Advertenties


Klets maar raak DEEL 138

Gestart door Dennis Postma, 14 maart 2011, 18:12:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Nicole

Helaas niet alleen de velg.. Typ het nog wel ff uit. :)
Heb vandaag een behoorlijke k#tdag in ieder geval, ik plaats het morgen ff bij mijn project pagina Y
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Rodney

Mag tog hopen dat het allen bij schade aan de auto is gebleven en dat je zelf niks heb nicole ?

Nicole

Is gelukkig alleen de megane, de kleine (van 19 maandjes) de hond en ik hebben helemaal niets.
Ik had alleen flink wat koppijn van het gestress haha.
Als er iets met die auto gebeurd ben ik helemaal gestresst..

Ik ga zo even onder de douche. daarna maak ik ff foto's, en ga ik het verhaal even bij mijn project zetten :)
Gelukkig heb ik alle onderdelen alweer geregeld, op een blauw spatbordje na, en een velg..
En anders maar een andere set zoeken die weer goud kan/goud is!
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Colin

Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

Excuseer mij mensen.....ben al tijdje niet heel actief geweest opt forum :( Reden: zit momenteel voor half jaar in Leiden op kamers vanwege stage in de buurt van....
en dan moet je ineens van alles zelf gaan doen, studentenleven meedoen etc......en dan schiet het forum er soms wat bij in :(

dus bij deze maar even een teken van leven! :P

Edwin Postma

Truckertje

matthew

Citaat van: __blueangel__ op 14 maart 2011, 20:00:05
Vandaag naar de ondergrondse garage`s gereden waar ik werk om te kijken of ik nog binnenkwam,en dat lukte,in Bilzen had ik met schuim afdraaien nog 6mm speling:-p,onderweg op de (Belgische)snelweg wel gemerkt dat bij een kuil de achterkant heel even aanliep.
Thuis aangekomen auto beginnen poetsen,totdat mijn vriendin zegt :schat is dat normaal,voorkant van de kas getrokken.
Treug naar de banden Patrick ,netjes meteen geholpen vanachter 2cm en vanvoor 1.5 cm omhoog gedraaid ,schade gemaakt (viel gelukkig heel hard mee)


aanloop achterkas,was gelukkig bijna nix



kas getrokken vanvoor,nu nix meer van te zien



Zo .ja je lag/ligt ook wel erg laag dat brengt risico's met zich mee.
Maar mooi dat het weer herstelt is.
ik neem aan ook weer die omhoog geschroefde centimeters ook weer omlaag?

@Remy
Studenten leven ,je hebt het zwaar haha.
Maar fijn je teken van leven.

Nicole

Vandaag wel een stressig dagje achter het stuur gehad (volgens Roy en mijn ouders vrij normaal)..
Bij elke trilling, of geluidje of beweging (bijv. een kuiltje in de weg) was ik weer bang dat er een velg los zou lopen..
Volgens mij heb ik wel 5x alle velgen gecontroleerd of alles vast zat..
Morgen een flink eindje rijden, dus hopelijk ben ik dan niet meer zo'n stresskip haha.

Ik heb nog nooit gehad dat ik in de auto gestresst was onder het rijden, of iets ''eng'' vondt..
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

matthew

Dat moet eerst weer even slijten,en dat is niet met een dagje gemaakt.
Maar komt goed.

sjerrie

Is het schrikeffect. Meer omdat je niet weet wat de oorzaak kan zijn. Net wat Matthew zegt. Dat slijt wel.
Toen onze mag oververhit was schrik je even.
Toen het net gemaakt was blijf je toch constant op die meter kijken als je gaat rijden.

Is niet hetzelfde maar toch ben je alert op alles wat je ziet of hoort.
Probeer je geluidjes te herinneren die je herkent en dan weet dat het er al langer was en nooit een probleem was.
Oh ja met een homokineet hoor je wel wat gebonk maar dat wordt niet veel erger. Het enige wat er kan gebeuren is dat je auto gewoon niet meer rijdt als deze op is. Gaat al je aandrijving naar het wiel met de minste weerstand dus naar de as waarvan de homokineet kapot is.
Als je dus wat hoor wat erger wordt gelijk stoppen. Ook al is het 50 meter.

Ik ken iemand die een geluid hoorde in de auto wat leek op een kraan die liep.
Enkel onder het rijden en bij stilstand en gasgeven was er niets te horen.
Bij de garage werd er verteld dat alles veilig was en hij kon gewoon rijden.
Deze persoon reed naar zijn werk tot het geluid op een openstaande brandslang begon te lijken.
Gewoon doorrijden omdat de dealer/garage had gezegd dat het geen kwaad kon.
Auto geparkeerd, wat pluimpjes onder de kap en een paar seconden later auto in brand.
Was een hogedrukslag van de brandstof (diesel) lek en door het gaatje spoot er diesel uit. Dit is echt zo'n grote druk dat het qua kracht op een waterjet lijkt (zo een die metaal door kan slijpen)
Er was een gat in het uitlaatspruitstuk geslepen en dat is in brand gevlogen.
Door de kappen op het blok was het niet te zien en een paar dagen later moest de auto terug om naar het probleem te kijken.
Hij heeft nu een nieuwe auto van de verzekering en bij die dealer 4 jaar gratis onderhoud en beurten voor de schrik gekregen.

Uhm, sorry is niet om je bang te maken maar was een voorbeeld dat er gekke dingen kunnen gebeuren
~Just got Maggied~

Erwin Haanen

de 1,5 cm wat ik omhoog ben gegaan blijft zo,zie persoonlijk geen verschil,had tich wel effe schrik.

Rrrd net de ondergrondse garage in en ging een stuk vloeiender,moet em nog altijd helemaal schuingooien ,maa kwam erin.
megane 4 station 1200 gtline

Rogier

sjerrie is het voor jou niet iets om lid te worden ?

niXon

Citaat van: sjerrie op 15 maart 2011, 23:37:53
Is het schrikeffect. Meer omdat je niet weet wat de oorzaak kan zijn. Net wat Matthew zegt. Dat slijt wel.
Toen onze mag oververhit was schrik je even.
Toen het net gemaakt was blijf je toch constant op die meter kijken als je gaat rijden.

Is niet hetzelfde maar toch ben je alert op alles wat je ziet of hoort.
Probeer je geluidjes te herinneren die je herkent en dan weet dat het er al langer was en nooit een probleem was.

ik ken het ook... Reed een tijd terug ook met mijn megane door de stad in de file... en plots flink wat witte rook onder mijn motorkap vandaan en de temp. meter schoot omhoog naar max. Ik dus flink over de zeik, sta ik daar in de file in de stad.... Toen maar op de middenberm geparkeerd en naar de garage gesleept. Bleek de termostaat kapot te zijn.
Maar idd, toen ie weer gemaakt was, kijk je erg veel op je temp meter :P

sjerrie

Uiteindelijk wel maar vindt het zo ook erg leuk. Zoiezo de eerste mag show klaar maken en dan zien we wel.
Staat op de agenda in ieder geval...

Zal ook wel moeten als we 2 tot 3 projectpagina's dadelijk nodig hebben.

Maggy (k7m) einde zomer 2011 gereed
Big Mag (f7r) einde winter 2011 gereed
Sweet Mag (kliko v6) start zomer 2012 (i hope)

Meer info volgt.....
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev