Advertenties

Stotteren af en toe wisselend toerental

Gestart door juul, 11 maart 2011, 22:51:39

Vorige topic - Volgende topic

fitz

juul

even een update heb nog niks gedaan maar er is me wel weer wat opgevallen.

Hetgeval dat ie op de rand van de kat is gescheurd. l-
Dus je hebt laat maar zeggen de pot van de kat en op de rand die achter zit is ie gescheurd (denk 1á 2 cm hooguit)
Misschien heeft dit er mee te maken
ik vind ook dat mijn uitlaat iets te laag hangt dan dat ie denk ik eigenlijk zou moeten dus deze twee problemen worden
van het weekend opgelost.

Het stotteren is nog steeds niet opgehouden, wel is het zo dat met starten hij wel erg schud(lijkt wel of ie 3 cilinders looopt)
en zodra ie normaal op toeren is doet ie normaal.
Word denk ik toch maar de bougiekabels vervangen dat er toch een niet goed is.

juul

UPDATE,
Nou vandaag maar de hele uitlaat er maar onder vandaan gehaald en goed maar gemonteerd.
(vond hem toch wat laag hangen en lekte bij de kat)
Ook maar de bougie kabels vervangen en alle aansluitingen van de ontsteking enzo gecontroleerd.
Daarna met naar huis rijden (ritje van westervoort na nijmegen-zuid) helemaal niks meer gemerkt.
Het enige wat ie deed was met het starten van de auto dat het net leek of ie drie cilinders draaide.
na hooguit tien sec. stationair lopen (want hijvalt net niet uit) gaat ie normaal lopen
en dan loopt ie ook als een zonnetje.

Dus hopen dat dit het is geweest. Eventuele veranderingen zal ik dan weer melden

gr Juul

sjerrie

Lekker dagje klussen geweest dus.
Nou hopen dat het wegblijft.

Good job !
~Just got Maggied~

juul

Nou we zijn weer een paar dagen verder en tot nu toe loopt de auto lekker en stottert ie niet meer en toeren blijven normaal.
Nu is alleen nog het geval dat als ik hem start hij erg schud (alsof ie op 3 cilinders loopt).
En bij het wegrijden voor stoplicht of iets dergelijks gaat ie moeizaam en duurt ie wel ff voordat ie opgang is(sloom)
Kan dit toch nog een bobine zijn of wat anders??

Morgen word het wel een ritje slagharen dan zullen we ff goed op letten wat ie onderweg doet(rij niet veel met de auto
want ik ga met de fiets naar het werk) als ie gewoon blijft doen dan gaan we de bobines uit voorzorg vervangen.

Den

Dat tie stottert en schud is toch iets met vacuum of mapsensor. Het kan wel zijn dat de computer de oude waardes erin heeft staan dat dat de oorzaak is.

Is het echt inhouden of gewoon weinig vermogen ?
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

juul

het is meer iets van weinig vermogen en dat komt eigenliujk langzaam terug
soms is het zo dat het zo weinig is dat ie uitavlt als je iets minder gas geeft.
Zal ghem morgen dan maar ff reseten als ik terug ben uit slagharen en dan maar weer even kijken.
Anders toch alle vacuumslangen enzo nakijken.

Den

Citaat van: juul op 23 april 2011, 22:22:29
het is meer iets van weinig vermogen en dat komt eigenliujk langzaam terug
soms is het zo dat het zo weinig is dat ie uitavlt als je iets minder gas geeft.
Zal ghem morgen dan maar ff reseten als ik terug ben uit slagharen en dan maar weer even kijken.
Anders toch alle vacuumslangen enzo nakijken.

Resetten moet wel met koude motor he. Anders leest tie het nog verkeerd in.
Met die slangen is het zo dat er heel snel een haarscheurtje in kan komen.
Wat ik altijd doe, ik koop krimpkous die genoeg krimpt, knip deze op maat. Schuif hem over het slangetje, sluit alle slangen aan en verwarm hem dan met de fohn.
Neemt strak de vorm aan, is minder gevoelig en een stuk sterker.
Even een ty-wrap aantrekken bij de aansluitingen en moet het goed zijn ;)
Maggied couple 4 life,

coupe parts 4 sale

juul

nopu vandaag ritje nijmegen- slagharen en terug (bij elkaar iets meer dan 280km)
En dan wel geheel zonder stotteren of schommelen van toeren.
enige wat ie nog doet si dus het schudden bij het starten

Den

Citaat van: juul op 24 april 2011, 22:01:52
nopu vandaag ritje nijmegen- slagharen en terug (bij elkaar iets meer dan 280km)
En dan wel geheel zonder stotteren of schommelen van toeren.
enige wat ie nog doet si dus het schudden bij het starten

Je komt dus uit Nijmegen, is niet zo heel ver weg van hier.
Heb wat ideeen opgedaan van een maatje van me. Die heeft ongeveer hetzelfde maar ook 1 voordeel. Zn vader werkt bij een auto sloper waar ongeveer 300 van die auto's staan. Hij gaat dus preventief vervangen om het zo op te lossen.
Als hij wat meer weer laat hij het weten ook aan me, indien het nog nodig is hoor je het van me.
Maggied couple 4 life,

coupe parts 4 sale

juul

!-! !-!
nou het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik vind dat ie weinig vermogen heeft ten opzichte van eerder.
Hij stottert niet meer dus dat is gelukkig verholpen.
Wat ie nu doet is dat ik flink wat gas moet geven omdat ie anders bijna niet meer vooruit komt en soms hierdoor uitvalt als ie eenmaalw at warmer is gebeurt dit wel minder.
Mja ga binnenkort de bobines vervangen (wel van sloop, maar datis om te kijken of het daar aan ligt) maar eerst de ruitensproeier maken want
ja ik mag weer voor de apk.

juul

nou van den bobines overgekocht maar helaas dit mocht niet baten.
het zit waarschijnlijk toch ergens anders.
Heb nu wel gemerkt dat als de bougiekabels aan de rechterkant(sta dan voor de auto) er 1 voor 1 afhaalt hij slecht blijft lopen.
Doe ik dit bijde linker dan valt ie uit.
Nu is het wel zo dat al ik de beide stekkers vastapk en beweeg hijdan ook uitvalt.
de kabels los gemaakt om te kijken bij welke hij uitvalt en je raad het al dan blijft ie het wel gewoon doen.
dus heeft iemand voor mij een overzicht van hoe die stekkers lopen.
zodat ik kan kijken of er misschien iets van een kabelbreuk is.
Is het ook mogelijk om die stekkers door te meten en zo ja wat zijn de waardes??

Hoop dat er nu wel iemand een idee heeft dat het definitief opgelost word want word er nu helemaal  8)7 8)7 van
heb ff een foto'tje van de kabels gemaakt hoe het er nu bij

horen deze groene/ paarse  kabels zo te lopen aan mekaar doorgelust en dan door naar het zwarte blokje?
en weet iemand waar dit blokje voor is ?

RobScénic

Zijn de bougies niet doorgeslagen? Dit had ik laatst ook bij de Laguna, bobine vervangen, geen verschil. Bougiekabels doorgemeten, gewoon goed. Bougie deed niets... 4 nieuwe bougies er in, en alles was weer goed.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

juul

nou vandaag bij keuring geweest en hij is GOED gekeurd.
Mja gevraagd of hun het ook voelde dat ie slecht deed en hij zei meteen dat ie op 2 1/2 cilinder liep.
Nu maar ff kijken wat het euvel is.

@Robcoupe bougies zijn ook al vernieuwd

juul

net toch maar ff voor de zekerheid ook nieuwe bougies gemonteerd
en helaas dit mocht niet baten.

weet iemand of die groen/paarse draad zo goed zit en waar dat zwarte blokje voor is

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev