Advertenties


Stotteren af en toe wisselend toerental

Gestart door juul, 11 maart 2011, 22:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juul

heb ff een filmpje gemaakt zodat jullie kunnen horen hoe die loopt misschien dat er zoiets naar voren komt
eerste deel is dat ik de bobines losmaak en daarna het geluid hoe die uit de uitlaat klinkt.


RobScénic

Klinkt als een Lanz Bulldog......

Zijn je bougiekabels niet gewoon versleten?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

juul


juul

ff een vraagje
kan ik de stekker van de ecu zo losmaken of moet ik dan eerst de accu eraf halen?

zag namelijk dat er twee draden van de bobines naar toe lopen en wil nu de stekkerverbinding controleren op corrosie

Den

#64
Accu kan eraf maar ik deed het ook nooit.
Als je alles schoon gaat maken en met spray aan de gang zou ik het wel doen. Om kortsluiting te voorkomen is het wel aan te raden.

Ik denk dat je nu toch wel bijna alles na hebt gekeken zeg.
Mag nu weleens opgelost zijn hoor.
Ecu en uch heb ik nog liggen dus optie zou zijn om deze een keer uit te wisselen om te testen.
Of toch maar een ritje dealer en uitlezen :(

Kun je eens een duidelijke foto maken van de bobines en de kabels naar de bougies ?
Zag net dat je bougiekabels anders lopen als bij ons maar is niet echt duidelijk in het filmpje.
Linker bobine moeten de kabels naar cilinder 1 & 4 lopen.
Rechter bobine naar cilinder 2 & 3
Helemaal links is cilinder 4, rechts is 1
Op welke aansluiting van de bobine maakt niet uit.
Elke aansluiting op de bobine geeft tegelijk een vonk.





Zou dat het zijn ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

testit

dit is voor ontstoring heeft nergens mee te maken wanneer zijn je kleppen voor het laatst gesteld?
is de kat nog in takt of zit hij gedeeltelijk verstopt? zit er wel speling op de gaskabel?Ik denk dat bobines vaker
problemen geven als ze warm worden dan bij koude start.

testit

Oja ecu uitwisselen kan makkelijk hij hangt in het rubber maar zijn lang niet altijd uitwisselbaar
blijkt toch heel vaak niet te werken ook bij zelfde type

juul

@ den
vanuit welke kant kijk je dan
vanut de bestuurdersstoel of als je voor de auto staat kijkend naar de motor

juul

Citaat van: testit op 14 mei 2011, 13:33:09
wanneer zijn je kleppen voor het laatst gesteld?
is de kat nog in takt of zit hij gedeeltelijk verstopt? zit er wel speling op de gaskabel?Ik denk dat bobines vaker
problemen geven als ze warm worden dan bij koude start.

wanneer kleppen gesteld zijn weet ik niet ga ze morgen in ieder geval even controleren.
er zit speling op de gaskabel (normaal?)
Er heeft wel een klein scheurtje in de kat gezeten heb dit met gun gum dichtgesmeerd(uitlaat heeft losgehangen en schaafte wel is bij drempels)
Auto start wel moeilijker en loopt slechter als ie koud is.
Als ie warm is schud ie minder erg.

juul

@den hier nog een foto van hoe de bougiekabels lopen


testit

bougie kabels zitten goed de ecu is de zwarte plastic kap links voor onder de motorkap
met het rubber bandje erom als je dat spanbandje los is zie je de stekker en de aluminium behuizing
dit is als je voor de auto staat vlak naast het pompje vd stuurbekrachtiging.
Ik denk bij weinig vermogen aan kleppen die niet goed sluiten of verstopte kat.ook omdat je geen storing
in de ecu hebt gaskabel is goed

Den

bougies zitten inderdaad goed, maar omdat tie bij het loshalen van de 2de uitvalt klopt er daar iets niet denk ik.
Bij het loshalen mag tie moeilijker gaan lopen maar verder niet uitvallen

ecu uitwisselen alleen werkt niet nee, moet met de uch samen
heb ze allebei liggen dus als je ze een keer wilt testen is dat een optie ;)

je hebt er al te lang problemen mee nu toch

is het al minder geworden of nog steeds al eerst ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

juul

het is al wel minder de toeren schommelen al niet zoveel meer en stottert ook niet een heel stuk minder
zo heel af en toe ''bokt'' ie een keer .
Alleen nu lijkt het net of ie als ie koud is op 2/3 cilinders loopt terwijl toch alles vonkt.
Dus ik ga vandaag de klepspeling controleren en de stekers van ecu nakijken en dan zien we weer verder.


juul

omdat het nu weer wat slechter was even de tijd om de klepspeling te controleren.
maar wat is de tuimelstand waar ie in moet staan om te controlen?
hoe kan ik dit zien/voelen?

zag net wel met de bougies eruit draaien dat 1&4 bruin waren en 2&3 zwart
dus denk dat het wel aan 2 & 3 ligt of heb ik het verkeerd

Den

Je moet de krukas draaien om te tuimelen.
Bij tuimelen staan de kleppen van cilinder 1 op net open inlaat en net dicht uitlaat.
Je kunt dan cilinder 4 stellen
1 tuimel 4 stellen
4 tuimel 1 stellen
2 tuimel 3 stellen
3 tuimel 2 stellen

http://www.runde.nl/LaRo/kleppenstellen/kleppen.html

Of:
http://www.spronk.us/index.php/scenic-i/48-januari-2005-kleppenstellen


Misschien kun je er iets mee, ruimer kun je ze wel iets zetten, krapper zeer zeker niet, inlaat is 15, uitlaat is 25 uit het hoofd gezg
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev