Advertenties

Stotteren af en toe wisselend toerental

Gestart door juul, 11 maart 2011, 22:51:39

Vorige topic - Volgende topic

juul

nou de kleppen stonden goed dus met het motor blok is niks mis.
Nog een vraagje moet bij de stappenmotor het hele pennetje bewegen of alleen het busje wat er omheen zit.
En bij de bougies was zoals eerder vermeld 1 & 4 lichtbruin van kleur en 2&3 meer zwart van kleur

ze liggen opvolgorde van 1 naar 4
deze zijn u zo'n 200/250 km oud

RobScénic

Het hele pennetje moet bewegen, de punt sluit namelijk het bypass-kanaal af. Wanneer deze zich opent, laat hij een beetje lucht door dat bypass-kanaal gaan waarmee hij de stationair-loop regelt. Het busje is niets meer dan een soort glijlager.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

juul

dus de punt moet helemaal in gedrukt komen worden

testit

Het probleem lijkt dan toch in de middelste twee cilinders te zitten deze worden in principe het heetst en de bougies zouden ook het
lichts van kleur moeten zijn kom je toch weer bij de bobine maar die was al vervangen (die van 2 en 3 toch)

juul

testit

Ik begreep dat je de oude weer had teruggeplaatst ,maar als de compressie goed is ontsteking goed is het vreemd dat de twee middelste cilinders
overslaan.
als de motor warm is hoeft de stappen motor ook niet veel te doen.dus als hij warm is en stationair loopt en je maakt de stekker los
kan hij niet meer pendelen in toeren (niet door een kapotte stappenmotor)

juul

hij pendelt ook niet meer in toeren.
het is nu meer dat ie bij het starten veel schud als de motor koud is.
en ik merk dat ik vaak weinig vermogen hebt enhij moeilijk op snelheid komt.

als ik bijv. van 50 naar 80wil duurt het even voordat ie er is en dan bij 3500/4000 toeren schiet ie in een keer door.
Alsof ik het vermogen in een keer terug heb.

testit

dan compressie meten ? voor de zekerheid het lijkt of hij wel benzine krijgt dan  hij loop gewoon niet goed
op vier cilinders en het probleem zit in de middelste twee als hij het bij hoog toeren wel doet lijkt het op compressie verlies
bij 2 cilinders die tegen elkaar zitten kom je uit bij de koppakking lekke kleppen is dan minder waarschijnlijk maar dat komt
wel uit de compressie meting

juul

is zo'n compressie meting eenvoudig of moet dat echt door een garage gebeuren.
of ken iemand met het juiste gereedschap dat ook?

testit

Het is goed te doen met het juiste gereedschap

juul

nou onderweg naar de tourmeeting uitgevallen. Deed niks meer en auto maar weer teruggesleept naar huis. >:( >:( >:(

Gelijk bij thuis komst gekeken en bougie in cilinder 3 was nat, de rest was bruin/zwart.
Nu maar anwb gebeld enmisschien dat die iets kunnen zien en het daarmee ook opgelost is.

matthew

injectors niet stuk dan?Of de aansturing van de injectors.

juul

Nou antwoord van de anwb was dus dat distri-riem er af lag.
Kap los gehaald en zag dus dat ie gebroken was. >:( >:(

Nu maar ff kijken wat we ermee aan moeten

juul

Nou auto is vorige week al weggebracht en de kop is al weer terug van revisie.
Hopelijk is ie dit weekend klaar en dan kunnen we weer rijden.

Er waren vier kleppen krom en eentje was maar zo minimaal dat ze het pas zagen toen ie op de draaibank was.
Ook zijn de klepzetels vervangen, waren toch wel wat versleten. l-
Deze zijn vervangen, en het stotteren kwam dus helaas door een kapotte koppakking. 8)7
Dus nu worden alle pakkingen enz. vervangen incl waterpomp en dergelijke.
Dit gaat een natuurlijk wel wat kosten mja is niet anders, beter dan een andere auto kopen voor dat en ik niet weet
hoe die er aan toe is.

Kreeg wel mijn complimenten van de monteur auto was voor de rest zeer goed onderhouden. _o_
En wel dankzij dit super forum !-!
Wat mij betreft mag hier een slotje op.

Zal nog even aangeven wat ik gedaan heb.
bougies + kabels vervangen.
map sensor vervangen(sloop), en slangetje ook uiteraard.

Bobines wearen nog goed duas daar lag het niet aan.
Nu word dus nog koppakkingvervangen en dan is hopelijk mijn probleem opgelost

nd-photo.nl

Hoop voor je dat het inderdaad hiermee is opgelost, en dat je jouw tijd kan gaan besteden aan het genieten met de auto :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev