Advertenties


Raar rijgedrag Coupe 2.0 16V

Gestart door Atrax (Herman), 28 februari 2011, 20:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Heb je plaatjes van je blok? Kijk even hier rond. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=10 Dit is een megane F7R blok. Er is volgens mij nooit een williams Megane gebouwd. Williams hoort bij de F7R Clio 2.0 16V met brede inlaat kanalen.

sjerrie

Megane williams niet nee.
Clio williams in megane gelepeld ? Gebeurt wel vaker. Basis is hetzelfde maar door de kop heeft een williams meer koppel in het hoge toerengebied. Die van ons trekt minder dan een megane 16v onderin maar knalt hem tot 7800 toeren keihard door. Even getest naast een f7r van een kennis. Hij is iets sneller weg uit stilstand maar ik onze mag langer doortrekken met behoud van koppel. Andere mag 'zakt' iets in tijdens schakelen.

Meg f7r koppel onderin
Williams f7r koppel bovenin
Dacht dat een beetje de stelregel zou zijn voor dit type blok.
~Just got Maggied~

Jacques

Je verhaal klopt. Maar als het een clio williams blok in een megane is, dan hoort daar zeer waarschijnlijk ook een williams computer bij. Heb je foto's?

sjerrie

Helaas nog niet, zit in het buitenland.
Even van de zon genieten en vakantie houden.
Als ik terug ben zal ik eens foto's maken.
Het is wel een hele clevere opmerking van je.
Zal eens op google kijken of ik een foto kan vinden van de computer. Als ik iets herken dan weet ik het ook.
Zijn de computers aan de buitenkant dan verschillend van elkaar ?
~Just got Maggied~

Jacques

Ja, de computers zijn totaal verschillend van elkaar en hebben ook andere lambda sonde, vliegwiel (megane 60 tanden/clio 44 tanden), knocksensor, tps sensor etc. Ik heb er een hele studie van gemaakt aangezien ik voor beide computers alle sensoren op mijn blok wil kunnen plaatsen. Als mijn megane ECu het doet gebruik ik die, zoniet dan wordt de F7P ECU geremapped. Lees op je vakantie mijn topic een lekker door.

sjerrie

Haha je bent nooit te oud om te leren.
Het enige verschil wat dus niet zomaar verandert kan worden is het vliegwiel. 60 tov 44 tanden.
Bedoel dat spruitstuk, sensoren en spruitstukken uitgewisseld kunnen worden.
Heb nu ook een clio k7m kop op het megane blok gesleuteld. Kop moest wel aangepast worden maar past verder wel.
Iets meer koppel en betere compressie en verbranding. 450 km op een halve tank benzine. Toch goed voor een auto met meer dan 2 ton op de teller.
Zal je topic eens doorlezen inderdaad. Wordt interressant leesvoer heb ik al door.

Foto's stuur ik weleens door bij thuiskomst en zie graag de verwachtingen van de 19 en evt contactgegevens van bart via pm voor de ecu.
~Just got Maggied~

Jacques

Als je een Willaims ECU hebt, zit er helemaal geen startonderbreker in je ECU. Wil je dan de boel verder opvoeren, dan kom je wel bij Fastchip terecht. Kijk eens op RTC wat Jo en Glen (Glekke) uithalen met geblazen F7P en F7R blokken.

Atrax (Herman)

Zeer bedankt sjerrie! ze hebben de draagarm vervangen, en inderdaad hij was licht verbogen (visueel niet te zien onder auto) de auto rijd vele malen beter/ rechter nu, alleen nog wat last van scheef weggesleten banden. Auto staat ook weer mooie te glimmen voor de deur... had niet veel gescheeld of de reparatie was misschien overbodig geweest.

Op de terugweg naar huis op de snelweg een -middelbare-leeftijd-strak-in-het-pak-@$$#%!!& ramt zijn auto (volvo station) echt net voor de neus van de mijne (nouja voor de neus, zonder remmen en ontwijken tegen het zijscherm aan) kon niet even in de rem gaan, om even achter een vrachtwagen te blijven, had net ruimte gemaakt voor hem en andere auto's, kruispunt waar twee snelwegen bij elkaar komen, en hij had me gezien, kwam naast me uit totdat hij versnelde en zich ervoor gooide, vrachtwagen week gelukkig ook uit, waarna meneer met hoge snelheid zijn weg vervolgde, zonder "sorry" te zeggen. Maar goed ik zie wel meer vreemde dingen op de weg  :neen:

Ben weer heelhuids aangekomen, en de auto rijd weer goed! Nu nog wat "tunen" aan de auto, zoals ander luchtfilter, banden/ velgen, koplampen en misschien andere achterlichten, waarna ik nog een hele smak geld 'kwijt' ben  ;)

sjerrie

Kijk samen komen we er wel aan uit.
Soms kun je het inderdaad niet zien maar een kleine afwijking kan rare problemen veroorzaken. Wat je evt nog kan doen met de banden is:
1 een goede burnout zodat het weer een beetje rechtslijt. Doe ik weleens als het niet zo erg is. En omdat het leuk is  ;)
2 banden van voor naar achter zetten en die van achter naar voren.
De banden achter slijten dan iets rechter maar het kan je weggedrag beinvloeden.
3 er zijn bandenspecialisten die de banden iets af kunnen draaien. Doe ze dan wel alletwee zodat ze hetzelfde profiel hebben qua profieldiepte.
4 er gewoon mee door blijven rijden en hopen dat er geen gekke dingen gebeuren. Je hebt iig op 1 band iets minder contact met de weg. Dit kan invloed hebben om grip bij regen of andere gladheid.

Mijn keuze is eerst 1,2 en dan 4. Eerst burnen, dan wisselen en dan lekker blijven rijden.
Voor klanten raad ik 3 aan. Qua veiligheid de beste optie.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel de band schuin afgesleten is, merk band, hardheid rubbercompound enzovoorts. Als je er zelf geen verstand van hebt kun je even naar een bandenspecialist gaan en die kan je snel vertellen wat je beste optie is. Laat je niet gelijk een nieuwe set aansmeren maar een second opinion bij een ander afwachten. 1mm is geen probleem. Dat slijt wel recht. 4mm is een probleem en dan kan je beter andere band nemen of af laten draaien.

Goed is het dat het trekken minder is en misschien is even uitlijnen ook geen slechte optie. Zou de auto weer helemaal goed moeten sporen
~Just got Maggied~

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

sjerrie

~Just got Maggied~

Roy16v

uitlijnen is nooit onverstandig

Fubar (Marcel)

Onlangs zijn bij de MC de fusee + stuurkogel vervangen en daarna uitgelijnd. Maar sindsdien gevoel van 'gezwabber' bij het scherp sturen. Spoort niet m.i..
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Nicole

#28
Misschien niet goed uitgelijnd, dat komt ook voor.
Wat je zowiezo zelf kan doen is kijken of je stuur er recht in staat.

Weet je zo of hij op toespoor of uitspoor staat?

Een megane phase I moet op 7min. uitspoor per kant staan, heb hier nog een uitlijnrapport van Roy zijn 2.0 16v liggen, die heeft hij zelf uitgelijnd en rijd perfect.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

sjerrie

Nicole,

Als onze coupe's weer uitgelijnd moeten worden laten we het allemaal door Roy doen.

Leuk idee voor een meeting haha

Valt me wel op dat er een verschil is tussen uitlijnen bij de bandenboer om de hoek of uitlijnen zoals roy het doet en daar de tijd voor neemt en het perfect wil doen ipv van tussen de marges en ik rijd er toch niet mee maar heb wel mn geld binnen..

Ik sta er ook altijd op dat ik het perfect wil hebben en als het voor mijn gevoel niet goed is betaal ik niet..
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev