou ook weer nie hoor :P

Colin

Citaat van: Koentje op 21 maart 2011, 21:03:45
Nee ik ga zaterdag toch ff rijden...
Ja ik weet het... ik ben eigenwijs ;)

En niet zoon klein beetje  :D

Gewoon even bellen!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Koentje

Ehm... nee ik bel nie...
Ik ga zaterdag gewoon ff rijden
Is maar een half uurtje rijden

Colin

Wat jij wil, maar wel terug komen met een gele bolide !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev