Advertenties


Standaard radio

Gestart door cindy, 8 maart 2011, 20:29:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc_Estate

Ach ja degene die het bij mij gedaan heeft is ook al lange tijd inbouwer bij zeer gerenomeerde gespecialiseerde auto audio zaken ;)
Als je er een beetje op googled dan lees je ook dat een kabel vanaf de accu onzin is voor zo'n sub, of je het nu van de aansteker
haald of van de zekeringskast of ergens achter van achter je dashboard moet je zelf ff bekijken maar extra kabel vanaf de accu word altijd maar snel geroepen.
Maar dan ook voornamelijk door mensen die vervolgens veel meer inbouwen of voornamelijke enthousiast hobbyist zijn en het zo gewend zijn :)

Den

inderdaad je hebt helemaal gelijk.
Wordt alleen door prutsers aanbevolen of voor installaties van 1.000.000 watt

gerenomeerd inbouwer of niet als de klant niet meer wilt betalen dan doen ze het niet
toch.

Ik weet wat er kan gebeuren met voedingskabels en voedingen maar ik hoop ten zeerste dat het bij jou niet gebeurt.
Vooral voor degenen die bij je in de auto stappen.

Het eerste wat fabrikanten doen is alle bekabeling afstemmen op het vermogen wat nodig is, als ze dunner kunnen doen ze dit.
1 besparing financieel
2 gewichts besparing
3 vermogen wordt gebruikt waar het voor bedoelt is

Ik heb daar echt geen google voor nodig hoor. Enkel ervaring ;)

Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Erwin Haanen

je moet eens vragen wat die woofer op volle belasting vraagt ,volgens mij wel iets meer dan 10A,mijn instalsv roegen ook geen stroom totdat ik aan de volumeknop draaide en ze moesten gaan werken.

Ik vind persoonlijk sigarettenaansteker een vergiftigd iets,ik weet dat het makkelijk is omdat je er snel bijbent en zo afgetakt is,maar heb al veel kortsluitingen gezien met rook of zelfs 1x brand tot gevolg,en dat was maar voor neon en een strobokit.

Ik val niemand aan en iedereen mag doen met zn auto wat ie wilt,zou het gewoon zonde vinden.
megane 4 station 1200 gtline

sjerrie

Citaat van: Marc_Estate op 31 mei 2011, 16:42:38
Ach ja degene die het bij mij gedaan heeft is ook al lange tijd inbouwer bij zeer gerenomeerde gespecialiseerde auto audio zaken ;)


Gelukkig kunnen zij geen fouten maken, collegaatje had ook zo'n specialist zijn audio in laten bouwen, je mag maar een keer raden waarom hij s ochtends met een lege accu stond 

Daarbij, iedereen moet doen met zijn of haar auto wat diegene wil, maar als ik me bedenk dat de aansteker maar net een iPhone opladen aankan zou ik persoonlijk geen risico nemen met een vaste aansluiting via de aansteker
~Just got Maggied~

Gerben Companjen

ga voor zekerheid en veiligheid.
trek een kabel vanaf de accu met dikke kabel die er voor bedoelt is.
heb ooit eens de kofferbak vol rook gehad,en een auto vol "brand"lucht.....niet echt prettig

Marc H.

Mocht je weten hoe je vanaf de accu naar binnen gaat, hou ik me aanbevolen....

Marc_Estate

#21
En dan nu wat feiten en geen loze kreten

Allereerst zijn er geen aparte kabels gebruikt maar gewoon de kabels die met de sub zijn meegeleverd.

In de orginele beschrijving van de sub staat overigens dat je hem gewoon aan de zekeringskast moet/kunt aansluiten
Dus dan laten we de sigarettenaansteker maar in het midden maar accu is gewoon niet nodig (het kan natuurlijk wel als je dat persé wil  ;)).
Overigens staat er te lezen dat hij idd maar 10A nodig heeft dus met wat meetwerk kun je zo bepalen waar je hem op aan kunt sluiten.

zie afbeelding:
http://img521.imageshack.us/img521/1896/actievesubtu2.jpg (let niet op die rode cirkel, die is niet van mij)


@Sjerrie
Dat met die lege accu heb ik nou juist meegemaakt door een hobbyist met veel ervaring die een draad had getrokken vanaf die accu ;)

Ga hier overigens niet verder met deze discussie want die draagt verder niet veel bij aan dit topic.
Iedereen mag van mij verder zelf bepalen hoe ze het een en ander gaan of laten aansluiten  --


Den

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, het zijn echter vaak niet de juiste ;)

Ik val je ook echt niet aan dat JIJ het fout doet. Echter zeg je zelf dat je er geen verstand van hebt. Juist daarom geef ik je dit advies mee. Op de zekeringkast is een optie maar het blijft een vaste voeding en de sub heeft een aparte remote voeding om aan te schakelen.
Het enige verschil is dat de voeding van de sub nu op een voedingskabel zit van de auto ipv een aparte voedingskabel vanaf de accu. Verschil zit er dus niet in, dit is wel zo op de voeding van je sigarettenaansteker te zwak is hiervoor.
Zit hij op de zekeringkast als vaste voeding is het geen probleem.
Snap ook niet waarom het inbouwstation dit zo doet want een zekeringkast losmaken is veel meer werk dan een voeding vanaf de accu erin leggen.

Lege accu heb je altijd kans op. Hobbyist of niet ;)

Bijdragen of niet, het is wel een stuk veiligheidsinfo, kan nog van pas komen, haha
Maggied couple 4 life,
Maggy: 1.6 8v, K7M RiP
Big Mag: 2.0 16v, F7R

coupe parts 4 sale

Megane1981

Nog effe door over die voedingskabel.. (ik voel me echt dom haha), die prik je gewoon aan de Plus kabel/connector van je accu dus? (hoor ik ook van andere bronnen, lijkt me dus de veiligste optie) Dan "ergens" naar binnen zien te duwen. Of is vanuit de zekeringskast eigenlijk hetzelfde dan? (directe voeding t.o.v. getapt van de voedingskabel). Sigarettenaansteker hiervoor gebruiken valt bij deze wel af voor me.
De Min-kant niet nodig, daarvoor gebruik je de massa kabel die je ergens aan het (ongespoten) chassis moet bevestigen? Klopt dit?
Hoe zorg je er dan vervolgens voor dat je actieve sub pas inschakelt als de auto op contact staat? Dat i.v.m. leegtrekken accu (lekken) indien je de auto niet gebruikt.

Marc_Estate

@Den

Ik ben nog steeds van mening dat er niets mis mee is hoe dat het aangesloten is, dit dus door het lage verbruik van de sub.
Maar zoals gezegd we laten het hierbij, en nu ga ik verder in mijn andere topic want mijn 7"touchscreen met dvd speler is binnen  :)

Megane1981

Iemand nog enkele antwoorden op mijn vorige vragen?? ;)  Alvast dank :)

Aanvullend nog;
Ik heb ook gehoord dat er een soort stekkertje-iets is, waarmee je het audio signaal van de kabels van de achterspeakers kunt aftappen, zonder de kabels bloot te hoeven leggen en/of te solderen. Zou een soort vogelbekkie zijn die je erop en erdoor klikt. Iemand bekend mee?

Daarbij; de achterspeakers zitten volgens mij in de deur. Wat is een geschikte plek om af te tappen voor de sub? Ik zag ook in de kofferbak wat kabels voorbij komen achter een kleppie, maar volgens mij is dat puur voor de verlichting e.d. ...jammergenoeg.

Marc H.

Zoek voor het aftappen van de kabels eens op marktplaats met de zoekterm Car2iso2car. Dat is een stekker tussen de radio en de originele radio-aansluiting, waar ze al diverse kabels hebben afgetapt, onder andere de kabels voor de speakers (alle speakers). Tevens volgens mij de remote, plus, min en continu plus. En dat alles in de normale ISO-stekkers.

Zit zelf ook te denken aan zo'n stekker om de DVD-speler aan te sluiten en om een extra versterkertje met woofer te monteren.

Groeten,Marc.

PatrickN

Marc_Estate!

Een vraagje aan jou.
Jij hebt de TS WX 11 onder je voorstoel zitten? Heb je een Estate toevallig (de naam zegt het, maar je weet nooit)?
Ik heb een coupe en daar krijg ik de TS WX 11 volgens mij nooit onder! Er loopt een stang dwars onder...

Hoor het graag!
Grtz.

Marc_Estate

Ik heb idd een Estate  ;) en de subwoofer is vanaf de achterzijde onder de voorstoel geschoven en dan valt hij er precies onder.

Megane1981

Ik hoop dat die WX210A bij een hatch ook onder de stoel past...
Dat lijkt me net weer een tikje mooier dan de WX11, o.a. vanwege de afstandbediening.

Het hele aansluitverhaal heb ik een tijdje niet naar om gekeken, binnenkort maar weer eens oppakken. Eerst eens de kabels van de achterspeakers opzoeken, aangezien die Pioneer woofer daarop aangesloten moet worden. Een powerkabel vanaf de accu zal wel te doen zijn verder..

Die Car2iso2car oplossing ben ik niet direct fan van, want dat betekent dat je de hele radio er eerst uit zou moeten halen? Nog meer werk lijkt me.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev