Advertenties

vies dakje van de cabrio

Gestart door douffetje, 7 maart 2011, 10:53:53

Vorige topic - Volgende topic

douffetje

goeie morge allemaal

zo mijn eerste vraag hier op het forum;)

ik heb een half jaartje gelede een megane1 cabrio gekocht van 2000. heb er al een paar dingen aan gedaan zoals muziek en roadbox en erin gezet.
dat gaat allemaal perfect maar ik blijf met 1 ding zitten. dat zijn die vieze groene vlekken op het donkere doek.
ik heb al verschillende keren turtle wax geprobeerd maar dat haalt niks uit.

mijn vraag is of iemand beter spul weet of dat iemand weet of het ook mogelijk is om het dakje te laten spuiten ofzo??

alvast bedankt
Guido
.-. Count your Blessings .-.

Stefan

Kijk eens bij de FAQ's, daar is onlangs een mooie uitleg geplaatst door Rick (Wrecked) over het schoonmaken van groene vlekken in een cabrio dak Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Vieze groene vlekken = mos

Je kan je dak spuiten, maar het mos komt er dan vanzelf overheen.
Het mos verminderen/weghalen is een arbeidsintensief karwei dat uitgelegd staat in de FAQ.

Met welk spul van turtle wax heb jij het geprobeerd? De SoftTop roof cleaner ga ik vanuit?

*edit* kom een filmpje tegen van RTL over het schoonmaken van je dak met die cleaner. Wat een onzin, met zo'n simpel karwei ga je die groene vlekken nooit wegkrijgen.

douffetje

haha dat filpmje heb ik ook gezien en het is inderdaad niet zo makkelijk.
heb die soft top roof cleaner gebruikt jah.
ik zal morge dat van de FAQ eens proberen

thnx ;)

douffetje

ik heb et geprobeerd gister en ik dacht eerst dat het ging lukken want er kwam heeel veel groen vanaf.
dat heb ik heel wat keer gedaan totdat het een stuk minder werd.
maar toen ik het op liet drogen zag het weer hetzelfde uit. :o

ik moet wel zeggen dat mijn dak een stuk erger is als die op de foto bij FAQ. ik heb geen groene waas zeg maar, maar echt groene plekken.

zijn ook mense die me vanish en al die onzin aanraden... maar ik neem aan dat dat niet goed is voor je dakje??

groetjes

Rick Santbergen

Blijven doorgaan met wat Er in die faq sta, de eerste keer was mijn dak ook veel erger. Het karwei kost gewoon uren en vrijwel niemand lukt het in één keer. Post eens één foto van je dak

Rick Santbergen

Citaat van: douffetje op 10 maart 2011, 11:16:46
ik heb et geprobeerd gister en ik dacht eerst dat het ging lukken want er kwam heeel veel groen vanaf.
dat heb ik heel wat keer gedaan totdat het een stuk minder werd.
maar toen ik het op liet drogen zag het weer hetzelfde uit. :o

ik moet wel zeggen dat mijn dak een stuk erger is als die op de foto bij FAQ. ik heb geen groene waas zeg maar, maar echt groene plekken.

zijn ook mense die me vanish en al die onzin aanraden... maar ik neem aan dat dat niet goed is voor je dakje??

groetjes

Ik ken de bestandsdelen van Vanish niet, maar het lijkt me dat het de regenbestendige laag aantast van je dak.

douffetje

jahh zoiets dacht ik ook :P
zal morgen es een paar foto's maken

vliegende hollander

Groene zeep en een zachte borstel van paardenhaar.

Rick Santbergen

Citaat van: vliegende hollander op 11 maart 2011, 16:11:50
Groene zeep en een zachte borstel van paardenhaar.

Zoals in de FAQ staat inderdaad

douffetje

Uploaded with ImageShack.us

ik heb nu 2x gepoetst een uurtje of 2 en dit is het resultaat tot nu toe
ga het nog wel een paar keer proberen als het weer iets beter is

groetjess

megcab2000 (Verkocht)

Lijkt me door en door. Alsof het dakkie heel vaak nat is neergehaald. Misschien is de isolatielaag binnenkant dak vol met schimmelvorming ?
Mijn cabrio staat altijd binnen, als ik er niet mee rijd en droog. Laat vaker de raampjes openstaan om door/droog te laten waaien, lijkt me.

gr,
willem (vandaag weer heerlijk open gereden met een identieke :-)
Megane is verkocht

Erwin Haanen

ik zou persoonlijk eens beginnen met APC van meguiars,dat is een all purpase cleaner van de pro reeks die je kan mengen op verschillende verhoudingen voor verschillende sterktes.
die goed inspuiten,met een borstel goed insmeren en dan goed afspuiten.
Dit product schuimt heel erg.
Ik heb er vandaag een paar velgen mee gedaan die al jaren verwaarsloosd waren,en een heel goed resultaat.
verder gebruik ik deze op dashbords enz.
megane 4 station 1200 gtline

Rick Santbergen

Dat is zeker een flinke aanslag. Zal een hele uitdaging worden dat weg te krijgen.

douffetje

Jah indd. Ik heb hem zo gekocht ik haal hem zelf nooit nat neer.
Maar voor de rest is het een super auto dus heb er geen spijt van.

Ik laat het wel weten als ik verder kom met het dakje
In ieder geval bedankt   Voor de reacties

Andere ideen zijn natuurlijk nog steeds welkom.

Groetjes guido

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev